Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompka paliwa  (Przeczytany 1592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Pompka paliwa
« dnia: Czerwiec 21, 2024, 19:43:52 »
Dzień dobry, mam pytanie, nie mogę odpalić auta, obecnie jest u mechanika. Pytałem się wstępnie mechanika co może mu dolegać. Po jakimś czasie dzwoni mi i mówi że pompka nie dostaje napięcia. Mówił też coś chyba o jakimś module który odpowiada za pracę pompki. I mam pytanie czy tylko ten moduł mógł paść czy coś innego

Offline Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2024, 21:39:42 »
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2024, 22:51:46 wysłana przez Mariusz Majewski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2024, 06:49:24 »
Ogólnie można to teoretycznie zdrutować na kilka sposobów.  Sam moduł jest raczej dość drogi. Nowy o tym oznaczeniu od dawna niedostępny. Jest teoretycznie moduł go zastępujący.

 Co dziwne przekaźnik w module pada zwykle w autach które mają raczej niski przebieg. U mnie 400k km nalotu i nadal działa.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2024, 14:47:39 »

Pompa pobiera ok 4 A , więc taki przekaźnik nie powinien padać - jeżeli jest odpowiedniej jakości.
Problem polega na tym, że tu zastosowano archaiczny i taniutki przekaźnik typu FRA2 (u prod. kosztuje ok. 2 zł) . Wszędzie gdzie występuje są problemy (nie tylko w autach). Z czasem utleniają się styki, nagrzewa się i traci kontakt z układem. A kiedy to nastąpi to czysty przypadek.

Jeżeli jeszcze włącza pompę prawidłowo, to najlepiej w kabel zasilający pompę włączyć dodatkowy przekaźnik wykonawczy (w tym celu niestety trzeba doprowadzić dodatkowe zasilanie) . Wtedy ten w module będzie miał tylko funkcję sterującą , czyli nie będzie obciążany. Mam tak zrobione u siebie w C5.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2024, 15:02:06 »
Zawsze w trasie można skorzystać z linii do zasilania modułu haka która idzie na tył. Wystarczy włożyć bezpiecznik aby ją uaktywnić. Kawałek kabla do pompy paliwa i jedziemy dalej.

 Doskonale wiem że to najczęstsza usterka w kwestii zasilania pompy paliwa  ;) Podczas jazdy nie odczuje się tematu na LPG. Dokładanie dodatkowego przekaźnika do przekaźnika wydaje się trochę przesadą póki działa.  ;) Padnie, to będę się martwił.  :D

 Warto też mieć aktywną opcje awaryjnego uruchomienia auta na LPG.   8)

Z ciekawości zmierzę prąd jaki pobiera pompa, tylko miernik cęgowy zostawiłem w pracy.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2024, 16:13:33 »

Jak ty masz trochę pojęcia o elektryce i jeszcze na dodatek lpg to oczywiście dasz radę :) .  Ale dla większości  (tych bez lpg i odp. wiedzy) pozostaje tylko laweta.
Dlatego warto dołożyć ten dodatkowy przekaźnik zanim wystąpi ta usterka.

Ja to mam zmontowane to nad samą pompą , a zaraz obok drugi przekaźnik wyłączający pompę gdy jedzie z lpg ... no i jeszcze trzeci  przekaźnik resetujący wskaźnik paliwa .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2024, 16:18:33 »
No raczej dla mnie elektryka w aucie to czarna magia. Patrzyłem wczoraj na filmik na yt jak gość naprawia moduł bo też właśnie pompka paliwa szwankował. Nie mam LPG. Auto stoi u mechanika więc on niech naprawi albo jakiś zamiennik wlozy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2024, 17:45:12 »
Nie ma zamienników, oryginalny cały moduł z używki lub druciarstwo wchodzi w grę.

 Sam dodatkowy przekaźnik można dać obok/pod/nad modułem BSM. Nie trzeba nad pompką się bawić bo i kiepska to lokalizacja na elektrykę z uwagi na wilgoć. W zasadzie przy module jest wszystko co trzeba tylko ustalić które przewody są do pompki.   ;) Nie mniej bez schematu to już chwila zabawy z miernikiem.

