Marek Szmeterowicz napisał:
a co sadzicie już niezależnie od producenta opon na temat "literek" T i H i czy można stosować opony o niższym indeksie prędkości do naszych Pikusi?
Hihi wiem co kombinujesz ... Już kiedyś o tym pisałem Indeks T to max prędkość 190 i zazwyczaj są tańsze od tych samych opon z indeksem H
Nasze Xp mają zalecany indeks H na letnich a T na zimowych . Teraz musisz sobie odpowiedzieć czy masz zamiar podróżować dużo w trasach z dość wysokimi prędkościami czy raczej większość
życia opony po mieście .
Po mimo że i tak nasze XP prawie rzadko dojdą do 190 hihihi to indeks H czyli chyba 210km jest dlatego że te opony są trwalsze ale przy sporadycznym jeżdżeniu w trasy moim zdaniem T spokojnie wystarczy dla tego zimowe opony są w T bo ani nie będziemy na nich pędzić a i wyjazdy w trasy wyglądają inaczej (chyba że ktoś jest debilem i myśli inaczej)
Co do indeksu to jest moje zdanie ale proponuję ci też zwrócić uwagę na oznaczenie nośności czyli ile można ją obciążyć . Wiadomo że nie raz będziemy coś do Pikusia upychać Grubą Teściową czy może mały remont na działce ... to opona byle była chociaż oznaczona 88...
A jeżeli szukasz opon ze sklepów internetowych zawsze pytaj się o datę produkcji bo na opony starsze niż 3 lata masz prawo o rabat ... To też jest sposób na kupno tańszych opon szukamy opon np... 2004 roku i cena będzie niższa a opon nie traci właściwości jeżeli był składowana w odpowiednich warunkach do
10 Lat .
Ja tak właśnie kupiłem opony TOYO cena za 2007/8 była chyba 230 zł ja kupiłem za 175 sztuka z 2004/2005 i jestem zadowolony.
Podstawa opon to muszą być ciche i dobrze trzymać na mokrym
tu polecę własnie TOYO i Nokiana