Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór ciśnienia tyłu  (Przeczytany 19406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 24, 2022, 11:15:24 »
Generalnie tak. Ale z tego co się czyta i co można znaleźć w necie to praktycznie wszystkie problemu dotyczą zacinającego się zaworu. I o ile oba wewnętrzne zawory suwakowe pracują w lds to tłok w cylindrze elektrozaworu już nie. Gdy prawdopodobnie poprzez gwint dostanie się tam wilgoć, a jest to w sumie element najniżej położony zaczynają się problemy. Teoretycznie jest tam jeden oring, który powinien nie pozwolić na tego rodzaju problemy. Ten tłoczek jest ciasno spasowany, do tego w drugą stronę ma go rozpierać sprężynka, a jest taka trochę licha. Gdy tłoczek przyciera się , sprężyna nie ma siły  tak rozprężyć tłoczek aby zamknąć iglice pierwszego z zaworów. Stąd też problemy różnego rodzaju, zależne od tego ile jest ona niedomknięta.  Wczoraj wieczorem wziąłem na stół warsztatowy cewkę, zasilając ja 13 V pobór prądu ok 1.55A i jeśli tłoczysko lub cylinder są wypolerowane to działa to płynnie. Natomiast gdy po podaniu napięcia na cewkę zaworu , który jest problematyczny to albo przesunie się troszkę, albo wcale. Stąd to pukanie w zawór na aucie pomaga, po prostu pod wpływem drgań tłoczysko zostaje wciągnięte. Wyjąłem oba zawory, ten drugi od strony bloku ze sferami jest jeszcze prostszy w budowie.  Aby go wyjąć należy zdjąć pierścień zabezpieczający i sposobem wyjąć go. Tam też nie ma co się zepsuć,  solidna sprężyna i element pracujący. Reasumując naprawdę trzeba mieć wyjątkowego pecha aby coś innego strzeliło w zaworze niż ten tłoczek w wylindrze. On w sumie nie ma dużego ruchu, ale każde przycięcie wprowadza problemy z zawieszeniem.  Demontaż cewki , przepolerowanie tłoczka powinno zająć nie więcej niż 0,5 h, Po przepolerowanie umyć w lds i zamontować. Jak nie pomoże to demontaż zaworu, kupno przedniego do 100 PLN, przełożenie , czas spokojnie w 4h do ogarnięcia. Lub kupno nowego przedniego coś około 800 PLN. Bo nie ma sensu zakup za ponad 2k tego samego tylko z blokiem aluminiowym. Porządne narzędzia i kanał. Ja popełniłem błąd, po dolaniu lds , sprawdzeniu stanu odpowietrzylem i potem należało jeszcze raz sprawdzić lds. Okazało się ,że jeszcze musiałem dolać ok 300 ml, czyli łącznie potrzebowałem ok 0,5 l. Wrażenia? Dużo szybciej zawieszenie osiąga zadane poziomy, auto nie opada. Myślę że warto byłoby dodać kontrolkę pracy pompy hydro, tak jak FAP, bo gdy coś z hydro będzie nie domagać to będzie częściej pracować. Zauważyłem, że teraz rzadziej pracuje, wcześniej częściej się na pewno załączała.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Szymon Motyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI 136 KM AM6
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 24, 2022, 20:22:25 »
A wiecie może, czy w C6 są takie same zawory? Niedaleko mnie na szrocie stoi taki jeden trochę nadpalony - 3.0 hdi marzenie  ;D - ktoś już wytargał z niego przednie siłowniki i zbiornik LDS, ale reszta została.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 24, 2022, 20:39:42 »
Z tego co się orientuję to są to te same zawory. Jak chcesz kupić nowy to pisze że jest do C5 i C6
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer