Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)  (Przeczytany 1859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Gołuchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Piotrowiec
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i 97' 3D
  • Miejscowość: Piotrowiec
diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)
« dnia: Grudzień 21, 2009, 16:54:29 »
Witam. Niedawno podczas jazdy zauważyłem, że spod maski wydobywa sie para o bardzo nieprzyjemnym zapachu. okazało się ze to olej który kapie na rozgrzany kolektor wydechowy. zbagatelizowałem nierozsądnie problem odkładając naprawę na "po świętach". Ostatnio wjeżdżając do garażu zauważyłem łunę pod samochodem. Po otwarciu maski spostrzegłem znaczne ilości oleju na silniku i maleńki płomień na kolektorze wydechowym. Czy jest możliwe że olej ten wydostał się poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowica? dodam że następnego dnia samochód odpalił normalnie i nie zaobserwowałem żadnych znaczących wycieków oleju które mogłyby takim stopniu zalać silnik. samochód od tej pory stoi w garażu nie ruszany. Dodam tez, że na korku wlewu oleju do silnika zauważyłem spore ilości białego osadu i stąd wywnioskowałem, że może to być właśnie wina uszczelki pod głowicą. I mam pytanie, a mianowicie jaki może być orientacyjny koszt naprawy tego problemu. Silnik to 1.6i Benzyna+LPG 90 km a citroen jest z 97 r. Proszę o wyrozumiałość jeśli coś pominąłem i z góry dziękuje za pomoc.

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2009, 17:45:57 »
Ten osad to popularny "majonez", który wytwarza się często zimą kiedy silnik jest notorycznie niedogrzany. Para wodna tworzy emulsję z parami oleju (lub z samym olejem). Prawdopodobnie u Ciebie wytworzyło sie duzo majonezu i zatkał on odmę, gdzieś Ci go wywaliło i stąd zamieszanie. Z uszczelka pod głowicą nie ma w opisywanym przypadku nic wspólnego. Przy walnietej uszczelce olej przedostawałby sie do płynu chłodzacego a jezeli wydostałby sie na zewnatrz to widziałbyś, w którym miejscu - pod warunkiem, ze nie masz skrajnie zasyfionego silnika :).
Musisz wyczyścić wszystkie przewody odprowadzajace pary oleju z silnika - które to niech Ci podpowiedza koledzy majacy silniki 1.6 lub 1.8 (ja mam 1.4 i tego problemu nie mam).
W kazdym razie jak będziesz zimą jeździł na krótkich dystansach i silnik nie bedzie miał czasu sie porzadnie rozgrzać to problem powróci.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2009, 19:54:57 »
Cytuj

Wojciech Siwek napisał:
Ten osad to popularny "majonez", który wytwarza się często zimą kiedy silnik jest notorycznie niedogrzany. Para wodna tworzy emulsję z parami oleju (lub z samym olejem). Prawdopodobnie u Ciebie wytworzyło sie duzo majonezu i zatkał on odmę, gdzieś Ci go wywaliło i stąd zamieszanie. Z uszczelka pod głowicą nie ma w opisywanym przypadku nic wspólnego. Przy walnietej uszczelce olej przedostawałby sie do płynu chłodzacego a jezeli wydostałby sie na zewnatrz to widziałbyś, w którym miejscu - pod warunkiem, ze nie masz skrajnie zasyfionego silnika :).
Musisz wyczyścić wszystkie przewody odprowadzajace pary oleju .

Kolega Wojtek ma na 99% rację. Wyczyść odmy odpowietrzające silnik. Prawdopodobnie wypycha Ci olej przez uszczelkę porywy zaworów i stąd olej na kolektorze. Gdyby leciało Ci spod głowicy, olej nie kapał by na kolektory wydechowy, tylko na blok a potem na ziemię.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

crprog

  • Gość
Re: diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2009, 20:32:58 »
Prawdopodobnie posiadasz silnik 1.6 na pełnym wtrysku jeśli to faktycznie 97 więc to bolączka tych silników... zapchana odma=wywala uszczelkę po plastikową klawiaturą zaworów po czym kapie na kolektor i mamy dymek, bywa tak też że plastikowa pokrywa się odkształca i wymiana uszczelki na długo nie pomaga... oczyść przewody odmy i wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów ( odtłuść dokładnie miejsca gdzie ma przylegać uszczelka ) i powinno być ok jak problem się powtórzy w najbliższym czasie to czeka cię albo swap pokrywy zworów na taką która ma mniej przebiegu lub swap na metalową i przerobienie dolotu :] wiem bo praktykowałem to u siebie... nowa uszczelka... silikon... to były tymczasowe rozwiązania... problemy się skończyły z metalową uszczelką z starszego modelu XU5 - XU9 :-)

Offline Łukasz Gołuchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Piotrowiec
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i 97' 3D
  • Miejscowość: Piotrowiec
Re: diagnoza problemu (uszczelka pod głowicą?)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:46:41 »
Dzięki wielkie za pomoc bo już się bałem, że czeka mnie spory wydatek związany z uszczelką pod głowicą. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie gdzie dokładnie znajdują sie wymienione wyżej odmy?