Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu  (Przeczytany 4120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Igor niszczot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 163km III
  • Miejscowość: Reda
2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« dnia: Listopad 02, 2018, 15:48:57 »
Po wielu zmaganiach dalej nie moge dojsc do ladu z tym autem. Zaczalem od bledow p11aa, gruszka byla zgnita, turbo dwa razy wyregulowane. Niby auto teraz jedzie normalnie, ale caly czas sporadycznie, glownie przy wrzuceniu 5tego biegu chwilowo brak mu doladowania (5 sek po czym wraca do wartosci zadanych). Co za tym idzie wywala blad p1497 czyli cisnienie otrzymane za niskie w stosunku do zadanego, co jest jasne. Pytanie czemu to sie dzieje tylko na 5tym biegu? Najbardziej wyczuwalne podczas wyprzedzania, gdy 3, 4 bieg fajnie ciagnie, a na 5tym jest chwila zastanowienia. Zaworek podcisnienia juz mam zamowiony (w ciemno) przy okazji wymienie tez przewod podcisnienia. O tym dam znac po wymianie,czy pomoglo. Jednak dzis w lexii wykopalem kolejne jakies ciekawostki, dodaje je do zalacznika. Nie do konca rozumiem o jakie "urzadzenie wykonawcze" tam chodzi, pozostale testy w tym egr pokazalo bez nieprawidlowosci. Ktos ma pomysly?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2018, 19:19:54 »
A czy to czasem nie było po sprawdzeniu działania zmiennej geometrii? - to jest właśnie to urządzenie wykonawcze znaczy gruszka a informacja zwrotna z czujnika kopiowania turbo. DB stwierdza, że mu się za mało wartości przy zamykaniu zmieniły i dla tego pisze, że jest zblokowany w pozycji otwartej.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Igor niszczot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 163km III
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2018, 11:08:12 »
Tak jak piszesz, co zresztą widać też na zdjęciu. Hmm, czyli zakładając, że gruszka działa po wymianie tak jak powinna, to pewnie podciśnienie/przewody fiksują, tak jak wspominałem wcześniej. Ma ktoś może schemat podciśnienia do tego silnika? Albo chociaż kojarzy który zaworek odpowiada za podciśnienie turbiny? Mam już nowy zaworek i bym sobie to na szybko podmienił, zanim do przewodu mechanik się dobierze, może nie będzie takiej potrzeby.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2018, 11:54:12 »
(...) Ma ktoś może schemat podciśnienia do tego silnika? Albo chociaż kojarzy który zaworek odpowiada za podciśnienie turbiny? Mam już nowy zaworek i bym sobie to na szybko podmienił, zanim do przewodu mechanik się dobierze, może nie będzie takiej potrzeby.
Tam masz -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=112459.msg1124166#msg1124166

Offline Igor niszczot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 163km III
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2018, 15:44:30 »
Nie mam siły z tym autem. Zawór wymieniony, do przewodów mechanik się nie dobrał, bo stwierdził, że są plastikowe i nie ma się tam co zepsuć. Nie wiem, naciskać na wymianę tego przewodu mimo wszystko? W końcu w plastiku też coś się mogło przetopić? Ma ktoś numery katalogowe tych przewodów? A, żeby było śmieszniej, to w komputerze dalej wyskakuje błąd "urządzenie wykonawcze zanieczyszczone zablokowany w położeniu otwartym" - przy czym ten błąd RAZ jest innym razem go nie ma. Auto cały czas tak samo sie zachowuje, tylko przy wyprzedzaniu to czuć, fajnie leci, wrzuci 5tkę to chwile myśli (wtedy wywala błąd o za niskim ciśnieniu) i leci dalej. Może to coś ze skrzynią? No ale błędów żadnych nie wywala.  :-X

Offline Marcin Krysiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: DS5 2.0Hdi 163KM (195KM/432Nm)
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2022, 18:58:03 »
Nie mam siły z tym autem. Zawór wymieniony, do przewodów mechanik się nie dobrał, bo stwierdził, że są plastikowe i nie ma się tam co zepsuć. Nie wiem, naciskać na wymianę tego przewodu mimo wszystko? W końcu w plastiku też coś się mogło przetopić? Ma ktoś numery katalogowe tych przewodów? A, żeby było śmieszniej, to w komputerze dalej wyskakuje błąd "urządzenie wykonawcze zanieczyszczone zablokowany w położeniu otwartym" - przy czym ten błąd RAZ jest innym razem go nie ma. Auto cały czas tak samo sie zachowuje, tylko przy wyprzedzaniu to czuć, fajnie leci, wrzuci 5tkę to chwile myśli (wtedy wywala błąd o za niskim ciśnieniu) i leci dalej. Może to coś ze skrzynią? No ale błędów żadnych nie wywala.  :-X
Kolega poradził sobie z błędem P11AA? U mnie przy testach geometrii wyskakuje również podobny komunikat.
Pozdrawiam
Marcin


Offline Marcin Krysiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: DS5 2.0Hdi 163KM (195KM/432Nm)
Pozdrawiam
Marcin

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2022, 11:04:38 »
Jak się gąbka rozpadła to  po układzie podciśnienia może krążyć syf z gąbki i może przycinać zawory....

Offline Monika Krasińska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDI 163 Automat Exclusive
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2023, 09:43:34 »
Jak się gąbka rozpadła to  po układzie podciśnienia może krążyć syf z gąbki i może przycinać zawory....
Dla potomnych - gabka niema znaczenia bo zawory wypuszczają powietrze do niej ,a nie ciągną z niej powietrza.
------------------
Konto wspólne :)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2023, 09:53:33 »
Z całym szacunkiem... Nie trzyma się to przysłowiowej "kupy". Skąd te zawory mają brać powietrze? Nie ma tam kompresora w układzie, jest tylko pompa podciśnienia. Czyli muszą ciągnąć przez tą gąbkę. Nie ma innej możliwości.  Swoją drogą gdyby wypuszczały powietrze ową gąbką... Była by bez sensu, po co filtrować powietrze które wychodzi poza układ?

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 14, 2023, 17:24:33 »
Dokładnie gąbka jest filtrem zasysanego powietrza

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2023, 17:33:31 »
Obawiam się, że gąbka pracuje w obie strony. Inaczej ciśnienie by tylko rosło jeśli było by tylko zasysanie. Coś na wzór odmy w silniku tylko przepływy mniejsze.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2023, 19:44:32 »
Obawiam się, że gąbka pracuje w obie strony. Inaczej ciśnienie by tylko rosło jeśli było by tylko zasysanie. Coś na wzór odmy w silniku tylko przepływy mniejsze.
Wysoce prawdopodobne. Nie mniej nas interesuje głównie zasysanie które doprowadza to zabrudzenia układu.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2023, 19:57:18 »
Achhh... moja ulubiona para filozofów. Zadam pytanie i potem sam Wam na nie odpowiem: co robi pompa vacuum w tym układzie?

Otóż robi próżnie. A co potrzebujemy, żeby "odpróżniować" układ jak zaworek musi odpuścić gruszkę? Dostępu do powietrza atmosferycznego. A te potrzebuje oczyszczenia, więc stąd filterek. I on działa tylko w jedną stronę, bo drugą stroną powietrze jest wyciągane przez pompę.


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0 hdi 163km automat przycina na 5tym biegu
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2023, 20:12:37 »
Patryk prościej się tego opisać nie dało :D a z pracą tego pseudo "filtra" w drugą stronę, to obawiam się, że by go z tego zaworu wysmarkało jak katar w dość krótkim czasie...  ;)
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?