Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D  (Przeczytany 6709 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 07, 2010, 07:11:26 »
typowe objawy zapowietrzania sie. posprawdzaj to co ruszales + obudowe filtra paliwa. na dole przy filtrze masz taki podgrzewacz bialy, przyjrzyj mu sie bo tam lubi puszczac jak nie chcesz tego zmieniac to to zaklej i tez bedzie dobrze, pozniej dekielek filra na silikon i z jednym masz spokoj. nastepnie przewody posprawdzaj moze na ktoryms zauwazysz upocenie
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

  • Gość
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:12:05 »
witam miał bym prośbę czy mógłbyś  wrzucić fotkę tej obudowy filtra zaklejonej , otóż to [color=ff0000]piii[/color] robiło mnie 2 miechy (przy -15 nie dało się jeździć dopóki się nie nagrzał) w balona zanim doszedłem co było przyczyną objawy podobne do autora postu , dodam jeszcze że jak się samochód nagrzał oczywiście przepływający płyn chłodniczy powodował samo-uszczelnienie a gdy termostat się otworzył i puścił płyn na duży obieg (dało się to zaobserwować po wzroście i spadku temp) samochód gasł i po tym już był spokój , narazie mam założone takie coś http://moto.allegro.pl/item873752180_filtr_paliwa_ford_escort_fiesta_mondeo1_8_d_td.html ale latem wezmę się za to bo zarazie nie mam nerwów , samochód czasami nawet przy stałym położeniu pedału gazu sam przyspieszał nieznacznie

pozdrawiam

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 07, 2010, 12:29:33 »
nie trzeba zdjecia masz po prostu czarna obudowe filtra, patrzysz z lewej strony na dol i tam bedziesz widzial bialy plastik. zalepiasz to wszystko chyba ze chcesz sie bawic w uszczelnianie. mowa oczywiscie o dieslu bo nie masz w profilu wpisanego silnika
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Jarosław Kwiecień

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: ZX 1,9D Avantage 1993r.
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2010, 19:27:48 »
Dzisiaj na internecie znalazłem zdjęcie (zbliżenie) podobnej pompy wtryskowej do tej która jest w mojej cytrynce.
Okazało się, że zgubiłem tą drugą uszczelkę miedzianą na doprowadzeniu do pompy.
Założyłem nową i po tym jak poruszałem przewodem okazało się, że nieszczelność jest na tym przewodzie ale od strony tego małego czarnego zbiorniczka pomiędzy filtrem a pompą (on chyba odpowiada za przyjmowanie nadmiaru paliwa zwrotnego).
I następny kłopot - przy próbie wymiany przewodu (chciałem założyć przeźroczysty) ułamał mi się ten plastikowy kruciec wychodzący z tego czarnego zbiorniczka.
Troszkę główkowania i naprawiłem po prostu powiększyłem otwór na średnicę prawie odpowiadającą ułamanemu krućcowi i wcisnąłem go na super glu.
Po odpaleniu jeszcze chwilę pracował nierówno a potem sę ustabilizował.
Myśle, że teraz będzie już dobrze - czas pokaże.
A tak swją drogą czy ktoś orientuje się czy można kupić ten plastikowy zbiorniczek od powrotów paliwa??
Nie wiem czy drgania nie spowodują ponownego rozszczelnienia i dlatego pytam.
Może ktoś posiada taki zbędny - jestem zainteresowany kupnem.
Dziękuję za odpowiedzi na forum i pozdrawiam
mezaR

Offline Jarosław Kwiecień

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: ZX 1,9D Avantage 1993r.
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2010, 19:30:55 »
Jeszcze jedno - dzieki Grafoman:-) za podpowiedź - to upewniło mnie w szukaniu nieszczelności w układzie paliwowym
Pozdrowionka i szerokości jak mówią CB - radiowcy:)

Offline Jarosław Kwiecień

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: ZX 1,9D Avantage 1993r.
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Falujące obroty, nie zapala za 1-szym, gaśnie Citroen ZX 1,9D
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 09, 2010, 15:09:10 »
Witam ponownie.
Niestety dotychczasowe prace nie dały oczekiwanego efektu.
Nadal po rozgrzaniu silnika zdarzało mu się gasnąć.
Postanowiłem wymienić wszystkie przewody pomiędzy filtrem a pompą na przeźroczyste. Oczywiście sprawdziłem uszczelnienie pokrywy filtra.
Odpalamy i co widać.
W przewodzie od filtra do zbiorniczka (tego plastikowego z czterema krućcami) zero powietrza od tego zbiorniczka do pompy powietrze się pojawiało ale bardzo małe ilości i nie powodowały nierównej pracy silnika.
Na pierwszy rzut oka wyglądało, że powietrze dostaje się z nieszczelności tego zbiorniczka zwłaszcza, że wklejałem do niego ułamany kruciec odd strony pompy. Myślałem, że to już koniec i że będę musiał szukać na szsrocie takiego zbiorniczka.
A tu po nagrzaniu się silnika zaczęły pojawiać się pęcherzyki powietrza w przewodzie od filtra (zdecydowanie większe od tych w przewodzie do pompy).
Zastosowałem radę przeczytaną na tym forum i zakleiłem ten biały zawór podgrzewacza w dolnej części filtra w czasie pracy silnika.
W pierwszym momencie nie dało to efektu ale po chwili pracy powietrze z przewodu od filtra zniknęło a po następnym odstępie czasu zniknęło również z przewodu do pompy.
Cytrynka URATOWANA :) po wyłączeniu silnika paliwo stoi w przewodach a nie cofa się co powodowało ciężki zapłon np. po nocnym postoju.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Mimo leciwości Cytrynki uważam, że silniki diesla w tych modelach są naprawdę dobre. a moja CYTRYNKA znowu w pełni sprawna i śmiga, że aż moiło.
mezaR