Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] Wymiana sprzęgła  (Przeczytany 3845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
[MK1] Wymiana sprzęgła
« dnia: Listopad 02, 2009, 12:30:31 »
Witam, pewnie temat juz byl ale nigdzie do konca nie jest sprecyzowane jak najlepiej postapic w tej sytuacji. otoz chodzi o wymiane sprzegla w 2,0HDI poniewaz u mnei sie slizga a pedal sprzegla lapie wysoko, przebieg mam 135000 i niewiem czy powinienem wymieniac kolo dwumasowe. Fakt ze mam lekkie drgania w samochodzie podczas jazdy przy obrotach pomiedzy 1500 a 2000 ale nie wiem czy to od tego. Mechanior mowi ze po zdjeciu skrzyni nie bedzie w stanie ocenic zuzycia dwumasy wiec radzi mi zalozyc zestaw ze sztywnym kolem Valeo ktory kosztuje tyle co sama dwumasa bez zestawu sprzegla. Niewiem co robic, mam dylemat, czy kupic taki zestaw, czy ewentualnie sam zestaw sprzegla a potem szukac pieniedzy ewentualnie na dwumase. Co radzicie?
Aha i co jeszcze przy okazji warto wymienic przy wymainie sprzegla?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2009, 16:52:26 »
Ja masz zamiar jeździć tym autem to ja bym wymienił cały komplet. Czyli koło dwumasowe, tarczę sprzęgłową, docisk i łożysko oporowe. Po zdjęciu skrzyni i weryfikacji elementów można ocenić ich zurzycie.
Co do zestawu ze sztywnym kołem daruj sobie taką operację.
Ja już zrobiłem w swoim aucie taka operacje i po czterech miesiącach musiałem powrócic do dwumasy bo przy ruszaniu silnik mi chciało wyrwać z poduszek.
Na chwilę obecna walczę z Valeo o zwrot kasy za to badziewie. Po zakończeniu całej sprawy temat opiszę na forum, żeby przestrzec przed zakładaniem zestawu ze sztywnym kołem zamachowym.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2009, 09:57:48 »
dzieki wielkie za ta informacje. skoro masz taki silnik jak ja i doswiuadczenie w tym temacie, nie pozostaje mi nic innego jak tylko oprzec sie na tym co piszesz i zrobic tak jak fabryka nakazuje, dzieki za pomoc.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2009, 18:46:36 »
mam pytanie do kolegi Maciej Szcząchor. Co warto wymienic profilaktycznie przy wymianie sprzegla. i drugie pytanie: czy przy wymianie kola dwumasowego musialems wymieniac tez jakies sruby mocujace to kolo? jakie ogolnie elementy wymieniles i jaki byl tego koszt? z gory dziekuje za udzielone info, pozdrawiam.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Henryk Myka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Abramów,Lublin
  • Posiadany samochód: XsaraII, MKI, C5, 2,0 HDi, 2003
  • Miejscowość: Abramów,Lublin
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2009, 18:19:01 »
Ja w poniedziałek wymieniłem cały komplet {sprzęgło i dwumasę)Koszty:dwumasa-1170zł. sprzęgło komplet-420zł wymiana 300 zł..Wszystko firmy LUK. Tak się złożyło że oryginalny komplet na pierwszy montaż też był LUKa. Ja jeździłem do oporu aż mi zaczęło blokować biegi. Po rozebraniu masakra. Wszystko było zdemolowane. Miałem dużo szczęścia, bo ścięły się ząbki na tarczy i w każdej chwili mogłem trafić na lawetę.Po naprawie samochód jak z salonu, nic nie szarpie ,nic nie drży Pozdrawiam.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2009, 07:32:38 »
Cytuj

Henryk Myka napisał:
Ja w poniedziałek wymieniłem cały komplet {sprzęgło i dwumasę)Koszty:dwumasa-1170zł. sprzęgło komplet-420zł wymiana 300 zł..Wszystko firmy LUK. Tak się złożyło że oryginalny komplet na pierwszy montaż też był LUKa. Ja jeździłem do oporu aż mi zaczęło blokować biegi. Po rozebraniu masakra. Wszystko było zdemolowane. Miałem dużo szczęścia, bo ścięły się ząbki na tarczy i w każdej chwili mogłem trafić na lawetę.Po naprawie samochód jak z salonu, nic nie szarpie ,nic nie drży Pozdrawiam.

Czy pod koniec auto szarpało przy ruszaniu? Drgania całej budy?

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2009, 08:46:21 »
Witam u mnie dzieje się podobnie to znaczy -przy ruszaniu spokój ale hece zaczynają się przy prędkości powyżej 170km/h auto dostaję cyklicznego drżenia ,jest przez pare sekund narasta a pużniej cisza i tak w kółko-jestem ciekaw czy to sprzegło ,dumasa czy też całkiem co innego, jeśli ktoś miał podobne kłopoty  to niech się wypowie jak to rozwiązać

Offline Henryk Myka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Abramów,Lublin
  • Posiadany samochód: XsaraII, MKI, C5, 2,0 HDi, 2003
  • Miejscowość: Abramów,Lublin
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2009, 10:04:31 »
U mnie przebiegało to tak. Najpierw klekot w okolicy sprzęgła kiedy sprzęgło było zwolnione. Po lekkim naciśnięciu i delikatnym zwolnieniu klekot ustawał. Było to słyszalne szczególnie na zimnym silniku. Następnie zaczął pulsować po lekkim naciśnięciu pedał sprzęgła. Coraz trudniej włączały się biegi, aż doszło do tego że nie można było w ogóle włączyć biegu. Już  wcześniej mechanik mnie uprzedzał że czeka mnie wymiana ale kazał jeździć do końca. W moim przypadku nie było szarpania samochodu. Pozdrawiam.

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2009, 12:57:30 »
a czy przy wymianie potrzebne sa jakies nowe sruby do sprzegla lub kola dwumasowego?? jaki koszt i gdzie to mozna dostac jesli juz??
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MK1] Wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2009, 13:48:47 »
Witam.
Warto użyć nowych śrub do przykręcenia koła dwumasowego. Są do nabycia w ASO. Groszowe sprawy ale warto wcześniej sprawdzić czy maja na miejscu bo jak to w ASO - nie zamówisz nie kupisz.
Jeżeli chcesz użyć starych śrub to należy je wkręcic na klej aby zapobiec samoodkręceniu.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5