Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] pompa wspomagania  (Przeczytany 7834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
[mkI] pompa wspomagania
« dnia: Listopad 23, 2008, 13:18:46 »
Panowie, problem jest taki: niewielki mroz, odpalam auto po nocy, i wyje... dlugo nie wiedzialem co wyje ale wreszcie wpadlem na to, ze to pompa wspomagania, bardziej wyje jak zaczynam krecic kierownica... no i wspomaga tylko wyje. Po przejechaniu kilku kilometrow przestaje wyc. I co ja panowie mam z tym zrobic?? Bo im dalej w las czyli w zime i mroz bedzie bardziej wyc??

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2008, 16:25:40 »
Pompa wspomagania zasilana jest tym samym plynem co uklad hydrauliczny zawieszenia. Czyli LDSem. Jak rozumiem masz tam LDS a nie inny wynalazek, jak rowniez z racji wieku lub przebiegu byl on juz wymieniany na nowy (wymiana co 5 lat lub co 200k km) ?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 23, 2008, 16:40:47 »
Ostatni przeglad przy 90tys ( o zgrozo ) robilem w autoryzowanym firmowym serwisie. Auto mialo wtedy 6 lat. Zakladam wiec ze LDS wymienili, a ja sam niczego tam nie wlewalem wiec niczego innego jak LDS tam byc nie moze...

p.s.
uklad hydrauliczny zawieszenia pracuje, wydaje sie, normalnie. Podnosi i opuszcza :) Ale.... teraz zauwazylem, ze tez jakby odbywa sie to glosniej i wolniej.

A moze tam juz wogole LDSu nie ma?? albo jest bardzo malo?

Tylko czemu jak jest temperatura na plusie wszystko dziala normalnie..

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2008, 17:04:48 »
Ciezko powiedziec dlaczego. Warto sprawdzic poziom LDS. Jesli auto bylo na przegladzie to powinienes dotac informacje co zostalo zrobione no i powienens wiedziec za co placiles (materialy itd).
Nie sadze abys mial wspomaganie o zmiennej sile bo wtedy mozna zrzucic wine na slaby akumulator (trzeba po numerze VIN sprawdzic na stronie serwisowej Citroena).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2008, 17:10:15 »
Wspomagania o zmiennej sile nie mam ( mialem kiedys takie w oplu caorsa i bylo dramatyczne :) w c5 mam zwykle :)

czy jak jest za malo LDS komputer daje jakies info czy nic?? Bo u mnie zadne serwisy ani komunikaty sie nie wyswietlaja.

no, pomijajac dziadowski czujnik poziomu oleju ktory twierdzi, ze musze dolac i swieci po oczach komunikatami a olej na bagnecie w normie :)

p.s.
off topic, czy tylko u mnie czujnik oleju tak czesto sie myli czy to taka przypadlosc tego wynalzku??

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2008, 17:31:50 »
Mozesz nawet nie wiedziec, ze masz wspomaganie o zmiennej sile dlatego warto sprawdzic po numerze VIN :)
Czujnika poziomu plynu LDS nie ma.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2008, 18:48:06 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Mozesz nawet nie wiedziec, ze masz wspomaganie o zmiennej sile dlatego warto sprawdzic po numerze VIN :)
Czujnika poziomu plynu LDS nie ma.


a powiedz mi , gdzie ty masz bagnet do lds... rozróżniasz olej silnika od lds

dot. wątku:
u mnie też wskaźnik poziomu oleju SILNIKA szwankuje

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2008, 18:52:54 »
Chyba kolego nie uwaznie czytasz odpowiedzi,kolega pytał czy jest jakis czujnik do lds i napisał jeszcze ze mu szwankuje ( co jest dosc czestym przypadkiem) czujnik poziomu oleju ale silnikowego mozna sie tego domyslec.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 23, 2008, 20:23:54 »
Cytuj

Ian Soba napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Mozesz nawet nie wiedziec, ze masz wspomaganie o zmiennej sile dlatego warto sprawdzic po numerze VIN :)
Czujnika poziomu plynu LDS nie ma.


a powiedz mi , gdzie ty masz bagnet do lds... rozróżniasz olej silnika od lds


A Ty w kolejnym watku udawadniasz, ze masz tak podstawowe problemy jak czytanie ze zrozumieniem tekstu napisanego w jezyku POLSKIM.
Napisz mi prosze gdzie ja napisalem, ze do pomiaru ilosci LDSu jest jakis bagnet?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2008, 11:40:44 »
Może być tak, że płyn po upływie jakiegoś czasu traci swoje właściwości przez co przy spadku temperatury nie działa jak należy przez co pompa buczy. Musisz sprawdzić. Najlepiej zadzwoń do serwisu, w którym ostatnio samochód był serwisowany i się zapytaj. Jak nie no to prawdopodobnie czaka cię wymiana.
Pozdrawiam

