Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI  (Przeczytany 1485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« dnia: Wrzesień 27, 2022, 16:28:00 »
C5 1FL 2.0 HDI RHR - nierówna praca do 2tys obortów podczas jazdy.

Auto podczas jazdy (do prędkości obrotowej ok. 2tyś obr/min) nierówno pracuje - odczuwalne jest to tak jakby jechał na jajowatych kołach, tak jakby szarpał, ale jest to tak delikatne wygładzone szarpanie, ze nie czuć dosłownego szarpania. Auto na biegu jałowym pracuje normalnie, podczas jazdy ma normalna moc. Nie kopci.

Było robione: czyszczenie silnika zewnątrz od spodu, bo zaolejona była miska, tył obok turbiny. Żeby to wyczyścić były ściągnięte od spodu plastykowe doloty powietrza itp. Przy okazji:
- wyczyszczona przepustnica,
- sprawdzone elektrozawory od przepustnicy, - sprawdzona przepustnica strzykawką, normalnie wszystko pracuje,
- czujnik temperatury wyczyszczony w przepustnicy,
- przepływka przepsikana breake-cleanerem,
- wymieniony EGR na oryginał Delphi (ze starym miałem obawy, ze się nie domykał pewnie (na nowych stalowych uszczelkach),

Co zauważyłem dziwnego to fakt, że miałem odłączoną wtyczkę elektryczną od elektrozaworu podciśnienia, sterowania ciepła stroną przepustnicy - nie wiem dlaczego, czy przypadkowo któryś z mechaników zapomniał zapiać, czy celowo, bo były jakieś problemy.
Oczywiście zapisałem ją, bo jedno i drugie sprawne.

Nie zrobiłem jeszcze adaptacji EGR, bo baterie miałem na wykończeniu w laptopie - ale czy to mogło by mieć taki wpływ?

Na chwile obecna bez „Check-engine” i błąd P0704 od stycznia sprzęgła - mam manualna skrzynie , nie wiem co to oznacza.

Parametry z Lexii na zdjęciach (na biegu jałowym, po przejechaniu 15km)

Co poradzicie?


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2022, 19:42:48 »
P0704 załatw i pewnie będzie po problemie. Czujnik przy pedale sprzęgła.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2022, 08:10:55 »
Piotrze myślisz, że to mi tak bruździ? Dodam jeszcze, że po wycięciu wtyczki z EGRa auto zachowuje się normalnie tyle tylko, że świeci check:(
Nie potrafię dojść do ścieżki z adaptacja EGRa - bardziej myśle, ze to to….
Jak myślicie?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2022, 09:00:05 »
Pewny nie jestem, jednak sam ten czujnik przy sprzęgle potrafi też zapewnić takie atrakcje.

Niektóre wersje sterowników silnika nie mają funkcji adaptacji EGR. Po parametrach EGR też bym się go nie czepiał.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2022, 19:30:11 »
W końcu znalazłem tą ścieżkę do adaptacji EGR, była ukryta pod guzikiem: „Uczenie” w dziale kalkulatora wtrysku. Ale jeszcze dziwi mnie to, że nie musiałem czekać do rozgrzania silnika, tylko szybka procedura, gdzie na Youtubie gość pokazuje, że musi nagrzać auto…:(

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2022, 19:38:24 »
I czym się przejmujesz? Widocznie w Twojej wersji to inaczej się robi. Sam silnik RHR w tym C5 miał z 3 lub 4 różne sterowniki silnika.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 28, 2022, 21:03:01 »
Z tego co wiem to ino 2 ;) ale po co grzać silnik do ruszenia EGR nie mam pojęcia, ta cała adaptacja to zamknięcie i otwarcie zaworu i zapisanie skrajnych wartości...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty do 2,5tys obr/min. 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2022, 07:02:46 »
Z tego co wiem to ino 2 ;) ale po co grzać silnik do ruszenia EGR nie mam pojęcia, ta cała adaptacja to zamknięcie i otwarcie zaworu i zapisanie skrajnych wartości...
Też myślałem że tylko 2.  :D Oj zdziwiłem się bo trafiłem na C5 RHR fabrycznie bez FAP.