 Co do wyłączania pompki na LPG to niestety mocno średni pomysł w niektórych przypadkach. Ale to nie o tym temat.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 22, 2024, 20:12:30 »
Właśnie myślałem o uzywce. Patrzyłem na allegro to trochę kosztują nowe, więc może lepiej zdecyduje się na uzywke

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 22, 2024, 21:33:53 »
Właśnie myślałem o uzywce. Patrzyłem na allegro to trochę kosztują nowe, więc może lepiej zdecyduje się na uzywke
Nie ma nowego do tego auta oficjalnie. Jeśli się gdzieś pojawia to raczej stare zapasy... Lub Chińczyk.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 24, 2024, 13:18:50 »
Tzn widziałem na allegro, pisało że nowy, cena chyba 1480

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2024, 09:56:11 »
A czy możliwym jest ze uszkodzony jest immobilajzer, dlatego auto nie pali bo nie ma połączenia z kluczykiem?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 26, 2024, 10:11:50 »
To wystarczy sprawdzić komputerem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 26, 2024, 21:43:14 »
A czy możliwym jest ze uszkodzony jest immobilajzer, dlatego auto nie pali bo nie ma połączenia z kluczykiem?
Jak podasz napięcie na lewo do pompy i nie zapali to jest taka szansa.

Immo chyba jednak pompy nie blokuje i powinna dać paliwo na listwę. Immo blokuje otwieranie wtryskiwaczy i zapłon. Sama pompka uruchamia się już chyba z otwieraniem drzwi auta. Musiałbym posłuchać rano, ale C5 akurat stoi w garażu dość daleko ode mnie.

 Najłatwiej sprawdzić jak kolega wyżej sugeruje.

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 27, 2024, 13:50:12 »
Pompa uruchamia się przy przybliżeniu kluczyka do stacyjki.Miałem drugi kluczyk bez immo i samochód odpalił ale zaraz po tym zgasł i drugi raz nie odpalił.

Offline Andrzej Kowalczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Programowanie
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 31, 2024, 14:03:52 »
Jeśli pompa nie chodzi po przekręceniu kluczyka ale załącza się po zdrutowaniu dwóch bezpieczników, to padnięty jest przekaźnik w BSM. Ostatnio to przerabiałem. Kupiłem w TME taki przekaźnik:


https://www.tme.eu/pl/details/v23076-a3001-c132/przekazniki-elektromagn-samochodowe/te-connectivity/1-1393277-4/


Jest to najbardziej zbliżony parametrami do oryginału przekaźnik jaki znalazłem w katalogach. Wymiana tego to niestety niezła rzeźba, najlepiej jest to robić jak gościu na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=QGhkPxsMOt8


Jeśli to to, to prawdopodobnie pompa też jest do wymiany. Zależy jaki masz układ, ja nie miałem zewnętrznego filtra paliwa tylko wewnetrzny wbudowany w pompe. Po latach zapchał sie, pompa żre więcej prądu i padają luty w tych przekaźnikach.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 01, 2024, 09:24:45 »

Kilka dni temu pomagałem znajomemu w walce z podobną usterką (C5 lift benzyna 2.0).
Pompa nie startowała po przekręceniu kluczyka , czyli od razu podejrzenie padło na przekaźnik. Na próbę została zasilona zasilacza 12V.  Wtedy nabijała prawidłowe ciśnienie  ale auto nie odpalało. Natomiast,  zmostkowanie bezpiecznika pompy i + akumulatora pozwalało uruchomić auto.
Dziwne, ale  wyglądało na to że BSM wie iż przekaźnik nie załączył, w związku z tym blokował zapłon.
Przekaźnik wyciąłem i wlutowałem zamiast niego  wiązkę z 4 przewodami + gniazdo pod solidny standardowy przekaźnik typu 561 (zmieścił się w skrzynce obok BSM,  wiązkę jest dużo łatwiej wlutować niż nowy przekaźnik). Auto ożyło.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompka paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 01, 2024, 10:43:52 »
Zasilanie pompy z zasilacza czy akumulatora obok nie pozwoli uruchomić silnika z prostego powodu... Ten przekaźnik zasila nie tylko pompę paliwa.  :D Nie ma tu żadnych czarów.

 Dlatego też awaria tego przekaźnika uziemia HDI RHR które pompki w baku nie mają.  ;) Tam też siada ten przekaźnik, choć rzadko.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2024, 10:58:40 wysłana przez Piotr Puścian »