Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...  (Przeczytany 6908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
[mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« dnia: Luty 20, 2008, 19:09:35 »
Po zderzeniu z kraweznikiem skrzywila sie kierownica... auto jechalo na prawo przy prostej kierownicy... bylem na geometrii niby ustawili... ale jak jade i puszcze kierownice to przekreca sie w prawo i auto zjezdza na pobocze... bylem na kompie bo mi sie swieci kontrolka ESP/ASR, abs dziala esp nie, na wyswietlaczu pokazuje ze esp nie dziala.... (aktywacja przyciskiem nic oczywiscie nie zmienia)

na kompie wyszly takie bledy:

napiecie akumulatora
kalkuklator
czujnik kąta skrętu
defekt nie znany
jakis kod bledu 5205

i w BSI czyli tam chyba stalej pamieci czy cos jest blad :
"informacja ciśnienia hamulca]

P O M O C Y!

z gory dziekuje ;)


mi sie wydaje ze moze drazek sie wygial jakis albo koncówka drazka... mialem tak kiedys juz w aucie i po wymianie drazka ESP bylo sprawne

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2008, 19:21:19 »
po 1 przejeła bym sie błedem o zbyt niskim napieciu bo te samochody sa wrazliwe na spadki napiecia i pozniej powstaja błedy
po 2 co to za bład : kalkulator???? Czy to był diagnoskop serwisowy??
po 3 mogłes to wszystko napisac w temacie ktory juz zaczałes a nie zaczynac kolejnego.

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2008, 19:28:18 »
co do tematu, to chcialem jakby sie problem rozwiazal zeby juz bylo dla innycl atwiej znalezsc, nie to byl komputer u pana franka co sie niby na tym zna i wszyscy go chwala, sprzet tez ma dosc nowy, no akku slabe bede wymienial, a kalkulator to blad jakiegos komputera mi tlumaczyl ale go wykasowal

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2008, 19:34:46 »
to najpierw wymien aku,bo podejrzewam ze od tego masz wszystkie defekty.

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2008, 19:36:19 »
A ci fachowcy od geometrii nic nie wymienili. Jeżeli "posypała się" geometria, powinni sprawdzić zawieszenie i wymienić uszkodzone elementy. Czujnik kąta skrętu mógł sfiksować po „przestawieniu” układu kier. Trzeba by było go zainstalować. Ale zacznij od wymiany akumulatora

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2008, 19:39:02 »
bład czujnika kata kierownicy to norma w c5 tak ze tego bym sie nie czepiała,raczej ten słaby aku...

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2008, 19:52:44 »
ok jutro daje nowe wieeeelkie aku dam wam znac co i jak dzieki wielkie

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 22, 2008, 15:50:50 »
a wiec tak podpielem dzis aku z merola ojca, nic... nawet czekalem 3 min na przekreconej stacyjce pozniej odpalilem nic... dalej to samo, yy nie wiem czy to wazne ale nie dziala mi nagle otwierania za pomoca pilota.... zamykanie tez nie.... jechac do jakiegos warsztatu zeby sprawdzili mi zawiesenie cale drazki itd. czy nie ma sensu, i esp nie ma z tym nic wspolnego ze moze byc cos krzywe na zawieszeniu?

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2008, 17:14:14 »
Po ponownym podłączeniu akumulatora trzeba przeprowadzić inicjalizacje pilota (kiedyś było na forum). Jeżeli dobrze pamiętam - trzeba zadziałać pilotem przy włączonym zapłonie(nie silniku) przez 10 sekund - i powinno działać. Jeżeli to nie skutkuje pozostaje zabrać kartę kodową i kluczyki i udać się do ASO w celu zaprogramowania BSI (ja płaciłem 37 zł).
ESP mogło odczytać błędy przy jeździe autem na wprost na skręconej kierownicy. Moja sugestia - czujnik kąta skrętu kierownicy wyczuwał zakręt, a wszystkie koła obracały się z jednakową prędkością, nie było poślizgu itp. Ja bym zaczął od sprawdzenia przedniego zawieszenia.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2008, 08:39:44 »
No to w takim przypadku kalbiracja czujnika kata skretu,a jesli niewiele pomoze to najprawdopodobniej do wymiany przełacznik zespolony.

