Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: po wymianie silnika problem z odpaleniem  (Przeczytany 1939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dawid niecko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: świnoujście
  • Posiadany samochód: citroen zx
  • Miejscowość: świnoujście
po wymianie silnika problem z odpaleniem
« dnia: Listopad 13, 2009, 11:00:10 »
witam.wymieniłem silnik w zx z 14i na tez 14i.po podłączeniu wszystkiego nie moge go odpalic,i nie mozna wbic kodu imobilajzera.czy po wycią gnieciu komputera z gniazda ,imobilajzer sie blokuje?prosze o pomoc

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2009, 23:38:02 »
Cytuj

dawid niecko napisał:
witam.wymieniłem silnik w zx z 14i na tez 14i.po podłączeniu wszystkiego nie moge go odpalic,i nie mozna wbic kodu imobilajzera.czy po wycią gnieciu komputera z gniazda ,imobilajzer sie blokuje?prosze o pomoc


Nic nie powinno się blokować. Napisz co to znaczy, że nie można wbić:

Opcja 1: Nie działa klawiatura (nie ma lampek i nie piszczy)

Opcja 2: Nie działa kod (oczywiście kod nowego silnika, bo kod jest zapisywany wewnątrz komputera a nie w klawiaturze)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline dawid niecko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: świnoujście
  • Posiadany samochód: citroen zx
  • Miejscowość: świnoujście
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2009, 01:13:13 »
na klawiaturze imobilajzera swieci sie jednocześnie  czerwona i zielona lampka.cały czas chodzi pompka paliwa.pprzy wbijaniu kodu jest sygnał,ale nie gasnie czerwona lampka.dzieki za zainteresowaniem sie.pozdrawiam

Offline dawid niecko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: świnoujście
  • Posiadany samochód: citroen zx
  • Miejscowość: świnoujście
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2009, 01:14:43 »
w tamtym zx nie było imobilajzera

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2009, 01:45:54 »
Cytuj

dawid niecko napisał:
w tamtym zx nie było imobilajzera


Nie było wcale czy został "zdezaktywowany"?

Jak nie było wcale to do czego podłączyłeś klawiaturę?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline dawid niecko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: świnoujście
  • Posiadany samochód: citroen zx
  • Miejscowość: świnoujście
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2009, 12:49:02 »
w moim zx był i jest imobilajzer .przed wyciągnieciem silnika normalnie działał.w tamtym wogóle nie było imobilajzera.po przekładce zachowuje sie jak pisałem wczesniej,palą sie obie lamki czerwona i zielona.cały czas chodzi pompka,jak odłącze komputer,pomka przestaje chodzić

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2009, 17:19:15 »
Witam
zacznę od tego, że piszesz strasznie niejasno i lakonicznie - czytałem również drugi założony przez Ciebie taki sam temat.
Tak jak napisał Ci Artur w kabinie masz tylko klawiaturę a nie immobilizer. Jeżeli dobrze zrozumiałem to co napisałeś w innym wątku to  podłączałeś i odpinałeś ECU pod napięciem, jeżeli tak to z doświadczenia - grzebałem w instalacji elektrycznej modułu pod napięciem - łatwo upalić któreś wejście lub wyjście z ECU. Jeżeli zjarałeś we/wy w ECU immobilizera to  na klawiaturze, gdy nie ma komunikacji z ECU będą się świeci obydwie diody.
Ale zacznijmy od tego, że nie napisałeś które ECU podłączyłeś stare czy nowe? jeżeli nowe to czy są identyczne- włącznie z wersją programu sterownika?
Z tego co wiem tego  samego typu  moduły z aut z imo i bez nieróżniącą się niczym,( ja podpoiłem ECU z auta bez imo i zadziała bezproblemowo)  jeżeli podłączyłeś nowy moduł bez odpięcia klawiatury to prawdopodobnie uaktywniłaś  immobilizer w module.
Nie pamiętam czy imo odcina zapłon czy napięcie na cewkę wtryskiwacza, sprawdzając czy masz iskrę i impulsy na cewkę w ten sposób sprawdzisz czy na pewno jest to wina immobilizer czy moduł jest uszkodzony lub żle podłączony. Ale najpierw opisz wszystko co zrobiłeś jasno w jednym temacie  bo trudno śledzić wszystkie wątki na forum.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

Offline dawid niecko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: świnoujście
  • Posiadany samochód: citroen zx
  • Miejscowość: świnoujście
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2009, 18:21:42 »
no mozliwe ze napisałem niejasno.poprostu wogle sie nie znam.opisze wszystko od początku.w moim zielonym zx siadła mi skrzynia.mój jest z 96 roku 14i. i jest tam klawiatura z kodem lbo imobilajzer niewiem jak to nazwać.kupiłem drugiego na części.czerwonego z 95 roku 14i ten nie ma zadnego kodu bądz imobilajzera.z tym ze mój zielony jest z gazem.wyciągnąłem silnik cały ze swojego zielonego i włozyłem z tego czerwonego.wszystko szło dobrze.ale kable niepasowały do (gaznika) wiec przełozyłem z tego zielonego cały gardziel z kolektorem i podłączyłem w szystko tak jak było .w miedzy czasie wyciągnołem ten komputer w moim zielonym bo chciałem  sprawdzić czy jest taki sam.ale ten od czerwonego sie ruzni i nawet nie pasował do gniazda.więc podłączyłem ten który tam był ob zawsze.w momecie kiedy podłączylem te ecu włączyła sie pąpka paliwowa.wsiadłem do auta wbiłem kod i prubuje go odpalić.i nic pompka daje jak głupia,po wyłączniu ecu dopiero pompka sie wyłącza.na klawiatuze swieci sie jednoczesnie czerona lampka i zielona.napisałem mniej wiecej jak to było.mysle ze  juz mnie zrozumiałeś.z góry dziekuje

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: po wymianie silnika problem z odpaleniem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2009, 20:33:40 »
no to już coś wiemy, jeżeli sterowniki były inne to i czujniki i elementy wykonawcze w części też są inne. Jeżeli przełożyłeś wtrysk, to myślę że czujnik np położenia wału, czujnik temp itd również.Jeżeli nie to sprawdź nr. na element i  różne zmień ze starego silnika. Sprawdź połączenia wtyczek, gdzieś możesz mieć zwarcie w instalacji elektrycznej osprzętu zaczynając od wtyczki ECU. Sprawdź masę bo dla pracy ECU różnica potencjałów jest bardzo ważna. Ale bez paniki najpierw sprawdź wszystkie połączenia elektryczne w oczujnikowaniu jak również połączenie moduł/ klawiatura.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107