Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ustawienie zaplonu xm v6 12v  (Przeczytany 2421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kaluzny

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 3.0V6 96rMKII
  • Miejscowość: warszawa
ustawienie zaplonu xm v6 12v
« dnia: Listopad 21, 2009, 16:53:16 »
panowie mam pytanie.  Jak sie ustawia zaplon w xm 3.0 v6.  Czy w ogule sie ustawia?  Ostatnio na gazie zaczal mi strzelac az rozwalilo obudowe filtra.  Na bezynie wyczuwam mniejsza moc jaki ina gazie.  Poradcie co robic.  Wymienilem swiece  i troche pomoglo ale tylko na jakis czas.  mam zamiar wymienic kable WN - nie wygladaja na zle.  Poradcie co robic

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2009, 17:27:46 »
Zapłon się ustawia jedynie przy użyciu złącza diagnostycznego ...
Jak to zrobić masz opisane w zestawieniu kodów migowych - dostępne w dziale pobieranie
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Adam Kaluzny

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 3.0V6 96rMKII
  • Miejscowość: warszawa
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2009, 11:02:55 »
wymienilem przewody WN i auto zaczelo pracowac jak nalezy.  Potem pojechalem do sklepu elektronicznego i kupilem czesci do zbudowania uzadzenia diagnostycznego do odczytu kodow migowych- wydalem 2,50 pln :) Potem zabralem sie za diagnostyke.  Bledy zawieszenia i klimatyzacji wykasowalem bez problemu natomiast mam problem z wykasowanie bledow silnika. Po podlaczeniu uzadenia bez wlaczenia zaplanu dioda pali sie troche.  Po wlaczeniu  zaplonu  dioda pali sie mocniej - odczytuje bledy lecz nie moge ich skasowac (linia K) nie wiem cot to jest linia L?.  Czy to znaczy ze jest jakies zwarcie? Pomimo tego auta nie poznaje.  ma kopa jak 3.0 v6 podnosi sie momentalnie i klima daje oznaki dzialania.  Poradcie prosze co robic z tymi bledami w silniku

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2009, 23:25:32 »
Cytuj

Maciek Kliś napisał:
Zapłon się ustawia jedynie przy użyciu złącza diagnostycznego ...
Jak to zrobić masz opisane w zestawieniu kodów migowych - dostępne w dziale pobieranie

Jak się ustawia zaplon?Jakoś nie widze po polsku jakiejś idioten instrukcjon

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2009, 12:14:23 »
Ja widziałem ;)

jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2009, 23:57:36 »
Maćku czy możesz rozszerzyć temat.Są kody i co dalej jak zastosować do fenixa?Może i mój muł zacznie śmigać jak na V6 przystało

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2009, 21:28:03 »
Robi sie to podobno tak :)


1. Be sure ignition is turned off.
2. Close the switch
3. Turn on ignition
4. Within 1-12 seconds open the switch again
5. Within 3 seconds close the switch again for 3-5 seconds.
6. Open the switch for 3 seconds (5 max)
7. Close the switch again for 3-5 seconds.
8. Open the switch again.
9. The ECU should indicate code 22 by blinking. Meaning program start.
10. Enter code 2 by means of close 5 secs, open 3 secs, close 5 secs, open again.
11. The ECU will return 12 by blinking. Meaning 4 degrees ignition advance.
12. Close switch for 10-20 seconds. ECU will indicate code 11, meaning 2 degrees earlier.

Ja nie zdazylem przetestowac niestety, wiec masz szanse byc pionierem ;)

Aha : autor tekstu powyzej nie bierze odpowiedzialnosci za skutki dzialania ...
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2009, 23:25:17 »
Szukałem jakiegoś tłumacza i w najlepszym wyjściu wyszedł taki bełkot.Proszę o korekte-rozwinięcie kogoś kto zna lepiej ten proces
O jaki włącznik chodzi? jakie piny?

1. być pewnym, że zapłon jest wyłączony.
2. zamykać włącznik
3. Kolej o zapłonie
4. Wewnątrz 1 - 12 sekund otwiera włącznik jeszcze raz
5. Wewnątrz 3 dokładka kończy włącznik jeszcze raz dla 3 - 5 sekund.
6. otwierać włącznik przez 3 sekundy (5 maksimum)
7. Zamykać włącznik jeszcze raz dla 3 - 5 sekund.
8. otwierać włącznik jeszcze raz.
9. Ecu powinno wskazywać kod 22 przez mruganie. Oznaczając program zaczynać.
10. wchodzić do kodu 2 za pomocą bliski 5 secs, otwarty 3 secs, bliski 5 secs, otwierać jeszcze raz.
11. Ecu wróci 12 przez mruganie. Oznaczając 4 stopnie zapłon postępować naprzód.
12. wyrównana zmiana dla 10 - 20 sekund. Ecu wskaże kod 11, oznaczając 2 stopnie wcześniej.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: ustawienie zaplonu xm v6 12v
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2009, 10:11:32 »
Cytuj

Artur Zamozny napisał:
Szukałem jakiegoś tłumacza i w najlepszym wyjściu wyszedł taki bełkot.Proszę o korekte-rozwinięcie kogoś kto zna lepiej ten proces
O jaki włącznik chodzi? jakie piny?

1. być pewnym, że zapłon jest wyłączony.
2. zamykać włącznik
3. Kolej o zapłonie
4. Wewnątrz 1 - 12 sekund otwiera włącznik jeszcze raz
5. Wewnątrz 3 dokładka kończy włącznik jeszcze raz dla 3 - 5 sekund.
6. otwierać włącznik przez 3 sekundy (5 maksimum)
7. Zamykać włącznik jeszcze raz dla 3 - 5 sekund.
8. otwierać włącznik jeszcze raz.
9. Ecu powinno wskazywać kod 22 przez mruganie. Oznaczając program zaczynać.
10. wchodzić do kodu 2 za pomocą bliski 5 secs, otwarty 3 secs, bliski 5 secs, otwierać jeszcze raz.
11. Ecu wróci 12 przez mruganie. Oznaczając 4 stopnie zapłon postępować naprzód.
12. wyrównana zmiana dla 10 - 20 sekund. Ecu wskaże kod 11, oznaczając 2 stopnie wcześniej.

O dżizas :O translator nie służy :P

1. Upewnić się, że zapłon jest wyłączony
2. Zamknąć przełącznik
3. Włączyć zapłon
4. W ciągu 1-12 sekund ponownie otworzyć przełącznik
5. W ciągu 3 sekund zamknąć ponownie przełącznik na 3-5 sekund.
6. Otowrzyć przełącznik na 3 sekundy (5 max)
7. Ponownie zamknąć przełącznik na 3-5 sekund.
8. Ponownie otworzyć przełącznik
-powoli zaczyna to być irytujące-
9. ECU powinna wskazywać mrugnięciami. Start programu.
10. Wprowadzewnie kodu 2 powoduje zamknięcie na 5 sec, otwarcie na 3 sec, zamkniecie na 5 sec, ponowne otwarcie.
11.ECU zamruga 12 razy. oznacza wyprzedzenie kąta zapłonu o 4 stopnie.
12. Zamknąć przełącznik na 10-20 sek.ECU wskaże kod 11, oznaczający cofnięcie kąta zapłonu o 2 stopnie.

VOILA