Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Niepodpiete kostki  (Przeczytany 3936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Niepodpiete kostki
« dnia: Sierpień 30, 2008, 23:56:53 »
Witam. Dzisiaj pogrzebałem troche w autku i znalazlem nieuzywane kostki . Nad stopami kierowcy była jedna zbunkrowana brązowa pod przysłona taka obok czujnika od ha-przyspieszenie, a druga jest nad panelem od klimy tam gdzie sa awaryjne , przeciwmglowe , oswietlenie wnetrza no i wlasnie na koncu mam zaslepki bo nei mam alarmu ani tempomatu no i tam byla jedna schowana , od czego ona moze byc ? Na 3 fotce pokazane jest wejscie szerokie, do czego ono sluzy ? Kompa tam się podpina czy do czego to jest, szczerze mowiac dopiero dzisiaj zauwazylem tam klapke i wtyk owy pod nia, takze ciekawosc mnie zrzera jak diabli ;P
Pozdrawiam

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2008, 10:48:09 »
ta pod kierownica to jest do kompa a tamte to nie wiem
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2008, 20:56:43 »
Tak podejrzewalem że do kompa ta najwieksza będzie :) Teraz tylko rozszyfrować po co tamte dwie i dlaczemu nie podłączone i mozna spać spokojnie  ;)  Dzieki ;)

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2008, 12:23:46 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Tak podejrzewalem że do kompa ta najwieksza będzie :) Teraz tylko rozszyfrować po co tamte dwie i dlaczemu nie podłączone i mozna spać spokojnie  ;)  Dzieki ;)

Nie ma się czym przejmować. W prawie każdym aucie z wyjątkiem najbardziej wypasionych w danym modelu będą wisiały nie podłączone wtyczki czy wolne gniazda przekaźników. Pewnie tak wyliczyli księgowi, że bardziej opłaca się zamówić u kontrahenta jedną wiązkę elektryczną dla danej wersji modelu niż kupować kilkanaście i więcej różnych wersji wiązek. Stąd potem coś tam wisi lub czegoś tam nie ma bo np. nie ma tempomatu lub halogenów. Czasami wydaje się to dziwne gdy jak u mnie z tyłu są szyby na korbę a jest cała instalacja elektryczna by podłączyć silnik a w miejsce zaślepki wsadzić przełącznik. Nie wiem czy to jest tańsze bo jest osłona gumowa i kable, i wtyczki itd., ale jest centralny zamek więc i tak coś tam musi iść z kabli. Podobnie mam w kanałem przenoszącym w przednich drzwiach wentylację na tylne słupki. Wszystko jest a więc kratka z regulacją na słupkach i wyjście z przedniej konsoli ale nie ma w przedniej tapicerce kanału transmitującego powietrze z klimatyzacji na tył. Dziwna oszczędność?
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Daniel Żychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5 turbo diesel DK5ATE 16.01.99R.
  • Miejscowość: Katowice
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2008, 17:31:50 »
pozwólcie że się podepnę pod temat ;)
jaki guzik (przełącznik) powinien być powyżej przłącznika HA norm/sport
czyszcząc zawartość przynajmniej pięciu popielniczek z pod tegoż panela (niezła niespodzianka ;) ) natrafiłem na wtyczkę która tam powinna być i jestem ciekaw co to w ogóle było ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2008, 18:17:29 »
Foteli nie mam elektrycznych, ani podgrzewanych , a pod nimi jakies kostki sa 2 ;P także to by tłumaczyło większe mozliwości co do mojej wersji :) Dzięki :)

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2008, 19:14:19 »
Mogę sie mylić jesli tak to poprawcie. Nad przełącnikimem od HA, powinno byc otwieranie schowka pod podłokietnikiem :-)

Pod fotelami biegnie wiązka do :podgrzewania, regulacji, bocznych poduszek.

Ta wtyczka pusta nad klimatronikiem to kostka do tempomatu lub innej rzeczy której brakuje do fulwypasa w Twoim samochodzie.

Tak to już jest że ładuje się pełną instalacje elektryczną do każdego modelu a później tylko coś się do tych kostek wpina lub nie. Tak jest taniej. Zamawia sie 1 wiązkę u producenta i nie trzeba przestawiać lini montażowej do każdego modelu.
Pozatym gdyby klirnt po jakimś czasie stwierdził że chce coś do autka dokupić jedzie do ASO i mu to montują, a tak musieli by dorabiać/przerabiać całą instalacje el.
Rachunek ekonominczy jest prosty i przemawia właśnie za takim rozwiązaniem.
Pozdrawiam
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Daniel Żychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5 turbo diesel DK5ATE 16.01.99R.
  • Miejscowość: Katowice
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2008, 21:05:28 »
ale żeby wrzucić podgrzewanie foteli, to trza by je zmienić na te z grzałeczkami? , bo jak nie było to pewnie ich tam standardowo nie włożyli .....

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 21, 2008, 21:58:29 »
Heh, noo pewnie trzeba by było zamienic fotele na takie co grzeją w dupcie :-) ale to ponoć szkodzi na to i owo ... :-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2008, 20:50:08 »
no u mnie bida , nawet elektryki nie zapodali do foteli a niby ekskluziff :/  jesli mialbym elektrykę z fotela innego a swój chciałbym zostawic  da rady coś takiego ? czy cały fotel musi byc ? nie wiem jak ida wiazki w tych fotelach i silniczki dlatego pytam :)

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2008, 22:40:55 »
Fotele z elektryka a bez różnią sie od siebie.
Było to już gdzes omawiane na forum.
Dlatego też należy wymienic cale fotele.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 22, 2008, 23:52:03 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Fotele z elektryka a bez różnią sie od siebie.
Było to już gdzes omawiane na forum.
Dlatego też należy wymienic cale fotele.

