Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?  (Przeczytany 6217 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard Krol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.2Hdi 2002 Exclusive automat
  • Miejscowość: Warszawa
[MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« dnia: Listopad 19, 2008, 15:03:24 »
Witam klubowiczów
W czasie jazdy pozaWitam klubowiczów
W czasie jazdy po miastem 90/120km/h zapalają się 3
KONTROLKI: ESP/ASR , PRACY SILNIKA , SERVICE jednocześnie. Zatrzymanie , wyłączenie zapłonu , ponowne uruchomienie - kontrolka ESP/ASR gaśnie. Wraca moc silnika,
można jechać , ale kontrolka PRACY SILNIKA i SERVICE świecą nadal .Po 3-5 uruchomieniach i jazdach one również gasną . Nie rozumiem tej zależności skoro kontrolka PRACY SILNIKA odpowiada za nieprawidłowości w układzie wtryskowym , zaplonowym i spalinowym . Inna układ świecenia się tych 3 kontrolek nigdy nie występuje . Co się psuje ? Problem z tą usterką jest taki , że nie ma z czym jechać na komputer bo się samoczynnie w między czasie
poprawia , a jazda z 50% mocy nie jest przyjemna.
Może ktoś podzieli się doświadczeniem w tym temacie , co działać......


              Pozdrawiam Ryszard Krol

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2008, 15:49:42 »
Ale byles wogole na diagnostyce komputerowej? Bo na razie to mozna pogdybac sobie tylko a i tak pewnie nie dojedziemy cos sie psuje. Bledy moga pozostac zapisane w elektronice auta.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Ryszard Krol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.2Hdi 2002 Exclusive automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2008, 20:08:05 »
Do Piotra ,a czy błędy zawsze są zapisywane
   
          Ryszard

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2008, 20:16:34 »
tak woegole kolego Ryszardzie uzupełnij prosze profil autka  o pełne dane (chociazby silnik) bo nawet nie wiadomo czy mowa o benzynie czy dieslu (sadze ze o dieslu.Błedy sa zapisywane w kalkulatorze wtrysku.

Offline Ryszard Krol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.2Hdi 2002 Exclusive automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2008, 20:52:59 »
Do Kaśki......
2,2hdi Ex

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2008, 21:56:47 »
Witam wszystkich,
chcialbym sie poradzic, bo dzieje sie w moim c5 2.2 hdi 2002 to samo. Dodam tylko, ze u mnie jeszcze slawne "antipollution fault". Po podpieciu testera w warsztacie zdazylem zobaczyc na wyswietlaczu 3 bledy:
1.cisnienie common rail.
2.turbo ...
3.esp/asr
Byly te 3 bledy ale nie doczytalem, bo je wykasowano.Przez dwa dni byl spokoj i dzis od nowa.
szukalem i czytalem juz na forum sporo o tym,ale nie trafilem na cos podobnego

Dlugi

  • Gość
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2008, 17:21:38 »
Cytuj

Ryszard Krol napisał:
Witam klubowiczów
W czasie jazdy pozaWitam klubowiczów
W czasie jazdy po miastem 90/120km/h zapalają się 3
KONTROLKI: ESP/ASR , PRACY SILNIKA , SERVICE jednocześnie. Zatrzymanie , wyłączenie zapłonu , ponowne uruchomienie - kontrolka ESP/ASR gaśnie. Wraca moc silnika,
można jechać , ale kontrolka PRACY SILNIKA i SERVICE świecą nadal .Po 3-5 uruchomieniach i jazdach one również gasną . Nie rozumiem tej zależności skoro kontrolka PRACY SILNIKA odpowiada za nieprawidłowości w układzie wtryskowym , zaplonowym i spalinowym . Inna układ świecenia się tych 3 kontrolek nigdy nie występuje .


              Pozdrawiam Ryszard Krol


Witam!

