Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości  (Przeczytany 3942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« dnia: Czerwiec 19, 2010, 23:20:32 »
Witam ponownie, z kolejnym problemem..
Problem dotyczy szarpania, które występuje podczas utrzymywania stałej prędkości, niezależnie od biegu, do 2200 obrotów. Auto nie traci na prędkości, po prostu nim rzuca.. Trzeba wcisnąc gaz lub kompletnie go puścić, wtedy turbulencje ustają.
Szarpanie raz jest silniejsze, raz słabsze, a gdy auto jest zimne rano po ruszeniu to śmiem twierdzić, że to zjawisko praktycznie nie występuje.
Wymienione, naprawione (miesiąc czerwiec)
- sonda (ta pierwsza bliżej przodu auta)
- filtr paliwa
- świece (6x 33zł, podobno najlepsze)
- kable (sen tech)
- uszczelniony tłumik

W maju wymieniany filtr powietrza i obudowa, która była w paru kawałkach przez cudne LPG z lat 90tych.

Jestem na etapie wybebeszania instalacji lpg, póki co wstawiłem normalny silniczek krokowy zamiast kurka od kranu który był tam zamontowany : ) a przynajmniej wyglądem bardzo go przypominał.
Nic więcej nie wyciągałem, kwestia paru dni..
W czym tkwi problem?
Czy druga sonda również do wymiany?
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Bartosz Waltemberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Zalesie górne
  • Miejscowość: Zalesie górne
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2010, 13:25:39 »
Witam kolegę miałem to samo po przeczyszczeniu czujnika wchodzącego w kolektor ssący ten obok silniczka krokowego objawy ustąpiły silnik już nie szarpie :)
pozdrawiam ;-)
.::: Citroen problématique technologie :::.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2010, 16:39:49 »
Witam.
Nie mogę nic tam kolego znaleźć, laikiem jestem, fotka by się zdała jakaś :)
Dzisiaj wymieniam drugą sondę, bo check się zapala jednak po większym butowaniu na pedał gazu.. A przy oszczędnej jeździe w mieście pali około 17-18 litrów benzyny. A tak być nie powinno.
Jaka jeszcze może być przyczyna ogromnego spalania? Powinien palić co najwyżej 13 litrów przy oszczędnej jeździe przecież..
Pytanie: Kalkulator spalania gdy nie butuję go po mieście pokazuje mi od 20 litrów do 27 spalania, a gdy troszkę poprzyśpieszam spalanie normuje się (wg kalkulatora)
Czy jest możliwe to, że kalkulator spalania jest sprawny a coś innego nawala?
Pozdrawiam.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Bartosz Waltemberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Zalesie górne
  • Miejscowość: Zalesie górne
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2010, 17:46:08 »
Cytuj

Bartosz Waltemberg napisał:
Witam kolegę miałem to samo po przeczyszczeniu czujnika wchodzącego w kolektor ssący ten obok silniczka krokowego objawy ustąpiły silnik już nie szarpie :)
pozdrawiam ;-)



czujnik wchodzący w kolektor ssący ten z szarą wtyczką chyba nazywa się przepływomierz wykręć go i porządnie wyczyść
pozdrawiam
.::: Citroen problématique technologie :::.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2010, 19:33:06 »
Ok dziękuję koledze, zaraz zabiorę się za robotę.

Jakie jeszcze mogą być przyczyny wysokiego spalania?
Filtr paliwa, przewody, świece, filtr powietrza wymieniony, obie sondy również więc powinienem się mieścić w 14 litrach w mieście, a w trasie - najwyżej 9 litrach benzyny. Czyż nie?
Jeżdząc delikatnie oczywiście.
Opony o szerokości 215 nie mogą mieć aż tak dużego wpływu na spalanie chyba? Góra litr? Niecały litr?
A może ja w ogóle błądzę? Mój citroen nie współpracuje z żadnym sprzętem magika u mnie w okolicy, więc sondy wymieniłem z powodu "check" żarzącego się na desce rozdzielczej. Moje pytanie brzmi: Czy świecący check może oznaczać coś innego?
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Bartosz Waltemberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Zalesie górne
  • Miejscowość: Zalesie górne
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2010, 21:34:20 »
jasne ze tak u mnie świecił się kontrolka silnika i po wymianie potęcjometra przepustnicy zgasła poza tym powinieneś wymigać i wykasować błędy w kompie od silnika
pozdrawiam
.::: Citroen problématique technologie :::.

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2010, 19:23:04 »
a przewody WN jakie konkretnie kupiłes?
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 28, 2010, 19:05:17 »
A ja mam pytanie czy na immo nie palą ci się dwie diody (czerwona i zielona) U mnie taki objaw był właśnie jak obydwie się paliły. Musiałem poruszać kablami (wszystkimi, bo niewiem który od immo) i jak pali się wstukaniu kodu tylko zielona to jest wszystko git. Jeszcze jedno u mnie też jednoznacznym objawem był nieznaczny spadek mocy.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2010, 14:53:23 »
Pali się tylko kontrolka zielona.
Check znów się zapala..  wydaje mi się, że ten potencjometr przepustnicy ponosi winę za to szarpanie.
Ale ale.. czemu on tak ogromnie dużo pali? Zapaliła mi się dziś rezerwa, wlałem 10 litrów, przejechałem 30km, po czym znów się zapala.. eh :(
Wymieniłem sondy, filtr paliwa. Elektryk dopiero we wtorek, z tym, że ten potencjometr wymienię sam bez diagnozy i zobaczę co się będzie działo.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2010, 15:30:57 »
A sprawdziłeś czy któryś z wtrysków nie leje? Może to też być wina kompa.

Pozdrawiam

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 02, 2010, 00:21:53 »
Można też przyjrzeć się stanowi przewodów podciśnienia , nieszczelność ogłupia map sensor.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2010, 15:17:04 »
Przyczyną był map sensor. Problem rozwiązany. Dziękuję.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Robert Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 1989 3.0 12V ORGA 4573
  • Zainteresowania: Citroeny
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2010, 17:55:19 »
Mam koledzy ten sam problem walczę z tym już 3 lata,ale u mnie jest dodatkowo to że zapalanie na gorącym silniku stanowi duży problem trzeba kręcić 10 sek.
Po 20 minutach zapala 80% szybciej,na zimnym zapala na dotyk.
Sprawdze jeszcze te przewody podciśnienia może to coś pomoże.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 09, 2010, 18:07:29 »
Który już akumulator wsadzony? :)
A tak serio - czujnik temperatury wody. Na 90%.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2010, 21:31:58 »
Robercie miałem to samo co Ty :) czujnik podaje że temp silnika jest np 0 stopni i ci zalewa silnik. Wymieniaj bo będzie jeszcze gorzej tak jak to było w moim przypadku :) pozdrawiam

Offline Robert Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 1989 3.0 12V ORGA 4573
  • Zainteresowania: Citroeny
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 18, 2010, 14:35:05 »
Koledzy czujnik temperatury wymieniony,ale pomogło to tylko podczas jazdy szarpanie prawie zanikło.
Problem z odpalaniem na gorącym silniku poprawił się o około 30%.
Zauważyłem że problem z odpalaniem jest najgorszy tylko po 5-ciu minutach po zgaszeniu,po 10 minutach jest ok.
Dlaczego? przecież silnik przez 10 minut nie ostygnie dużo więcej niż przez 5 pierwszych,jeszcze podczas takich upałów.
Może to koledzy wina zbyt dużego ciśnienia paliwa na szynach paliwowych bo czujniki wszystki już albo sprawdzone albo wymienione.