hm rzeczywiście jakis dziwny silnik....przeciez jest układ wtryskowy MPI i nie ma przepływomierza ? wręcz niemożliwe przyznaję ze nie spotkałem sie z taka konstrukcja ... dziwne ale spokojnie postaram sie rozgryżc to ......ale na pewno istnienie/ nieistnienie przepływomierza nie jest związane z doładowaniem silnika...
dodano po godzinie;
oddaje honor koledze Remigiuszowi w silnikch EW7J4 i EW 10J4 nie ma przepływek, tylko czemu?
( na pewno nie dlatego ze nie ma turbo), czyzby PSA przeliczała sobie ilośc pobieranego powietrza od kąta uchylenia przepustnicy mechanicznej ( sygnal z potencjmetru) bardzo dziwne, tak jak wspomniałem w poscie wyżej wszystkie znane mi marki , opel , vw, audi, stosuja od poczatku lat 90 ( a moze i wczesniej) MAF w ukladach wtryskowych benzynowych jedno i wielopunktowych. Czemu PSA nie stosuje - moze ktoś wie
? Oczywiście nie żebym sie zabijal od razu bo nie ma w tych autach MAF-a ale zaciekawilo mnie to, tym bardziej że ilośc zasysanego powietrza oraz jego temp. sa bardzo ważnymi czynnikami do ustawienia składu mieszanki spalającej sie w silniku. Moze wie ktos wiecej na ten temat czemu akurat tak to jest zrobione?
dodano rankiem dnia nastepnego
czujnik temp powietrza dolotowego ( zasysanego) jest zamontowany w obodowie przepustnicy mechanicznej natomiast pomiar ilości powietrza prawdopodobnie realizowany jest tak jak wspomniałem wyzej - albo z obliczeni uchylenia przepustnicy ( plus potencjometr tej przepustnicy) lub jest jeszcze gdzies zamontowany czujnik ciśnienia MAP ( mierzy ciśnienie powietrza dolotowego w kolektorze ssącym - co jest odzwieciedleniem ilości powietrza zasysaneo)