Wszystko działa prawidłowo tz. najprawdopodobniej masz problem z usterką silnika lub ESP. W takim przypadku sterownik silnika nie może gwarantować prawidłowo wyliczonego teoretycznego momentu obrotowego dla ESP. Może być też odwrotna sytuacja tz. ESP żada redukcji momentu obrotowego przez silnik. EPS żyje w symbiozie ze sterownikiem silnika dlatego każda usterka każdego z tych sytemów powoduje powstanie błedu w drugim urządzeniu.  
Bez diagnostykie się nie obejdzie

Dlugi

  • Gość
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2008, 17:25:08 »
Cytuj

marcin kurzawski napisał:
Witam wszystkich,
chcialbym sie poradzic, bo dzieje sie w moim c5 2.2 hdi 2002 to samo. Dodam tylko, ze u mnie jeszcze slawne "antipollution fault". Po podpieciu testera w warsztacie zdazylem zobaczyc na wyswietlaczu 3 bledy:
1.cisnienie common rail.
2.turbo ...
3.esp/asr
Byly te 3 bledy ale nie doczytalem, bo je wykasowano.Przez dwa dni byl spokoj i dzis od nowa.
szukalem i czytalem juz na forum sporo o tym,ale nie trafilem na cos podobnego


Witaj!

Musisz napisać dokładnie jakie błedy były bo samych błedów związanych z nadzorem ciśnienia (common rail) jest z dwadzieścia.
Ile masz przebiegu???

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2008, 16:28:06 »
Mam 110.000 km. Dzisiaj chcialem pojechac na tester, ale po paru kilometrach zgasly bledy, wiec poczekam jak sie znow zapala. A moze w ten sposob budzi sie do zycia, bo chyba troche stal w komisie. :-)

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2008, 20:50:52 »
witajcie
zaczynam sie powoli denerwowac. Pojechalem drugi raz na kompa, ale do drugiego speca. U niego wyszlo, ze brakuje plynu do fap. Wiec serwis, trzy dni, rachunek na 300 funtow i ... . Opis naprawy pierwsza klasa " po wnikliwych testach znaleziono bledne polaczenie, ktore wyczyszczono, zmontowano, usunieto bledy, przeprowadzono test drogowy, jest ok." Dzisiaj odpalam wieloryba, troche krecenia po miescie i po wjezdzie na obwodnice znajoma dyskoteka wrocila na licznik.
Mam tez pytanie odnosnie pracy turbo, poniewaz kiedy krece silnik na postoju tak do 2-3 tys. to moim zdaniem turbo pompuje zbyt duzo bo syczy ze hej.

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2008, 20:51:38 »
witajcie
zaczynam sie powoli denerwowac. Pojechalem drugi raz na kompa, ale do drugiego speca. U niego wyszlo, ze brakuje plynu do fap. Wiec serwis, trzy dni, rachunek na 300 funtow i ... . Opis naprawy pierwsza klasa " po wnikliwych testach znaleziono bledne polaczenie, ktore wyczyszczono, zmontowano, usunieto bledy, przeprowadzono test drogowy, jest ok." Dzisiaj odpalam wieloryba, troche krecenia po miescie i po wjezdzie na obwodnice znajoma dyskoteka wrocila na licznik.
Mam tez pytanie odnosnie pracy turbo, poniewaz kiedy krece silnik na postoju tak do 2-3 tys. to moim zdaniem turbo pompuje zbyt duzo bo syczy ze hej.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2008, 23:40:19 »
Jak syczy to moze byc nieszczelnosc (ktos musi posluchac skad to syczenie dochodzi pod maska).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2008, 20:35:41 »
witaj Piotrze,
to syczenie jest delikatne przy rozgrzewaniu silnika(czyli w normie) i wyglada mi, ze to sterowanie geometrii turbiny powoduje te bledy. Ale ja nie jestem specem w serwisie ze sprzetem. Obiecali, ze sprawdza wszystkie przewody itp. rzeczy, bo w innym przypadku to maja strasznie drogi parking. A chcialbym dodac, ze turbo przy normalnie zagrzanym silniku pracuje cicho a kiedy silnik gasnie to ledwie sychac jak turbo sie zatrzymuje. Bo majac poprzednio sprzet vag czyscilem kierownice w turbo. No ale tu jest troche inaczej to sterowanie rozwiazane. Moze padl zawor podcisnienia, przewody itd. Ale zobaczymy co spece na to. Dzieki.

