Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego  (Przeczytany 3036 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« dnia: Październik 31, 2009, 14:08:00 »
Tak jak w temacie zapalają mi się obie kontrolki podczas przyspieszania i podczas hamowania oraz przy skrecaniu, na zimnym silniku zapalaja sie czesciej nie wiem o co biega, czy ktos mial podobny problem?

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2009, 14:57:59 »
a oleju masz dosyć ? bo one zapalają sie parami jak jest go za mało właśnie np przy gwałtowniejszych zakrętach, przyspieszaniu, hamowaniu jak olej sie przemieszcza i smok go nie zasysa.

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2009, 15:00:10 »
nie no oleju jest     max___|___min tak jak powinno byc, tez tak myslalem i sprawdzilem to

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2009, 16:08:12 »
Cytuj

Bartosz Bakuła napisał:
nie no oleju jest     max___|___min tak jak powinno byc, tez tak myslalem i sprawdzilem to

No to: bagnet masz właściwy ? Był tu watek o bagnetach, poczytaj bo jakby okazało się, że niewłaściwie Ci mierzy to mógłbyś mieć za mało oleju. Albo coś nie tak z ciśnieniem oleju i musiałbyś szukać przyczyny. Moze być tez wadliwy czujnik, zapchany smok pompy oleju, zapchany filtr oleju ale zbyt mało oleju to najbardziej prawdopodobne. Dolej oleju na tyle abys miał go maks przy swoim bagnecie i obserwuj. Nic innego nie przychodzi mi do głowy bo te kontrolki zapalają się razem jak jest zbyt małe ciśnienie oleju.

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2009, 16:38:43 »
ok sprawdze te wszystkie mozliwe warianty, tylko troche mnie to zdziwilo ze sie obie pala ;)

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2009, 17:38:14 »
sprawdzilem olej... sahara... wyciagnalem bagnet byl caly brudny od oleju wytarlem go wlozylem jeszcze raz i olej bylo widac ledwie na czubku. ostatnio mialem wymieniany rozrzad, sprzeglo, filtr oleju i olej. czy przy ktores z tych czynnosci mechanik mogl cos spartolic? olej i filr to podstawowa umiejetnosc wiec raczej tam nie popelnil zadnego bledu. ale czy blad przy wymianie rozrzadu mialby takie nastepstwa?

czekam na szybka odpowiedz bo samochod w poniedzialek musi byc na chodzie

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2009, 19:43:55 »
Cytuj

Bartosz Bakuła napisał:
ok sprawdze te wszystkie mozliwe warianty, tylko troche mnie to zdziwilo ze sie obie pala ;)

Tak ma być, jedyna możliwość kiedy pali się jedna to ta od temperatury sygnalizująca przegrzanie

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2009, 19:50:26 »
Cytuj

Bartosz Bakuła napisał:
sprawdzilem olej... sahara... wyciagnalem bagnet byl caly brudny od oleju wytarlem go wlozylem jeszcze raz i olej bylo widac ledwie na czubku. ostatnio mialem wymieniany rozrzad, sprzeglo, filtr oleju i olej. czy przy ktores z tych czynnosci mechanik mogl cos spartolic? olej i filr to podstawowa umiejetnosc wiec raczej tam nie popelnil zadnego bledu. ale czy blad przy wymianie rozrzadu mialby takie nastepstwa?

czekam na szybka odpowiedz bo samochod w poniedzialek musi byc na chodzie

Jak mechanik d..a to wszystko mógł spartolić. Skoro masz mało oleju to pewnie wlał go za mało, trudno przyjąć, abyś miał duże przecieki na uszczelniaczach rozrządu i wału korbowego aczkolwiek te uszczelniacze powinien mechanik obejrzeć i ewentualnie wymienić przy wymianie rozrządu i sprzęgła. Gdyby tam miały być ubytki oleju to musiałbyś mieć kałuże oleju pod samochodem.
Wydaje mi się, że jednak za mało wlał oleju, może nie sprawdził ile trzeba do Twojego diesla albo mu się coś pozajączkowało.

