Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Stuki podczas kręcenia kierownicą.  (Przeczytany 1760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« dnia: Marzec 12, 2010, 08:05:24 »
W momencie na przykład manewrowania na parkingu, kiedy auto stoi, silnik pracuje, koła w miejscu, obracam kierownicą, żeby utrafić w miejsce parkingowe - słychać takie lekkie stukanie, jakby lekkie uderzenia młotkiem w jakąś rurkę (ale jest to dźwięk tępy, stłumiony), albo jakiś wysuwające się teleskop, który nie ma już smarowania i tak szczęka. Dźwięk ten słychać w okolicach prawego koła. Dodatkowo przy tym samym kole, przy wjechaniu w dziurę słychać jakieś lekkie skrzypienia.
Jakieś sugestie?

Pozdrawiam wszystkich.
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Zbyszek Rewucki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 244
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C4 Picasso I HDi110 1.6 8V
  • Miejscowość: Zawadzkie
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2010, 08:58:38 »
Łożysko amortyzatora? A skrzypienie- amortyzator?
ZZZ
wcześniej:
Xantia 1,9TD 94
Lancia Zeta 2,1TD 1999
Xantia HDI 110 Millesime 2000
aktualnie:
C4P HDI110 1.6 8V

Offline Przemek Muszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: ZX 1.9D Avantage
  • Miejscowość: Otwock
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2010, 10:13:24 »
Witam

Pewnie łożyska kolumn McPersona, też zmieniałem latem; jedno było w trzech częściach ;] Mogę jeszcze krzyżak obstawić. Mechanik na pewno zdiagnozuje.

Pozdrawiam

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2010, 10:27:44 »
Póki co to spróbuj silikonem w sprayu spryskać łożyska. Mi po takim zabiegu zniknęło skrzypienie.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 18, 2010, 10:36:48 »
a gdzie to ewentualnie trzeba spryskać? od góry gdzieś, jak jest mocowanie amorka, czy od spodu?
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Adrian Łuczyna

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i avantage + LPG (1993)
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2010, 23:17:53 »
Ja miałem podobnie, wymieniłem łożyska kolumn - faktycznie były zużyte, ale problem nie ustąpił. okazało się, że miałem zatarte łączniki stabilizatora!
Co do łożyska McPhersona, to na postoju kręć kierownicą i obserwuj sprężynę amortyzatora - nie powinna się skręcać i przeskakiwać.

Offline Łukasz Bartoszuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki
  • Posiadany samochód: Ciroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2010, 23:21:19 »
Na twoim miejscu obtawialbym maglow2nice.Jak bedziesz mial otwartaq maske to wloz reke najpierw z lewej strony i poruszaj góra - dół za drazek na koncu ktorego jest wkrecona koncówka kierowcza,nastepnie niech ktos przytrzyma ten drazek uniesiony do góry a ty sprawdz tak samo drugi drazek.W najlepszym przypadku jesli bedzie stukac masz do wymiany te wlasnie drazki lub tylko jeden(koszt ok 60zl/sztuka firmy TRW i nie polecam naprawde takich za 25-30zl bo za miesiac bedziesz robi8l jescze raz)a jesli nie to tuleje mosieżne w maglownicy sa juz wybite i  trzeba zregenerowac maglownice.Wszystko to przerabialem u siebie:-)Co do poduszek amortyzatorów to przytrzymaj reka poduszke od góry tak jakbys przykrywal motyla na trawie:-)) a druga osoba nie kreci kierownica w obie strony,jezeli poczujesz takie przeskakiwanie albo chrobot to wtedy poducha jest do wymiany a jezeli chodzi plynnie to wszystko jest ok.Pozdro i jakby co to pytaj.Ja u siebie wymienialem caluuuuutki zawias od a - z łacznie z amorami,sprezynami i innymi duperelami az sie wkurzam jak to pisze:-))))Pozdro jeszcze raz.

Offline Łukasz Gałowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: BX 2.0 HDI, Xm 2.1 TD SX Xantia mk1 2.1TD EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: podrórze, cytrynki i TIRy.
  • Miejscowość: Libiąż
Re: Stuki podczas kręcenia kierownicą.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2010, 23:47:34 »
Witaj.  Wczoraj wróciłem z gór i pod samym domem usłyszałem te same objawy co Ty opisujesz. Najtańsza diagnoza jest taka, wjedź na jakiś kanał i łap do ręki pod autem każdy drążek, sworzeń, McPersona od dołu, góry, itp. a druga osoba niech kręci kierownicą. tam gdzie będzie wyczuwalny stukot pod ręką to oznacza że ten element jest do wymiany. Ta metoda mnie jeszcze nie zawiodła. Pozdrawiam
BX 1.4 TGE+gaz 77tkm w 3 lata w sumie 367tkm!! pełnoletność i postanowił odejść w spoczynek. Dałem mu serce z Xsary, a blacha powiedziała NIE! Dość pałętania się po świecie. Mowa o BXie z AVATARA