Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)  (Przeczytany 12543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 27, 2009, 14:41:01 »
Cytuj

Jacek Sabok napisał:
Kolego Remigiuszu przepływomierze powietrza są montowane we wszystkich autach z elektronicznym wtryskiem paliwa czyli w silnikach benzynowych  z jednopunktowym wtryskiem i z wielopunktowym wtryskiem oraz dieslach turbodoładowanych ( z pompa wtryskową, pompowtryskiwczami lub z szyna commonrayli ), kolega w swoim benzyniaku TAKZE MA przepływomierz powietrza.



Szanowny kolego proszę wskazać na rysunku przepływomierz???
 system dolotu pow. silnik EW7J4
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

jacekczewa1

  • Gość
Re: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 27, 2009, 22:30:02 »
hm  rzeczywiście jakis dziwny silnik....przeciez jest układ wtryskowy MPI i nie ma przepływomierza ? wręcz niemożliwe przyznaję ze nie spotkałem sie z taka konstrukcja ... dziwne ale spokojnie postaram sie rozgryżc to ......ale na pewno istnienie/ nieistnienie przepływomierza nie jest związane z doładowaniem silnika...

dodano po godzinie;

oddaje honor koledze Remigiuszowi w silnikch EW7J4 i EW 10J4 nie ma przepływek, tylko  czemu????( na pewno nie dlatego ze nie ma turbo),  czyzby PSA przeliczała sobie ilośc pobieranego powietrza od kąta uchylenia przepustnicy mechanicznej ( sygnal z potencjmetru) bardzo dziwne, tak jak wspomniałem w poscie wyżej wszystkie znane mi marki , opel , vw, audi, stosuja od poczatku lat 90 ( a moze i wczesniej) MAF w ukladach wtryskowych benzynowych jedno i wielopunktowych. Czemu PSA nie stosuje - moze ktoś wie  ???? Oczywiście nie żebym sie zabijal od razu bo nie ma w tych autach MAF-a ale zaciekawilo mnie to, tym bardziej że ilośc zasysanego powietrza oraz jego temp. sa bardzo ważnymi czynnikami do ustawienia składu mieszanki spalającej sie w silniku. Moze wie ktos wiecej na ten temat czemu akurat tak to jest zrobione?

dodano rankiem dnia nastepnego

czujnik temp powietrza dolotowego ( zasysanego) jest zamontowany w obodowie przepustnicy mechanicznej natomiast pomiar ilości powietrza prawdopodobnie realizowany jest tak jak wspomniałem wyzej - albo z obliczeni uchylenia przepustnicy ( plus potencjometr tej przepustnicy) lub jest jeszcze gdzies zamontowany czujnik ciśnienia MAP ( mierzy ciśnienie powietrza dolotowego w kolektorze ssącym - co jest odzwieciedleniem ilości powietrza zasysaneo)

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 28, 2009, 18:43:04 »
W silnikach EW nie ma przeplywomierzy. Sterowanie zapewniaja czujniki temperatury i cisnienia montowane w w przepustnicy :)

jacekczewa1

  • Gość
Re: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 28, 2009, 19:40:24 »
no i wszystko już wiemy, wiec montowane sa czujnik ciśnienia MAP sensor - troche dziwne rozwiązanie i moim zdanie gorsze - mniej precyzyjny pomiar choć z drugiej strony przy zamontowanym gazie użytkownik oszczedza podczas wystrzalu gazu pareste zlotych  ;-)

Offline Ryszard Dutkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Dabrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xantia v6 z 97r., 265 kkm + v6 z 99r ., 340kkm ;
  • Zainteresowania: cytrynki i inne autka
  • Miejscowość: Dabrowa Górnicza
Re: [MKI 2001] MAF (przepływomierz masowy)
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 12, 2009, 18:32:09 »
Przepływ masy wylicza się (przelicza komp) ze spadku ciśnienia na zwężce (kryzie) a w tym przypadku z podciśnienia w kolektorze ssącym za przepustnicą i realizuje to tzw. mapsensor, w fabrycznym wykazie czujników podawany jako "czujnik cisnienia". Montowany również pod spodem kolektora ssącego,bez demontażu całości - niewidoczny, także na powyższym schemacie - bez kolektora. Podczas wystrzału ulega zniszczeniu, chyba,że jest obstawiony zaworem upustowym(klapką, gwizdkiem...)