Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)  (Przeczytany 3588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Witam od jakiegoś czasu mam następujący problem z kierunkowskazem. Otóż gdy włączę kierunkowskaz w lewą stronę czasami mrugnie tylko raz i cisza. Czasami pomagało jak mocniej poszarpałem za włącznik, ale czasami to nie pomagało. Jednak zawsze pomaga gdy uderzę ręką z lewej strony w koło kierownicy od góry, jedno uderzenie i załatwia sprawę , działa cały czas. Czasami jest okres że działa ciągle, czasami ze musze praktycznie przy każdym skręcie zastosować terapię wstrząsową. Nie pomaga np uderzanie w obudowę kolumny kierowniczej przy przełączniku, tylko tak jak napisałem od góry. Czy ktoś miał coś podobnego lub wie jak temu zaradzić. Prewencyjnie pytałem się w serwisie o nowy przełacznik - cena zwala z nóg i jeśli da się coś z tym zrobić... to byłbym wdzięczny. Jeszcze jedno, nie wiem czy miało to znaczenie ale ta usterka pojawiła sie gdy zaczełem jakiś czas temu wymieniać żarówki od świateł mijania i wypiełem akumulator na ok 1 godzinę. Prawdopodobnie to zbiehg okoliczności ale to pojawiło sie mniej wiecej zaraz po tej operacji. Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2008, 21:21:06 »
Sądzę, że odłączenie akumulatora nie miało na to wpływu. W moim przypadku (chyba w xsarze jest taki sam wł. zespolony z BSI) pomagało uderzenie kolumny kierownicy od dołu. Kiedyś nie wytrzymałem i zdemontowałem przełącznik, rozebrałe go i oczyściłem wszystkie styki, również te od wiecieraczek. Trzeba wyjąć poduszkę kierowcy, zdjąć koło kierownicy (uwaga na taśmę poduszki, również przy montażu) wyjąć przełącznik zepolony i w domciu delikatnie go rozebrać (ok. 12 zatrzasków), oczyścić styki najlepiej pastą do zębów (jest lekko ścierna, nie uszkodzi delikatnej powierzchni ścieżek) nanieść smar (ja dałem silikonowy) i po problemie ponad 800 zł w kieszeni.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2008, 23:26:38 »
widomosc na privie

Offline Rafał Rawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 LX, 2.0 HDI (90 KM) kombi, MkI '03
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2008, 23:49:17 »
Miłem podobny problem. U nie pomogło spryskanie WD40. Po zdjęciu dolnej plastikowej osłony pod kierownicą i odsunięciu górnej (pamiętam, że trzeba wypiąć pilot od radia bo blokuje jednę z tych osłon) widać przełącznik zespolony.
W miejscu gdzie wchodzi w niego cięgno (wajcha) kierunkowskazów widać miedzianego koloru wygięte w łuk blaszki. To główny cel ja wetknąłem w to miejsce rurkę (w zestawie z WD40) i sporo go tam wlałem. Następnie poruszałem wajchą kierunków do góry i na dół przez chwilę i znowu spryskałem porządnie WD40. Jest tam kilka innych szczelin, w które także wpuściłem nieco tego środka. Chodziło mi głównie o oczyszczenie styków z brudu, kurzu i opiłków, które mogą się tam gromadzić. WD40 nie przewodzi prądu więc jest bezpieczny i nie spowoduje zwarć.
Zgadzam się iż mechaniczne oczyszczenie styków jest lepsze, ale radzę wcześniej spróbować tego. W moim przypadku pomogło. Od zabiegu minęło ponad osiem miesięcy i wciąż jest dobrze. Pozdrawiam.

Offline Michał Krempa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5, 2.0Hdi, 2003r,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2008, 18:29:57 »
To chyba jest dosc częsta usterka w tych autkach. Ja mam takie cos ze jak włacze kierunek lewy to swiatła mi gasną na kilka sekund ....,  co jest upierdliwe szczególnie w nocy :), dodatkowo nie moge właczyc na stałe długich swiateł (raz na 10 sie uda) i na koniec przełącznik do komputera też nie działa. W serwsie powiedzieli mi 1150 zł. Na allegro jest tego trochę wiec zakupiłem za 185 zł ;) i juz nie mam problemu. Wiem ze używka to loteria ale prawie zawsze mozna z dwóch złożyc jeden dobry ;).
pzdr
mk
Michał

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2008, 13:16:13 »
Jutro spróbuję WD40 popsikać, pewnie nie zaszkodzi  skoro koledze pomogło. Mam tylko pytanie, przy zdejmowaniu obudowy kolumny i przełącznika, trzeba demontować sterowanie radiem? Jeśli tak to jak się to robi.  W ostatecznosci zostanie wymiana tego przełącznika. Rozejrzałem sie po rynku, zamienników jeszcze nie produkują. Oryginał w serwisie 1500PLN , w sklepie specjalizującym sie w tej marce 1200PLN, a używka z gwarancją rozruchową 150PLN - co sądzicie o używkach? A moze ktoś wie gdzie można zakupić ten przełącznik taniej? Lub jakiegoś gościa który specjalizuje sie tylko w tym?Czy wymiana jest trudna? Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2008, 14:13:02 »
jak sciagniesz osłonę przełacznika kierownicy to sterowanie wyciagniesz bez siłowo

Offline Rafał Rawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 LX, 2.0 HDI (90 KM) kombi, MkI '03
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2008, 23:28:39 »
Jak odchylisz osłonę przełącznika, zobaczysz, że "pilot" radia jest wpięty w gniazdo, aby go wypiąć (wysunąć) musisz także lekko ugiąć (np. cienkim wkrętakiem) zatrzask zabezpieczający przed wysówaniem się tego sterowania z gniazda. Szukaj go (zatrzask) u podstawy pilota od strony szyby.
Delikatnie nic na siłę. Przyjrzyj się, poruszaj nim (pilotem) a domyślisz co go "trzyma" i o czym mowa. Powodzenia.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2008, 14:18:47 »
Zastosowałem kurację WD-40 i powiem szczerze że już kilka dni nie narzekam na brak kierunkowskazu, wszystko chodzi miód mailinka> Zobaczymy czy pomogło czy też to na razie przypadek. Choć nie wiem na ile to prawda ale usłyszałem opinię, że styki są , a raczej przełaczniki są zabezpieczane jakimś smarem i po prostu po pewnym czasie wysycha on i tworzy powłokę nieprzewodzącą i stad mogą także wynikać problemy z przełacznikiem, wystarczy tak jak napisał wyżej kolega rozebrać spsikać odpowiednim środkiem. Zobaczymy czy pomogło - dam znać.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2008, 18:13:36 »
na temat przełącznika zespolonego świateł i kierunkowskazów przeczytaj w nowszym temacie, tam umieściłem kilka swoich porad  po swoich zmaganiach z w/w udanych zmaganiach

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2008, 21:43:17 »
Witam. U mnie nie trzeba było nic rozbierać, jedynie zakup zestawu torx do obudowy kierownicy i WD40 koszt 20 złotych i już działa. Bez zbędnego rozbierania, popsikałem  w każdą szczelinę i przełącznik na razie działa, nie zauważyłem aby choć raz po kuracji mnie zawiódł, gdzie wcześniej nagminnie mnie to spotykało. Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI] Problem z przełącznikiem kierunkowskazów (przełącznik zespolony?)
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2010, 14:53:06 »
właśnie i mnie dotkną problem z kierunkowskazami :/

na początku myślałem, że naprawie płytki na końcu przełącznika ale to nic nie dało. Psikałem i wd40 i też nic