Kupiłem ELM327, testowałem i moge stwierdzić, iż najsłabszą stroną jest soft, może przy pełnej wersji oprogramowania liczba możliwych do odczytu parametrów byłaby wyższa, a tak przy próbie odczytu większości z nich oprogramowanie odsyła do "pełnej" wersji programu - w dostępnej jego wersji darmowej jest to niemożliwe.
Dla swej Xsary 2.0 HDi sprawdziłem i działa:
- odczyt i kasowanie błędów, w tym gaszenie lampki MIL (check engine),
- odczyt zamrożonych ramek,
oraz odczyt live:
- prędkośc obrotowa silnika,
- temperatura i ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym,
- temperatura cieczy chłodzącej,
- ciśnienie paliwa po stronie wysokiego ciśnienia,
- masa zasysanego powietrza (przepływomierz).
powyższe wynika z odczytu parametrów łącznie z trzech programów freeware (EasyOBD II; ScanTool; ScanXL) dostępnych na płycie z interfejsem ELM327.
No i dzisiaj 03-05-2009 g.16 chwilowo koniec zadowolenia. Interfejs chyba padł, nie jest wykrywany po podłączeniu do komputera (próbowałem na kilku różnych). Wysłałem mail do sprzedawcy, czekam na odpowiedź, gdy ją uzyskam poinformuję Was jak sprawa została załatwiona - czyli czy sprzedawca Loki_wawa jest godny zaufania.
Dzisiaj 04-05-2009 otrzymałem odpowiedź od sprzedawcy interfejsu, odesłać w celu wymiany. Wysłalem i czekam, mam nadzieje, iż następny egzemplarz będzie już bezawaryjny.
Dnia 11-05-2009 otrzymałem nowy interfejs, narazie działa ... szkoda, że oprogramowanie freeware ma tylko tyle możliwości, lepszym rozwiązaniem byłby shareware by móc poznać mozliwości pełnej wersji a po terminie działanie wersji shareware możnaby podjąć decyzję czy wystarczy wersja freeware czy tez decyzyjemy się na zakup licencji.
Tyle uwag moich do całości.