Aha THX  :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2009, 13:24:01 »
Witam. Znalazłem znów kilka niepodpiętych zlączek i ciekawi mnie co tam powinno być :)
1. Nie działa mi centralny z pilota-czy ta kostka nie powinna być podpięta do czegoś co odebrałoby sygnał z pilota ? Jeśli nie to do czego ona tam potrzebna ? Szyberdachu nie mam, a waitraczek chodzi :)
2. Mam przycisk do tempomatu , nie mam w ogole tego drążka. Czy ta brązowa kostka jest od dźwigni tempomatu, jesli tak to co potrzebuje jeszcze żeby uruchomić tempomat ?
3. Kolo akumulatora mam 2 takie fioletowe wtyczki luzem ? do czego to może być?
4. Co to jest ? też koło aku...
5. Luźna wtyczka miedzy komputerami pod macha ?
6. Przed fotelem pasażera mam otworek w desce rozdzielczej kolo schowka na mapę i z niego wystawał gwint. Po rozebraniu ukazała sie bliżej nieokreślona rzecz połączona z kabelkiem. Nie mam pojecia za co ona odpowiada.
Prosiłbym o pomoc, żeby wiedzieć jak to ugryźć :)
Wersja auta to 2.9 V6 2000r.

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2009, 19:45:55 »
pierwsze na pewno jest od modułu centralki potem ostatnie to mi wygląda na gniazdo zarówki potem to 4 jesli wychodzi z przewodów aku to moze byc przelotka masy lub (+)

poszukam opisów i szczegóły pózniej
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2009, 21:19:01 »
Na żarówkę ? Kurde kto by wiercił tam dziure aby wyprowadzić coś takiego na żarowke ? I po co gwint na zewnatrz ?
Co do tego 4 zdjęcia to znalazlem dzisiaj zatyczke do tego z napisam police ? i jakimiś innymi napisami. Może zdjęcie ułatwi przynależność tego czegoś i okresleniu mu funkcji :) Swoją droga to znalazlem 3 niepodpiętą fioletową wtyczkę. Identyczną do tych 2 pozostalych i też kolo aku.
Co do modułu centralnego to tą kostkę mam podpiętą pod wiatraczek, bo jak miałem wiatraczek wpięty do tego wolnego wtyku na zdjęciu to wiatraczek załączał się juz w pozycji zapłon, a chyba powinien po uruchomieniu silnika jak to teraz robi. Także pytanie czy ten wolny wtyk jest do modułu ? I dlatego nie mam działającego centralnego z pilota bo brak wpiętego tam modułu tak?
Dzięki za pomoc ;)

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2009, 15:20:44 »
to ty moze masz wersje policyjna po demobilu

u mnie wentylator sie załancza po przekręceniu kluczyka

a co do tego gwintowanego gowienka sprawc czy ma napiecie tam o opcji otwarte drzwi i takie tam
a jeszcze takie pytanko wszystko ci działa oprucz centralnego ???


w podsufitce powinien tam byc jeszcze jeden moduł odpowiedzalnuy za zbieranie impulsow IRD lyb fal radiowych ja juz go niestety tez nie mam bo moj mechanik zgubił mi orginalny kluczyk i zamontował mi zamiennik radiowy

albo sprawc czy napewn masz silnik odpowiedni do swojego nr vin  moze poprzedni własciciel przełozył inny i teraz zostało kupe kabli pustych
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2009, 19:04:53 »
JAk wersje policyjną ? ;P
Mowisz o tym wentylatorku do mierzenia temp. w aucie ? U mnie po odpaleniu silnika. W TCT też tak mam że jak odpale to pracuje wiatraczek. To jak powinno być w końcu przy klimie automatycznej ? :)
Nie działa mi podświetlenie wewnatrz auta po otwarciu drzwi. Dodam że drzwi na dole świacą a lampki pozostałe nie chca i tez nie wiem czemu. No i tempomat nie dziala bo dźwigni nie mam i nie mam jak sprawdzic i central z pilota. Też będę chcial radilowkę normalną włożyć tylko nie mam jeszcze pojęcia jak to zrobić ;P
Silnik wątpie żeby zmieniał, wydech też by musiał w takim razie zmienić, sprzegła itp. Poza tym wiązki kabli też żeby obsłużył silnik 2.9 V6 ze słabszego modelu :)

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:27:07 »
pisałem o tym gówienku z napisem police ze to moze było kiedys auto policyjne

a co do wiatraczka to ile xm'ow z klima widziałem to wszystkim kwiczał po przekreceniu kluczyka

a i jeszcze jedno tco do tej wtyczki pod kolómna kierownicza to moze od wajchy tampomatu
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:44:55 »
Cytuj


a co do wiatraczka to ile xm'ow z klima widziałem to wszystkim kwiczał po przekreceniu kluczyka


W MK II fabrycznie jest tak że wentylatorek startuje dopiero po uruchomieniu silnika.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Niepodpiete kostki
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 29, 2009, 18:53:08 »
Jest mozliwe że to było auto policyjne ? Takim czymś jeździli ? Auto niby kupione od firmy z Francji, ale z papierów zbytnio nie mogę zrozumieć co to za firma była :)
TO pod kierownicą tak myslałem że od tempomatu, tylko pytanie teraz , duzo podzespołów mi brakuje do sprawdzenia czy to w ogóle działa u mnie ten tempomat ?
W TCT MKII wiatraczek też odpala po odpaleniu silnika, czyli dobrze jest podłączony:)
Pozdrawiam i thx za pomoc :)

Takie pytanko mam, czy tej dźwigni do tempomatu mam szukac tylko od MKII 2.9 V6 ? Czy może byc z wersji MKI np. 2.0 TCT , albo inny z benzynowym silnikiem ?