Offline Jakub Szostak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2008, 17:39:06 »
Miałem podobny problem z ciągnięciem w prawo, tylko że z innym autem.
Pojechałem na geometrię, ustawili, pokazali, że jest idealnie, wyjechałem z warsztatu, a tu nagle zonk - po dłuższej chwili jazdy "bez trzymanki" zaczyna powoli ściągać na prawo :-] Wróciłem, zareklamowałem, jeszcze raz ustawili, choć jak powiedzieli nie mieli czego, bo nic się nie zmieniło. Powiedziałem "to niech Pan się przejedzie". Jak mechanik wrócił, zdziwił się, bo ciągnęło niemiłosiernie, wstawił auto na kanał, wziął metrówkę i okazało się, że wahacz jest przesunięty o mniej niż 1 cm :-]
Trzeba było wymienić i ustawić geometrię od początku ;-)

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2008, 14:23:05 »
jutro rano jade na pomierzenie zawieszki

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2008, 19:27:52 »
a wiec tak pojechalem na kanal pomierzylem wachacze z przodu i prawy o 0,5 cm sie rozni od lewego mierzylem od sruby przy wozku do kola, wozek prosty, a wiec bede kupywal wachacz... to raz ;) teraz inna sprawa co mnie martwi to jak skrecam kola max w prawo i daje gazu to tak dziwnie szarpie autem jakby przegób takie slychac hmmm jakby to napisacć truch truch truch trruch,


AHA wymienilem dzis felge tez bo mialem alusa na zapasie takiego samego i juz mi sie wydawalo ze mniej sciaga :) i pytanie czy pomierzenie wachaczy metrówka to ehhh najlepszy sposob na ich sprawdzenie? czy jest jakis inny ?

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2008, 20:01:30 »
System ESP łączy w sobie zalety wielu układów: ABS, EBD, MSR, BAS i ASR.

Czujniki systemu ESP ciągle monitorują następujące wartości:

· prędkość obrotową każdego koła

· kąt skrętu kierownicy

· przyspieszenie poprzeczne samochodu

· ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach

· prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu

· aktualną prędkość jazdy samochodu

· aktualny moment obrotowy przekazywany na oś napędzaną

· aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów

W niektórych rozwiązaniach uwzględniane są dodatkowo takie parametry jak:

· masę pojazdu

· ciśnienie w ogumieniu (system kontroli cisnienia),

· różnice w wysokości lub rodzaju rzeźby bieżnika poszczególnych kół (porównanie prędkości obrotowej kół).

znalazlem takie informacje o esp i z tego wynika ze u mnie tez wlasnie byl blad cisnienia plynuy hamulcowego i blad kata kierownicy, to ehhh w koncu nie wiem zalamalem sie nawet nie wiem do kogo jechac co robic, zeby ominąc ASO bo z kasą krucho ;/

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2008, 21:13:39 »
wymianilaem ostatnio LDS mozliwe ze zapowietrzyl sie system i dlatego jest problem z cisnieniem hamulca? auto podnosi sie normalnie

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 25, 2008, 21:24:31 »
a co ma piernik do wiatraka?? przeciez system hamulcowy w C5 ma swoj płyn hamulcowy ,swoje serwo,swoja pompe.

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2008, 21:44:57 »
zaczynam juz panikowac, ale wydajem i sie ze jak nie mialem plynu lds to hamules byl twardy, dpiero po zalaniu znowu byl normalny


ehh panikuje juz ;(

Offline Arek Bednarz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: zielona góra
  • Posiadany samochód: c5 mk1 2002r. 3l V6 kombi
  • Miejscowość: zielona góra
Re: [mk1] 3l v6 ESP/ASR blad po zderzeniu z kraweznikiem...
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 29, 2008, 15:21:31 »
molgbymi ktos podac, pomierzyc odleglosci miedzy dziurami na ruby w przednich wachaczach i dlugosci koncowek drazków, i moze tylnie wachacze tez bo chcem pomierzyc czy sa proste