Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Padł ROZRZĄD - POMOCY  (Przeczytany 6827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Kazimierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Pb Break EXCLUSIVE
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2022, 16:50:37 »
Witajcie moi mili. Odgrzewam kotleta. Wyjaśnijcie mi proszę te różnice dwóch rodzajów głowic w silnikach EW10A. Najlepiej gdyby dało się te różnice zobrazować. Nadmienię, że moje poszukiwania głowicy do tegoż silnika kończą się stwierdzeniem, że różnic nie było. Wskazują na to oznaczenia na głowicach. Numery głowic do tychże silników wg. mnie są te same i trzy warsztaty ASO to potwierdziły. Oznaczenia mają: nr katalogowy 0020FT i nr (chyba odlewu) 9650352580. Według wyszukiwań te numery są powtarzalne w silnikach z oznaczeniami RFJ EW10A/EW10AF.  Byłbym wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli w nim jestem, oraz zobrazowanie ewentualnych różnic. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2022, 19:59:19 »
MK2 od 2006 roku ale którego miesiąca to nie wiem. Powinny mieć ten sam typ głowicy. Teoretycznie.... Bo w praktyce może być inaczej.

Jeżeli już to od 2004r.,, od kiedy weszło mk2, silnik EW10A, wcześniej był EW10J4, różnił się tym że EW10A ma zmienne fazy rozrządu.
Silnik EW10A miał dwa typy... Główna różnica to zawór zmiennych faz w innym miejscu. Przesunięty o jakiś centymetr był. I właśnie od 2004 do okolic 2006 roku występowała inna, a od 2006 w górę inna. Myślę że ma to związek ze stosowaniem innego koła zmiennych faz. Że EW10J4 nie miał tego doskonale wiem.
To jest jedyna różnica. Głowice są raczej zamienne.

Starsze wersje mają zawór zaraz przy osłonie rozrządu a wersje nowsze z centymetr dalej w stronę cewki zapłonowej. W wersji starszej jest chyba nawet otwór w tym miejscu zaślepiony lub odwrotnie. Tu może mnie pamięć mylić. Możliwe że i nowsza wersja ma zaślepiony otwór w miejscu gdzie starsza ma zawór. Ogólnie to ładnie widać to na zdjęciach w google.