Offline Marian Słowik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 sx 2.0 2002
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Koszalin
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 25, 2008, 10:53:50 »
U mnie to samo sie dzieje i ciezko chodzi wspomaganie jak jest zimno wiec moze wystarczy zebym plyn wymienil a nie od razu pompe.
Prosze o pomoc
pozdro
Marian Słowik
Wcześniej - Fiat 126p,Audi 80,VW Golf II GTI
Były miłośnik VW,wyrwany z objęć szatana :D

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 25, 2008, 15:39:13 »
Bylo juz o LDSie pisane na forum. Ogolnie LDS zaleca fabryka wymieniac po 200 tys km LUB po 5 latach. Praktycznie oznacza to, ze kazda C5 Mk1 wyprodukwoana przed 2004 rokiem powinn miec juz wymieniony LDS z racji samego wieku. Jesli Twoje auto zostalo na przyklad wyprodukowane na poczatku 2002 roku i nigdy nie mialo zmienianego LDSu to ow plyn w Twoim aucie bedzie mial niemal 7 lat.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2008, 12:02:16 »
Bylem wczoraj w serwisie przy okazji wymiany sprzegla i zglosilem problem wyjacej pompy. I dla wszystkich ktorym wyje - zla wiadomosc. Wyjaca pompa wspomagania na mrozie oznacza bliski jej koniec i nalezy myslec o jej wymianie szybciej niz pozniej. Wymiana LDSu niczego nie zmienia, to nie z tego powodu wyje niestety.

p.s.
Nowa oryginalna pompa wspomagania ( a sa tylko takie na rynku ) to koszt 1700PLN. W moim przypadku dochodzi jeszcze zestaw przewodow ktore juz dosc mocno sie poca, kolejne 800PLN. Extra super, kocham swoja cytrynke :)

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2008, 22:34:12 »
Sam sobie odpowiedziałeś
Cytuj

Mariusz Wójcicki napisał:
Bylem wczoraj w serwisie ...


Oni najlepiej chca wymieniac wszystko, choć mogę się mylić.
Ile masz zrobionych km że pompa wspomagania do wymiany?
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2008, 00:25:22 »
No cos Ty, to nie jest opinia autoryzowanego serwisu :) Wiem, ze w autoryzowanym chca wymieniac wszystko. Najlepszy przyklad: nie dziala mi tylna wycieraczka, w autoryzowanym stwierdzili ze silnik spalony, nowy - jedynie 800zl. W nieautoryzowanym serwisie wydalo sie, ze silnik jest ok tylko zatarl sie jakis tam mechanizm. Krotko mowiac chciano mnie naciagnac na 800zl, wrrrrrrrr

A wracajac do tematu pompy i przebiegu 102tys. Widzialem te moja pompe, jest faktycznie w slabym stanie, zaczyna jej cieknac to i tamto :(

Offline Marian Słowik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 sx 2.0 2002
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Koszalin
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2008, 10:48:17 »
A co myślicie o używanych z allegro
Wcześniej - Fiat 126p,Audi 80,VW Golf II GTI
Były miłośnik VW,wyrwany z objęć szatana :D

  • Gość
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 22, 2009, 01:28:35 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Ian Soba napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Mozesz nawet nie wiedziec, ze masz wspomaganie o zmiennej sile dlatego warto sprawdzic po numerze VIN :)
Czujnika poziomu plynu LDS nie ma.


a powiedz mi , gdzie ty masz bagnet do lds... rozróżniasz olej silnika od lds


A Ty w kolejnym watku udawadniasz, ze masz tak podstawowe problemy jak czytanie ze zrozumieniem tekstu napisanego w jezyku POLSKIM.
Napisz mi prosze gdzie ja napisalem, ze do pomiaru ilosci LDSu jest jakis bagnet?


ty po prostu piszesz bajki na tym forum
temet chełmokasku pomijam

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [mkI] pompa wspomagania
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 22, 2009, 08:56:20 »
Najpierw sprawdziłbym starą jaki ma wydatek - warsztaty co się przekładniami zajmują powinny mieć możliwość takiego pomiaru, a potem bym się zastanawiał czy wymieniać.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB