Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany  (Przeczytany 13739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 18, 2008, 15:59:09 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Problem rozwiązany. Okazało się, że to jednak nie iskra tylko nieszczene wtryskiwacze benzyny przeciekały i po postoju w kolektorze robi się sporo benzyny (za bogata mieszanka) i auto ciężko pali. Nie spodziewałem się takiego przebiegu sprawy....


Pawel a dokladnie jak rozwiazales sprawe? wymieniles wtryskiwacze czy uszczelniacze wtryskiwaczy? mozesz opisac?
pamietam ze jak grzebalem kiedys przy wtrysku to zaczal mi palic niemal na dotyk, moze faktycznie i u mnie bedzie to samo.
Artur

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 18, 2008, 16:11:37 »
Cytuj

Artur Staszowski napisał:
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Problem rozwiązany. Okazało się, że to jednak nie iskra tylko nieszczene wtryskiwacze benzyny przeciekały i po postoju w kolektorze robi się sporo benzyny (za bogata mieszanka) i auto ciężko pali. Nie spodziewałem się takiego przebiegu sprawy....


Pawel a dokladnie jak rozwiazales sprawe? wymieniles wtryskiwacze czy uszczelniacze wtryskiwaczy? mozesz opisac?
pamietam ze jak grzebalem kiedys przy wtrysku to zaczal mi palic niemal na dotyk, moze faktycznie i u mnie bedzie to samo.


Tam nie ma jako takich uszczelniaczy (przeciekają wewnątrz samego wtryskiwacza) a wymiana wtryskiwaczy to drogi interes (550 zł sztuka)
tu masz opis
Jakby co moge zrobić zdjęcie, ale jutro bo dziś żona samochodem jeździ.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Łukasz Łukaszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Zx 1.8i furio
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 29, 2008, 23:34:37 »
Ja też mam problemy z odpalaniem.
A czy przeciekającym wtryskiwaczom tez towarzyszy nierówna praca silnika na wolnych obr.??????

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 14, 2008, 20:19:41 »
U mnie stan zaawansowania wygląda następująco: wymienione 2 wtryskiwacze (były skorodowane (!)). Przestała sie zbierac benzyna w kolektorze i juz nie pluje beznyną na wolnych obrotach.Problem ciężkiego odpalania pozostał. Kiedys w P-405 wymieniałem czujnik położenia wału, z podobnego powodu, wiec chyba i tym razem spróbuje. Obajwy jak u wszystkich:Odpala z wcisniętym pedałem gazu po kilkuminutowym postoju.
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 14, 2008, 20:41:51 »
Cytuj

Alek Nych napisał:
U mnie stan zaawansowania wygląda następująco: wymienione 2 wtryskiwacze (były skorodowane (!)). Przestała sie zbierac benzyna w kolektorze i juz nie pluje beznyną na wolnych obrotach.Problem ciężkiego odpalania pozostał. Kiedys w P-405 wymieniałem czujnik położenia wału, z podobnego powodu, wiec chyba i tym razem spróbuje. Obajwy jak u wszystkich:Odpala z wcisniętym pedałem gazu po kilkuminutowym postoju.


Ja też wymieniałem czujnik położenia wału i niestety żadnych zmian. Dopiero potem po zamontowaniu zaworu na przewodzie paliwowym było dobrze i pali z półobrotu za każdym razem do dziś. Ale każdy przypadek jest indywidualny....
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 14, 2008, 21:54:03 »
A cóż to za zawór i do czego służy?
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 14, 2008, 23:14:02 »
Pisałem o tym już w innym wątku..opis
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 15, 2008, 09:07:50 »
Dzięki. Rzeczywiście - dobry pomysł:)Tez mi to chodzilo po głowie ale nie bardzo wiedzialem kiedy mialby sie zawór otwierac i zamykac. Wymiana wtryskiwczy sprawila ze benzyna sie juz nie zbiera, ale problem kiepskiego odpalania nie zniknął zupełnie. Teraz obstawiam że to coś z elektryką. Pikanterii dodawał fakt że mam LPG i przed założeniem wyłącznika pompy paliwa slinik chodził jednoczesnie na gazie i na benzynie :))
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 15, 2008, 09:20:15 »
W takim razie masz źle założoną instalację gazową - nie odcięte wtryskiwacze, lub mają takie przecieki, że jak jest ciśnienie w uładzie paliwowym, to puszczają paliwo, nawet, gdy nie pracują. Sprawdź, czy w momencie kiedy kręcisz silnikiem, a on nie zapala czy jest iskra. Jeśli jest, to wiesz, że problem leży po stronie układu paliwowego a nie elektrycznego
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6