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 31, 2009, 20:30:56 »
dzieki serdeczne :) jutro upie olej i zobacze. dzieki za pomoc

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2009, 08:18:32 »
Mam pewien problem nie chcialem otwierac nowego tematu. Po niedawnym remoncie silnika i wymianie oleju-mechanik kazal mi sprawdzac poziom bo malo weszlo. I tak wczoraj sprawdzilem i dolalem troche oleju zostalo mi jeszcze w opakowaniu 1.5 litra wiec wynika ze weszlo 2.5l i wyciagnalem bagnet i pokazuje pomiedzy min a max na bagnecie. Nie wiem co jest grane nie mozliwe ze tak malo oleju mi wchodzi do ukladu a moze ten bagnet zle pokazuje juz nie wiem


P.S.  Jakies 6 miesiecy temu rozsypla mi sie korek od bangetu i mi go mechanik wymienial, nie wiem czy to moze miec znaczenie czy wymienil korek czy bagnet:)

Offline Bartosz Bakuła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Miami '96 1,9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2009, 18:38:45 »
dolalem oleju teraz zobaczymy co sie dzieje :)

Przeniosłem Wam Miami do Warszawy ;)

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2009, 08:17:16 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Mam pewien problem nie chcialem otwierac nowego tematu. Po niedawnym remoncie silnika i wymianie oleju-mechanik kazal mi sprawdzac poziom bo malo weszlo. I tak wczoraj sprawdzilem i dolalem troche oleju zostalo mi jeszcze w opakowaniu 1.5 litra wiec wynika ze weszlo 2.5l i wyciagnalem bagnet i pokazuje pomiedzy min a max na bagnecie. Nie wiem co jest grane nie mozliwe ze tak malo oleju mi wchodzi do ukladu a moze ten bagnet zle pokazuje juz nie wiem


P.S.  Jakies 6 miesiecy temu rozsypla mi sie korek od bangetu i mi go mechanik wymienial, nie wiem czy to moze miec znaczenie czy wymienil korek czy bagnet:)


Mi od wymiany do wymiany wchodzi 3l oleju po spuszczeniu na ciepłym silniku. A może tobie spuścił na zimnym silniku to już wogóle dużo oleju starego zostało w silniku. Przecież do zera nigdy starego oleju nie usuniesz.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem, kontrolka cisnienia oleju i temp plynu chlodzacego
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2009, 10:43:31 »
Cytuj

michał Kamiński napisał:
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Mam pewien problem nie chcialem otwierac nowego tematu. Po niedawnym remoncie silnika i wymianie oleju-mechanik kazal mi sprawdzac poziom bo malo weszlo. I tak wczoraj sprawdzilem i dolalem troche oleju zostalo mi jeszcze w opakowaniu 1.5 litra wiec wynika ze weszlo 2.5l i wyciagnalem bagnet i pokazuje pomiedzy min a max na bagnecie. Nie wiem co jest grane nie mozliwe ze tak malo oleju mi wchodzi do ukladu a moze ten bagnet zle pokazuje juz nie wiem


P.S.  Jakies 6 miesiecy temu rozsypla mi sie korek od bangetu i mi go mechanik wymienial, nie wiem czy to moze miec znaczenie czy wymienil korek czy bagnet:)


Mi od wymiany do wymiany wchodzi 3l oleju po spuszczeniu na ciepłym silniku. A może tobie spuścił na zimnym silniku to już wogóle dużo oleju starego zostało w silniku. Przecież do zera nigdy starego oleju nie usuniesz.


Oki przedwczoraj mierzylem po dolaniu bylo miedzy mini a maxi dzis mierze i jest przy kresce maxi- no nic tak zostawie ten olej w takim razie mam nadzieje ze teraz nie mam za duzo:) Jak to moge sprawdzic:)?Spuszczac jak cos?