Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.  (Przeczytany 7655 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Brogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D 2002r.
  • Miejscowość: Warszawa
Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« dnia: Lipiec 29, 2009, 11:16:29 »
Witam, od samego początku - ponad pół roku - posiadania xsary niemoge dostać się do koła zapasowego. Wydaje mi się ze ktoś wstawił złą śrube do odkrecenia koła zapasowego. Porównałem ze śrubą z innej xsary i kształ niby taki sam, ale miejsce na klucz jest mniej wiecej o połowe płytszy - przez co przy próbie odkrecenia klucz po prostu się osuwa. WD-40 i innych metod już próbowałem, ale nic niepomaga - nie moge mocniej przekrecic bo klucz wypada (klucz mam w kształcie haka).
Moje pytanie to gdzie można dostać taką śrubę mocującą? - myśle ze bede musiał przepiłować tą którą teraz posiadam.
Oraz drugie pytanie, czy jak odpiłuje tą śrube to bede mógł bez problemu zdjąć kosz na koło zapasowe i przez pewien czas jezdzić z kołem w bagazniku? Nie chce aby po przepiłowaniu śruby okazało się ze kosza zdjac niemoge, i zapomtować go tez niemoge... :)

Z góry dziekuje za pomoc :)

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2009, 11:20:13 »
Jak przepilujesz srube to opadnie Ci caly kosz z kolem. O ile kolo sobie do bagaznika wlozyc mozesz, to sam kosz bedzie Ci wisial, i bedziesz musial go podczepic na jakims drucie po prostu :) Albo podjedz do ASO pierwszego lepszego i kup od razu ta srube z hakiem i zamontujesz od razu po przepilowaniu - ewentualnie jakas inna sruba kupiona w jakims OBI
Moje spalanie

Offline Kamil Brogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D 2002r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2009, 13:12:33 »
A może zna ktoś parametry tej śruby? Długość itp. która pozwoli dokupić ją przed jej przepiłowaniem?

Po odpiłowaniu nieda się kosza wymontować kosza w prosty sposób?

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2009, 13:23:06 »
Cytuj

Kamil Brogowski napisał:
A może zna ktoś parametry tej śruby? Długość itp. która pozwoli dokupić ją przed jej przepiłowaniem?

Po odpiłowaniu nieda się kosza wymontować kosza w prosty sposób?

Niżej masz schemacik. Numer OPR to ORGA- musisz znać żeby wiedzieć jak długą kupić.
Koszt śruby w serwisie 58PLN:evil:
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Kamil Brogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D 2002r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2009, 14:33:45 »
Wielkie dzięki... A mógłbym prosić o jeszcze jednego screena, bo akurat na tym wyskoczyło jakieś okienko które zasłoniło numerki OPR dla Long 167 - a taką srube chyba posiadam :]

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2009, 17:55:44 »
Przerabiałem to samo u siebie - jeżeli choć o niemożność odkręcenia.
Co do cięcia śruby obyło się bez tego, użyłem rozkręcanego w rączce klucza działającego jak imadło i za pomocą przedłużki i WD-40 udało mi się rozruszać śrubę a następnie ją wykręcić. Potem tylko zabezpieczyłem gwint śruby i w otworze zaczepu w który wkręcana jest ta śruba preparatem miedziowym a na to smar "tawot grafitowy". No a teraz raz na tydzien drobne ruchu fabrycznym kluczem (po 1/8÷1/4 obrotu w każdą stronę) by sprawdzić czy się ponownie n ie zapiekło oraz porawienie powłoki ze smaru palcami.

