Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 3.0V6 12V osiągi  (Przeczytany 2868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
3.0V6 12V osiągi
« dnia: Grudzień 22, 2009, 09:37:39 »
Witam Koledzy,

Szukam dla porównania jaki czas macie od 0-100. Silnik 3.0V6 12V automat, wersja break. U mnie coś się stało niedobrego. Zauważyłem, że auto coś się zmuliło. 0-100 to aż 16s !!! Co jeszcze, zauważylem gdy auto dochodzi do 6000 obr i następuje zmiana biegu na automacie to podczas zmiany przez dosłownie sekunde jest tak jakby dostał ze 30 koni więcej czy tam Nm, poprostu wciska w fotel. Gdzie tu szukać przyczyny takiego osłabienia? Na co zwrócić uwagę?

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2009, 15:40:03 »
Mam 3.0v6 12v automat, wersja Exclusive. Przyspieszenie od 0-100 tak w granicach 9s zależy czy ben czy gaz. A ta zmiana biegu z 2 na 3  szczególnie przy wyprzedzaniu 6000 obr zmiana i odlot , normalnie jak by sto koni dołożył . To  raczej wina automatów . Przyśpieszeni to może być wina katalizatora , mam w swoim całkiem wyrzucony. A jak ze spalaniem???

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2009, 11:59:17 »
Spalanie 12 w trasie, 18-20 po Poznaniu. 9s? to nawet lepiej niż podaje producent. Tak własnie myśle, że może to być wina układu wydechowego, ktry jest nieoryginalny. Wydech będzie zaraz na początku roku, zobaczymy jak będzie po wymianie. Pozdro

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2009, 12:18:15 »
Wydech rzeczywiście może trochę pogarszać osiągi, ale nie wydaje mi się, że aż tak drastycznie. Znajomy w calibrze też narzekał na osiągi i postanowił wyciąć katalizator - rezultat taki, że mocy praktycznie nie przybyło (dla mnie wręcz bez różnicy), a tylko problemy na przeglądzie.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2009, 20:58:22 »
Fabryczne dane podają przyśpieszenie w granicach 8 s. A mam trochę swojego podrasowane świece sportowe zapłon przyśpieszony i tym podobne dlatego tak dobrze się zbiera ,spalanie podobne.To może coś z układem zapłonowym. Ale bym się przyjrzał dobrze temu katalizatorowi jak będzie miał dobrze przytkane rurę to nie będzie przelotu.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2009, 21:41:36 »
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
Fabryczne dane podają przyśpieszenie w granicach 8 s.

Dokładnie 9,9 s (V6 automat)
To nie wina zapchanego katalizatora (został wycięty)

A przypadkiem nie świruje tobie immobilizer? ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2009, 22:14:31 »
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
 A mam trochę swojego podrasowane świece sportowe zapłon przyśpieszony i tym podobne dlatego tak dobrze się zbiera


Jak przyspieszyłeś zapłon? Tam steruje komp zapłonem

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2009, 23:17:47 »
Ale jaki komputer przećerz jest normalny rozdzielacz a regulacja dla chcącego nic trudnego ,komputer to steruje wtryskiem!!!

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:22:52 »
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
Ale jaki komputer przećerz jest normalny rozdzielacz a regulacja dla chcącego nic trudnego ,komputer to steruje wtryskiem!!!


hmmm ... mozna prosic o rozwiniecie ?
Jak przestawic zaplon, przy tym normalnym rozdzielaczu ?
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:46:31 »
Mała przeróbka i silniczek staje się żywszy  ;-)  ;-)  ;-)

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:50:35 »
Odkręcasz miseczkę do której jest przykręcona kopułka powiększasz otworki na śrubki i jest regulacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 :evil:  :evil:  :evil:

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:44:56 »
A wredny czujnik na kole zamachowym ustawia kat wyprzedzenia zaplonu caly czas tak samo :P
Po Twojej przerobce mozliwe jest za to, ze iskra nie przeskoczy w rozdzielaczu, bo palec bedzie w zlej pozycji ...
Czy czegos nie zrozumialem ?
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2009, 09:18:24 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
Fabryczne dane podają przyśpieszenie w granicach 8 s.

