Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta  (Przeczytany 17459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Studziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI Tourer 2009
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 15, 2009, 21:13:17 »
Witam też spróbowałem tego "czip-tuningu" (a właściwie "cheap-tuningu") Ponad centymetr luzu - jak widać w 2.0 benzyna ten sam patent. Samochód od razu stał się żwawszy. Dla taniego zwiększenia mocy i skoku pedału przyspieszenia polecam jeszcze wycięcie gumowego dywanika pod pedałem - około 15 koników więcej :)

Offline Mariusz Krol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Bristol
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI exclusive SE TOTR
  • Miejscowość: Bristol
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 15, 2009, 23:46:37 »
no troche kiepski ten pomysl z dywanikiem.. moze od razu dziurke taką fi 20 wyrżnąć?  hehehe   a dla tych spragnionych kolejnych "koni" przyrostow przyspieszenia...  może wyprujemy wszystkie siedzenia i dywany plus tapicerke z dachu i drzwi + deche rozdzielczą i zostawimy samą kierownice :D   350 kg lzej w aucie to normanie 3s do setki :D   heheh  co jak co kolejny zadowolony :D
"...To tak jak byście drodzy internałci zajadali sie przez 10 lat niemieckim smalcem a potem spróbowali francuskiej szynki..."  "...Na gaz są kuchenki a nie samochody..." forever HDi

Offline Mariusz Krol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Bristol
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI exclusive SE TOTR
  • Miejscowość: Bristol
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 16, 2009, 00:02:27 »
mam nadzieje ze za jakieś 10 000 km po naszym tuningu nie okaze sie ze silnik albo skrzynia już placze z bolu...  :>   co do mocy  to uwazam ze to co moja cytryna pokazuje teraz  to jest w 100% czego oczekiwałem od mojego dieselka... zdecydowanie pozwala na bezstresową jazdę w kazdych warunkach.. a jezeli komuś mało jeszcze to dla nich został zaprojektowany 3.0 V6 24V :)
"...To tak jak byście drodzy internałci zajadali sie przez 10 lat niemieckim smalcem a potem spróbowali francuskiej szynki..."  "...Na gaz są kuchenki a nie samochody..." forever HDi

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 16, 2009, 13:30:04 »
Cytuj

Mariusz Krol napisał:
 a jezeli komuś mało jeszcze to dla nich został zaprojektowany 3.0 V6 24V :)


W nowszych wersjach jest jeszcze 2,7 HDI V6, która ma 208 KM i 440 Nm oraz 3,0 HDI V6 z mocą 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 450 Nm.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 16, 2009, 14:41:30 »
Ja juz po 10 tysiącach od naciągania;) Ostatnio bardzo duzo jezdziłem w trasie i doprawdy rewelacja. Mam jednak pewne spostrzeżenie. Wcześniej musiałem wręcz wgniatać pedał w podłogę żeby automat zredukował bieg przy wyprzedzaniu. Teraz wystarczy zdecydowane wciśnięcie pedału ponad połowę, no i właśnie czasem mam wrażenie , że po naciągnięciu linki automat "nadinterpretuje" moje zamiary redukując bieg wtedy kiedy nie ma takiej potrzeby . Zdarza się to  rzadko ale moze jednak przy automacie nalezalo by znalezc jakies optymalne polozenie pedlau? Robert, Ty masz automat, nie zauwazyles podobnych objawów?, przy jakich warunkach nastepuje u CIebie redukcja?
Floating on ;)

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 16, 2009, 15:21:57 »
Ja jestem tylko kilka dni po regulacji. Zauważyłem natomiast od razu, że zmiana biegu następuje w wyższym zakresie prędkości obrotowej. Nie testowałem jescze auta w trasie przy większych prędkościach. Natomiast przeszukując archiwum znalazłem wątek o regulacji linki gazu z wiosny 2008r. Tak więc jestem dobry rok w plecy :]

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 16, 2009, 18:19:41 »
Poruszane problemy  z regulacją linki dotyczą w większości  samochodu  z silnikiem  2,2 HDI.Mam pytanie czy problem ten dotyczy również innych modeli w tym silnika 3,0 V6.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 16, 2009, 19:23:18 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
Ja jestem tylko kilka dni po regulacji. Zauważyłem natomiast od razu, że zmiana biegu następuje w wyższym zakresie prędkości obrotowej. Nie testowałem jescze auta w trasie przy większych prędkościach. Natomiast przeszukując archiwum znalazłem wątek o regulacji linki gazu z wiosny 2008r. Tak więc jestem dobry rok w plecy :]

Ja mam podobnie tzn zmiana biegu jest wyżej niż zawsze aż zacząłem się zastanawiać po co jest ta "S-ka"


Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 16, 2009, 21:12:10 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:
Poruszane problemy  z regulacją linki dotyczą w większości  samochodu  z silnikiem  2,2 HDI.Mam pytanie czy problem ten dotyczy również innych modeli w tym silnika 3,0 V6.


