Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Narastający hałas podczas jazdy  (Przeczytany 913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Gajderowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Bogatynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Bogatynia
Narastający hałas podczas jazdy
« dnia: Lipiec 29, 2024, 22:48:24 »
Witam
Ostatnio podczas jazdy słuchać dziwny dźwięk w kabinie podczas jazdy, częstotliwość dźwięku narasta wraz ze wzrostem prędkości, spada proporcjonalnie do prędkości. Na wolnych obrotach, na postoju tego nie ma. Dwumasa wymieniona 2 lata temu, półosie też w tym czasie. Nie jest to dźwięk pochodzący od łożysk , przypomina takie przerywane buczenie, nasilające się wraz ze wzrostem prędkości, drgań na kierownicy brak. Może ktoś z użytkowników forum miał coś podobnego i znalazł przyczynę.
Pozdrawiam

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 347
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Narastający hałas podczas jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2024, 09:48:22 »
Sprawdź łożysko podpory półosi, bo w zasadzie tylko ono (poza łożyskami kół) zmienia liniowo prędkość wraz ze zmianą prędkości auta.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Narastający hałas podczas jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2024, 09:13:18 »
Mogą być wyzabkowane opony.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Narastający hałas podczas jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2024, 11:54:58 »
Albo łożysko piasty z tyłu lub z przodu. Te z tyłu łatwo jest sprawdzić samemu. Wystarczy podnieść koło i pokręcić ręką. Z przodu trochę gorzej, bo kręci się półoś, ale mechanik powinien wyczuć.