Dokładnie 9,9 s (V6 automat)
To nie wina zapchanego katalizatora (został wycięty)

A przypadkiem nie świruje tobie immobilizer? ;)

Chyba nie. Tak by przerywał, miał momenty gorszego przyspieszania, a źle jest cały czas :) Problem jest z tym, że katalizator nie został wycięty i gra jak grzechotka. Wraz z wymianą wydechu wymienie świece, filtr powietrza itp zobaczymy.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2009, 10:01:40 »
Cytuj

Chyba nie. Tak by przerywał, miał momenty gorszego przyspieszania, a źle jest cały czas :) Problem jest z tym, że katalizator nie został wycięty i gra jak grzechotka. Wraz z wymianą wydechu wymienie świece, filtr powietrza itp zobaczymy.


Pytałem o immobilizer bo czasami zapalały się dwie diody i autko wtedy chodziło mułowato. Wystarczało poruszać kablami pod maską i wszystko wracało do normy (pewnie któraś wtyczka nie łączy)
Na gazie i benzynie jest tak samo?
Świec możesz nie wymieniać bo są prawie nowe ;)
A wydech wymień bo ten co jest to porażka.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2009, 13:04:42 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Chyba nie. Tak by przerywał, miał momenty gorszego przyspieszania, a źle jest cały czas :) Problem jest z tym, że katalizator nie został wycięty i gra jak grzechotka. Wraz z wymianą wydechu wymienie świece, filtr powietrza itp zobaczymy.


Pytałem o immobilizer bo czasami zapalały się dwie diody i autko wtedy chodziło mułowato. Wystarczało poruszać kablami pod maską i wszystko wracało do normy (pewnie któraś wtyczka nie łączy)
Na gazie i benzynie jest tak samo?
Świec możesz nie wymieniać bo są prawie nowe ;)
A wydech wymień bo ten co jest to porażka.

W takim razie świece zostawiam w spokoju. Z benzyną jest coś nieteges, ale z tym zacznę walczyć po wydechu :D Chyba któryś z wtrysków nie chodzi po na benzynie nie pali na wszystkie gary. A z immobiliserem wydaje się wszystko git. Narazie pali mi się albo zielona albo czerwona dioda :)

Pozdrawiam

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2009, 15:49:33 »
Cytuj

W takim razie świece zostawiam w spokoju. Z benzyną jest coś nieteges, ale z tym zacznę walczyć po wydechu :D Chyba któryś z wtrysków nie chodzi po na benzynie nie pali na wszystkie gary. A z immobiliserem wydaje się wszystko git. Narazie pali mi się albo zielona albo czerwona dioda :)

Pozdrawiam


Posprawdzaj wtyczki od wtryskiwaczy. Z tego co pamiętam jedna była uszkodzona i często się odpinała :(
Regulowałeś Blosa? Ostatnio był rozregulowany. znaczy się ustawiany na analizatorze spalin, ale coś ten analizator świrował i nie dało się ustawić ;-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2010, 20:13:54 »
Zrobiłem porządek z benzynką i powiem szczerze, coś nie tak jest z tym blosem. To auto na gazie nie jedzie. Na benzynie 0-100 uwaga 10,5s!! Różnica jest niewyobrażalna. Jak wyregulowałem gaz na blosie na oko to i tak mocy nie było takej jak powinno a spalanie 23l po mieście. Po mocnym ukręceniu kurka 18l po mieście i troche Xmen zamulony ale jak chce się pobawić do benzynka i heja. Także na wisone będę kombinował coś z instalacją. Może sekwencja. Pomyślimy.

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: 3.0V6 12V osiągi
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 05, 2010, 23:03:54 »
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
Odkręcasz miseczkę do której jest przykręcona kopułka powiększasz otworki na śrubki i jest regulacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 :evil:  :evil:  :evil:


A może inaczej?
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=52489&forum=70