Wydaje mi się, że tutaj nie ma znaczenia pojemność czy typ silnika, linka rozciąga się nie zależnie od w/w.
Proponuje sprawdzić ta czynność zajmie ci max ale to naprawdę z dużym marginesem pół godziny.
Daj znać jak Ci poszło
Pozdrawiam
Swenson

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 16, 2009, 22:07:35 »
Oczywiste jest iż pojemność silnika nie ma znaczenia,ponieważ nie sprawdziłem  u siebie czy kinematyka  od pedału gazu do silnika jest taka sama jak w silnikach 2,2 HD/zresztą nie wiem jaka tam jest/ i dlatego stąd moje  poprzednie pytanie.Myślałem  że być może ktoś to testował.Sprawdzę
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 17, 2009, 23:53:36 »
Czy wiecie jak fizycznie skrócić linkę gazu?
Zastosowałem patent z regulacją wykorzystując ją na maksa.

Dziś w podróży zobaczyłem, że znowu mam luz. Od mogę podnieć pedał "do góry" - nie tak wielki jak przed pierwszą regulacją po której cały luz zniknął, ale na tyle denerwujący, że chcę się go pozbyć.
Od regulacji minęło 6 kkm, czyli dość szybko linka zaczęła mi się ponownie wyciągać

Michał

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 29, 2009, 22:13:11 »
Cytuj

Marcin Połomski napisał:
Ja juz po 10 tysiącach od naciągania;) Ostatnio bardzo duzo jezdziłem w trasie i doprawdy rewelacja. Mam jednak pewne spostrzeżenie. Wcześniej musiałem wręcz wgniatać pedał w podłogę żeby automat zredukował bieg przy wyprzedzaniu. Teraz wystarczy zdecydowane wciśnięcie pedału ponad połowę, no i właśnie czasem mam wrażenie , że po naciągnięciu linki automat "nadinterpretuje" moje zamiary redukując bieg wtedy kiedy nie ma takiej potrzeby . Zdarza się to  rzadko ale moze jednak przy automacie nalezalo by znalezc jakies optymalne polozenie pedlau? Robert, Ty masz automat, nie zauwazyles podobnych objawów?, przy jakich warunkach nastepuje u CIebie redukcja?


Teraz już też nabiłem trochę kilometrów i mam tak jak mówisz: czasami przy wyprzedzaniu, przy energicznym przyspieszaniu (pedał w podłogę) niepotrzebnie redukuje mi bieg i zaczyna wyć nie idąc do przodu. Kilka razy już to się zdarzyło.

  • Gość
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 17, 2009, 12:29:29 »
hej
jest o tym na forum:
trzeba zrobic adaptacje skrzyni,wlacza sie to przez komputer diagnostyczny .

  • Gość
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 06, 2010, 21:41:35 »
Też miałem problemy z wprowadzeniem 2.0HDI na obroty. Nie bardzo chciał iść powyżej 3500, tak do 4000 obr.min max. Piątka, pedał w podłodze na obrotach nie całe 4000 i do 150 km/h ledwo, ledwo. Przeprowadziłem operację "linka" i co??? Auto "zyskało" chyba ze 30 KM!!! Trójeczką do 120 km/h bez większych problemów. Przyspiesza i idzie do max pięknie a ma już za sobą 334kkm. Na "luzie" (chociaż wiem, że to żaden sprawdzian) też dokręca się do 5000 obr/min, a wcześniej nie chciał. Akcja niezmiernie prosta, pominąłem tylko jeden punkt. Ktoś wcześniej pisał, że łyk piwa pomiędzy poszczególnymi etapami przyjmował. Ja koniecznie chciałem się dziś przejechać więc teraz udaję się na piwko i polerowanie przednich lamp. Ale o tym już w innym poście. Bye...

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 07, 2010, 07:05:33 »
Cytuj

Krzysztof Hałatienko napisał:
(...)teraz udaję się na piwko i polerowanie przednich lamp. Ale o tym już w innym poście. Bye...


Sory za OT ale mam pytanie propo tych lamp.
Zastanawiam się czy masz ten sam problem co ja z tymi lampami. Mianowicie wygląda to tak, że są jakieś popękane delikatnie da się to spolerować?
Swenson

  • Gość
Re: [Mk1] problem z rozpedzaniem auta
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 07, 2010, 10:42:30 »
W temacie polerowania lamp przenosimy się Tutaj