Nrazie od okoóło pół roku jest bardzo dobrze i bardzo lekko się kręci.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 30, 2009, 10:49:55 »
Cytuj

Kamil Brogowski napisał:
Wielkie dzięki... A mógłbym prosić o jeszcze jednego screena, bo akurat na tym wyskoczyło jakieś okienko które zasłoniło numerki OPR dla Long 167 - a taką srube chyba posiadam :]

Ten zasłonięty OPR zawiera się pomiędzy tym wyżej i niżej;)  od 09164 do 09538
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Irek Cuber

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 813
  • Skąd: okolice W-wia Śl.
  • Posiadany samochód: Saxo 1100`01r. 3D ; Mitsubishi Lancer Sportback 1800`09r.
  • Zainteresowania: moto , sport i trochę innych ...
  • Miejscowość: okolice W-wia Śl.
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2009, 11:26:15 »
Ja 2 x w roku ( przed i po zimie ) smarowałem te śrubę i żadnych problemów nigdy nie było ! Co do odkręcania ten oryginalny hak jest do d...  , ale jak śruba jest smarowana to bez problemu daje się nim odkręcić . Spróbuj potraktować ją naftą , zostaw jeden dzień i potem próba odkręcenia  ale zamiast tego haka użyj przecinaka ( szerokiego! ) - powinno puścić . A co do kosza - nie ma problemu - bardzo łatwo go można zdjąć i koło wozić w bagażniku , więc spokojnie możesz ciąć jeśli śruba nie puści .
André Citroën
I czym byśmy dzisiaj jeździli gdyby nie ten facet ?  ;-)
-------------------------------------------------------------
Była- Xsara I 1.4  5D

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 30, 2009, 19:34:18 »
Mialem to samo! Przeczysc ta srube od dolu najpierw szczotka druciana a pozniej psikaj wd40, u mnie pomoglo a odkrecilem to ta sciata strona mlotka 2kg :D co kumaci pewnie wiedza jak:P
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 31, 2009, 09:57:20 »
Ja przypasowałem sobie do odkręcania żabkę :D Jak mi się śruba zapiekła to pomogło tylko opukanie młotkiem. Teraz zawsze po zimie wykręcam i smaruję ;-)

  • Gość
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2010, 12:34:48 »
Witam. Własnie zostałem posiadaczem Xsary z 1999 r., i mam kilka pytań na początek. !. Jak odkręca się koło zapasowe? Jakos z bagażnika, czy trzeba wejść pod samochód i tam odkręcić śróbę? 2. Jaki kupic lewarek, bo do francuzów ponoć są inne? 3. czy w bagażniku jest jakiś schowek na lewearek i klucze, czy trzeba je wozić na "wierzchu". Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2010, 12:50:00 »
1. Popatrz na post #4 - tam widać śrubę. Jest dostęp od góry z bagażnika, o ile dobrze pamiętam odkręca się drugim końcem klucza do kół - klucz ma specjalne wyprofilowanie. Po odkręceniu kosz opada na ziemię.
2. 3. Oryginalnie w X1 podnośnik był zamocowany do kosza, pojemnik na lewarek miał specjalne uchwyty, którymi mocowało się go do kosza.
W X2 jest inaczej - cały pojemnik jest chowany do środka koła zapasowego, dodatkowo w tym pojemniku jest miejsce na wkręcany hak do holowania. Na allegro jest kilka oryginalnych podnośników, cena przystępna.
allegro
 
Xsara
 

Offline Jozef Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 368
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xsara II 1.6 16v.exclusive 2002r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2010, 08:05:08 »
Dlaczego uważacie  że nie można odpiąć kosza przecież on łatwo się  demontuje
:devil: ;-)

Gachu

  • Gość
Re: Brak możliwości odkręcenia koła zapasowego.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 26, 2010, 19:09:06 »
apropos odkręcania śruby - zamiast młotków przecinaków i tym podobnych zauważcie że główka śruby jest spłaszczona z dwuch stron i pasuje na to spłaszczenie klucz o ile dobrze pamiętam 22 lub 24 - takim to kluczem wykręciłem mocno zabrudzoną i zapieczoną śrubę od dołu posiłkując sie zaciskiem zablokowanym o kosz (można użyć klucza żabki i jednej ręki )