Offline Ryszard Krol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.2Hdi 2002 Exclusive automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2008, 22:16:43 »
Witam . Zacząłem ten temat i teraz mam odpowiedz , po wizycie na komputerze. Okazało się że turbina dawała zbyt duże ciśnienie od aktualnie potrzebnego. Fachowiec stwierdził ,że odpowiedzialne za to jest zasobnik podciśnienia ,wymiana tego ustrojstwa wiązałaby się z większą robocizną i kosztem. Zrobił tak że założył trójnik na sprawny i rozdzielił powietrze.Na komputerze w czasie jazdy próbnej wyniki były prawidłowe. I tyle........

              Pozdrawiam Ryszard

Offline Marcin Kurzawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: edinburgh
  • Posiadany samochód: 2002 c5 2.2 hdi sx auto
  • Miejscowość: edinburgh
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2008, 20:29:17 »
Witajcie
u mnie wymienili zawor EGR, skasowali mnie tylko za czesc 36 funtow. Tlumaczyli, ze zawor dzialal dziwnie wiec go wymienili. Przegonilem wieloryba troche i mam nadzieje, ze to bylo to jak u kilku kolegow. Teraz moze zaczne sie cieszyc jazda moja pierwsza cytryna.
Wielkie dzieki koledzy za pomoc

Offline Robert Krasowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Strzelce Opolskie
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI MkII 2005 kombi automat, C5 2.0 HDI MkII 2005 sedan, Xantia II 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Strzelce Opolskie
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2009, 18:54:59 »
Cytuj

Ryszard Krol napisał:
Witam . Zacząłem ten temat i teraz mam odpowiedz , po wizycie na komputerze. Okazało się że turbina dawała zbyt duże ciśnienie od aktualnie potrzebnego. Fachowiec stwierdził ,że odpowiedzialne za to jest zasobnik podciśnienia ,wymiana tego ustrojstwa wiązałaby się z większą robocizną i kosztem. Zrobił tak że założył trójnik na sprawny i rozdzielił powietrze.Na komputerze w czasie jazdy próbnej wyniki były prawidłowe. I tyle........

              Pozdrawiam Ryszard


Witam. U mnie w C5 2.2 jest ten sam objaw. Byłem w serwisie w Rybniku ( nie polecam) gdzie stwierdzili tylko to że: turbina daje zbyt duże ciśnienie. Ale przyczyn takiej sytuacji nie mogli znaleść, stwierdzili ze nie są w stanie tego naprawić , no chyba że wymienią całą turbine. (masakra) (brak słów)
Gdzie znajde ten "zasobnik podciśnienia" , jak dokładniej założyc ten trójnik, w którym miejścu? Czy takie działanie nie bedzie miało złego wpływu na prace silnika i turbiny?
Może ktoś się orientuje jaki jest koszt naprawy "ustrojstwa" zwanego "zasobnik podciśnienia" Za wszelkie info w tym temacie będe bardzo wdzięczny.
Robert.K :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI2002] ESP/ASR...wadliwy ?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 24, 2009, 21:17:59 »
Pewnie pneumatyka gdzies szwankuje, albo zle dziala serwo pneumatyczne (silownik penaumatyczny) na turbinie, albo gdzies wezyk od pneumatyki przetarty albo elektrozawor sterujacy pneumatyka zaworu na turbinie daje ciala.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR