Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana  (Przeczytany 3745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« dnia: Październik 01, 2009, 15:09:45 »
Jak jest z wymianą sprzęgła? Czy osoba o większych zdolnościach mechanicznych sobie z tym poradzi czy raczej gra nie warta świeczki? Prawdopodobnie kończy mi się tarcza sprzęgła(trzęsie przy ruszaniu, trzeba głęboko deptać przy zmianie biegów) i noszę się z zamiarem wymiany kompletnego sprzęgła. Może ktoś już wymieniał na własną rękę? No i jaki zestaw byście polecali? Na co zwrócić uwagę przy wymianie? Może przy okazji jednej roboty warto jeszcze coś sprawdzić? Czy w benzynie jest takie samo sprzęgło co w HDi?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2009, 15:29:50 »
Robiłem wymianę rok temu przy 118000km skończyło się łożysko dociskowe [bardzo wyło i ciężko chodziło na prowadnicy ]
założyłem komplet VALEO za jak pamiętam 600pln
+widełki i prowadnica ,sama robocizna kosztowała 450pln jeszcze uszczelniacze półosi i kilka drobiazgów  za całą wymianę 1250pln .
Robił to mechanik od cytrynek ze sporym doświadczeniem .Cała naprawa trwała 4h w dwie osoby .Docisk był gładki ale słoneczko wyjechane do połowy tarcza jeszcze nie była wytarta ale jak jest rozebrane to warto zmienić wszystko .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2009, 15:42:50 »
No jak będę wymieniał to na bank cały komplet tj. tarcza, docisk i łożysko. Tylko pytam czy przy okazji rozbierania można zwrócić uwagę na coś istotnego. Jakieś uszczelnienie na wałku sprzęgłowym czy coś innego.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2009, 15:55:15 »
Polecam valeo i raczej zrób to u mechanika z jako takim doświadczeniem nie koniecznie z cytrynkami bo takie same silniki są w innych francuzach .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2009, 16:02:08 »
Jeśli nie potrzebne jest wyspecjalizowane zaplecze narzędziowe to mogę to wykonać we własnym zakresie ale sądząc po wymianie sprzęgła w poprzednim aucie(406) to trzeba będzie odkręcać całą ławę zawieszenia, żeby opuścić skrzynię. I jak to jest z tymi tarczami? Czy są to tarcze uniwersalne do benzyna/diesel czy tylko do benzyny? No i czy jest jakaś różnica między 1.8/2.0? Też myślę o Valeo ale co powiecie na LuK bądź Sachs? LuK mogę mieć za 480,-

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2009, 16:05:48 »
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia nie przyglądałem się wymianie co do typów też nie mam doświadczenia ale na pewno ktoś ci pomorze .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2009, 17:45:00 »
Właśnie z miesiąc temu wymieniałem i założyłem Valeo cały komplet kupiony za 540zł bo mechanik, który robi tylko Citroeny i Peugeoty doradzał, żeby kupić Valeo bo lżej chodzi od LUK-a. Oryginalne też było Valeo. Jak kupowałem w sklepie sprzedawca twierdził, że do HDI też to samo przychodzi.
Co do trudności wymiany to nie wiem bo za 120zł wymienił mi to kolega, który naprawia samochody.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: 2.0 16V EW10J4 Sprzęgło i wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2009, 21:01:03 »
A jest możliwość regulacji sprzęgła? Jeśli tak to w jaki sposób? Czy jest możliwym też, że zapowietrzył mi się mechanizm wysprzęglania? O ile dobrze się orientuję to w tym silniku jest sprzęgło hydrauliczne.