Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z nawiewem dla pasażera  (Przeczytany 2092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Problem z nawiewem dla pasażera
« dnia: Sierpień 03, 2017, 17:08:39 »
Szanowni klubowicze
Przy włączonej klimatyzacji i ustawionej temperaturze na minimum z nawiewów dla pasażera leci ciepłe powietrze. Co może być przyczyną?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2017, 20:45:27 wysłana przez Andrzej Gajewski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2017, 20:49:01 »
Mało czynnika....

Offline Andrzej Szymończyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Posiadany samochód: C5 Break(Mk1) 2.0 16V 2004r+LPG -KING, XsaraI 1.8 2000r+LPG-AG
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2017, 21:38:56 »
Potwierdzam. Jak kupiłem swą C5  ;D  miałem to samom. Coroczny przegląd klimatyzacji się kłania.

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2017, 09:29:27 »
Czyli nie będzie to problem z motoreduktorem?

Z nawiewów dla kierowcy leci zimne choć nie lodowate...

I przy włączaniu i po wyłączeniu klimy, ale także w trakcie kiedy pracuje słychać takie jakby lekkie gwizdanie lub syczenie jak kto woli.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2017, 10:43:55 »
Czyli nie będzie to problem z motoreduktorem?

Z nawiewów dla kierowcy leci zimne choć nie lodowate...

I przy włączaniu i po wyłączeniu klimy, ale także w trakcie kiedy pracuje słychać takie jakby lekkie gwizdanie lub syczenie jak kto woli.

Pracę klapek sprawdź przestawiając w skarjne położenia "temperatury"...

A to syczenie (też miałem), to efekt przepływu czynnika przy "napompowywaniu" ciśnienia....na początku pracy kompresora i po wylączeniu, "rozładowuje się" ciśnienie....

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2017, 11:24:10 »
Czyli jaka diagnoza ostatecznie?

Mało czynnika?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2017, 12:05:17 »
Czyli jaka diagnoza ostatecznie?

Mało czynnika?

Podtrzymuję....

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2017, 12:53:27 »
Bo czytając posty o uszkodzonych motoreduktorach czy raczej o wytartych zębatkach można wywnioskować że wtedy to od kierowcy leci ciepłe a od pasażera zimne. A u mnie jest odwrotnie.

I jeszcze pytanko.
Dla strony kierowcy jest inny motoreduktor od temperatury i dla pasażera inny czy obie strony są obsługiwane jednym?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2017, 15:17:59 »
Zależy jak się uszkodzi....to dana strona przestaje reagować na "regulacje". Nie bierz opisów dosłownie...

Jeśli masz dwustrefowe ogrzewanie, to naturalnie motoreduktory są osobne na każdą stronę (możesz różnicować temperatury nawiewu dla stron).

PS: za dużo filozofii przykładasz do sprawy. :)

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2017, 15:24:46 »
Nie chodzi o filozofię tylko warto wiedzieć czy prawy czy lewy motoreduktor należy naprawić...

Poza tym jestem po nabyciu klimy i odciągnęło niecałe 150 gram czynnika.
Teraz chłodzą obie strony ale mam wrażenie że nie jest to taki chłód jak np. w Mk2. Porównywałem przed chwilą i w mk2 chłodzi zdecydowanie bardziej. 
Ciekaw jestem dlaczego...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z nawiewem dla pasażera
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2017, 20:41:55 »
Nie chodzi o filozofię tylko warto wiedzieć czy prawy czy lewy motoreduktor należy naprawić...

To se Pan musisz zdiagnozować....

Teraz chłodzą obie strony ale mam wrażenie że nie jest to taki chłód jak np. w Mk2. Porównywałem przed chwilą i w mk2 chłodzi zdecydowanie bardziej. 
Ciekaw jestem dlaczego...

Zależy od wydajności sprężarki, od zaworu rozprężnego, od stanu parownika i chłodnicy, osuszacza...