Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "  (Przeczytany 2514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
[Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« dnia: Wrzesień 25, 2012, 20:25:41 »
Mam problem z deaktywacją  świateł "szwedzkich" ,moja wiedza w obsłudze "Lexii"okazała się zbyt mała,mam prośbę do kolegów obeznanych w tym temacie o instrukcję krok po kroku jak to należy zrobić.Światła te chcę wyłączyć ponieważ zainstalowałem diodowe światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek w zderzaku przednim /posiadam ksenony/.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2012, 21:01:46 »
W BSI.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2012, 21:07:17 »
Tak wiem żę w BSI ale jakoś dzisiaj dwie godziny spędziłem i popełniam jakiś błąd  dlatego proszę o poprowadzenie  krok po kroku
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2012, 22:07:15 »
BSI - tak jak napisał Maciek a potem szukaj czegoś co ma w nazwie światła. Napewno bezpośrednio w kalkulatorze BSI jest gdzieś w połowie listy.
Mógłbyś wstawić fotki lamp ? U siebie teżchcę założyć i zastanawiam się jakie.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2012, 21:36:09 »
Emil ,na Twoją prośbę załączam fotki lamp które zabudowałem,są to światła NSSC do jazdy dziennej  okrągłe  o średnicy 70 mm  mieszczą się w miejscu zaślepek. Kupione na allegro z homologacją ,  Model DRL-510

Dzisiaj zakończyłem  temat" Światła dzienne "podłączając  "+ "zasilania pod Bezpiecznik NR.15   30A " Elementy wykonawcze kontroli silnika " w skrzynce komory silnika,sterowanie pod światło pozycyjne oraz masa.Jeżeli ktoś z kolegów miałby uwagi co do bezpiecznika Nr.15 to proszę o komentarz ,być może można lepiej.Trochę żle jest podpiąć się do takich bezpieczników,może są takie ' piętrowe' ale ja nie znam.Załączam fotki zapalonych lamp  .
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2012, 21:54:15 »
Dzięki wielkie za fotki. Chyba jednak zostanę przy takich lampach jak Ty. Sam się podpinałeś czy komuś oddałeś do zrobienia ?

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2012, 22:04:13 »
Mam zabudowane ale nie podpięte ponieważ jak pisałem wcześniej muszę najpierw wyłączyć  światła "szwedzkie " co mi się za pierwszym razem nie udało.Jeżeli chodzi o podłączenie to z opisu tych lamp wynika że zasilanie + podłączyć do miejsca gdzie pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika  ,masa  to wiadomo a trzeci przewód pod zasilanie  + światła pozycyjnego .Lampy posiadają automat.Tak mam zamiar zrobić ,zobaczymy.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2012, 07:53:15 »
To jeszcze raz Cię do tablicy wywołam. Zdejmowałeś zderzak, jak montowałeś światła, do czego są przymocowane ? Proszę o wyczerpujący reportaż :)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2012, 09:01:48 »
Emilu ,opisuję jak zrobiłem zabudowę:
  1.Zderzaka nie zdejmowałem,wyjąłem natomiast zaślepki/delikatnie pociągnąć
  2. W zderzaku znajdują się otwory owalne,należy je odpowiednio powiększyć /nożykiem,piłeczką / do wymiaru ok. średnicy  71 mm.Ja zrobiłem sobie szablon z tektury kopiując wnękę pod zaślepkę i wtedy ustaliłem optymalne położenie otworu ,w płaszczyżnie pionowej otwór zajmuje  całą powierzchnię jest  tego miejsca dosyć mało ale  się mieści.Po wykonaniu szablonu wyznaczasz miejsce w zderzaku i wycinasz.
  3.Lampy posiadają  po bokach obudowy gwintowane otwory do których  przykręcasz załączone w zestawie kątowniki/należy odpowiednio przygiąć
   4. Po wciągnięciu okablowania podłączmy  złącza lamp  wkładamy w przygotowane otwory i przykręcamy  wkrętami do plastyku o płaskiej główce.
   5.Wcześniej jeszcze należy odpowiednio przyciąć zaślepkę,powstanie dwa kawałki  przy których pozostaną zaczepy,
   6.Po przykręceniu lamp i założeniu resztek z zaślepek zakładasz pierścień dekoracyjny z zestawu lamp przyciska on dodatkowo zaślepki .
  7.Podłączenie jeszcze   nie zrobione,ale o tym już pisałem wcześniej.

 Uwaga ogólna:Praca wymaga staranności i wielokrotnych przymiarek ponieważ miejsca jest mało, decydują milimetry ale warto bo jest efekt oryginalności i nie wygląda na  tzw."wiejski tuning"Opisałem ,może komuś się przyda.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

ameno

  • Gość
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2012, 10:04:50 »
W BSI>telekodowanie>opcje klienta jest pozycja światła dzienne.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2012, 13:21:52 »
Andrzej ,dotarłem do tego miejsca i żąda  podania   kodu *****,to samo chce jak próbuję wyłączyć  sygnalizację od ciśnienia kół.Skąd ten kod ??
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2012, 13:27:17 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:
Andrzej ,dotarłem do tego miejsca i żąda  podania   kodu *****,to samo chce jak próbuję wyłączyć  sygnalizację od ciśnienia kół.Skąd ten kod ??


Któryś z tych dwóch:

03114 lub 01134
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2012, 13:32:04 »
Dzięki Patryk za kody,spróbuję działać
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 28, 2012, 18:18:35 »
Patryk,kod zadziałał sprawa jest banalnie prosta  do zrobienia jak się już raz to zrobi.Finał moich starań ze światłami zamieściłem jako edycję na wcześniejszym moim poście .Są również zdjęcia.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 28, 2012, 20:15:34 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:
Patryk,kod zadziałał sprawa jest banalnie prosta  do zrobienia jak się już raz to zrobi.Finał moich starań ze światłami zamieściłem jako edycję na wcześniejszym moim poście .Są również zdjęcia.


Się napaliłem jak szczerbaty na suchary :)

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2012, 20:45:43 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:
Patryk,kod zadziałał sprawa jest banalnie prosta  do zrobienia jak się już raz to zrobi


Czytając pierwszy post to nie widać co by sprawa była banalnie prosta.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2012, 20:57:57 »
Jak się przejdzie jakąś drogę to wydaje się że drugi raz  ją pokonać to nic wielkiego,każda nauka kosztuje jedna czasu i cierpliwości  inna nieraz pieniędzy
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 28, 2012, 22:20:25 »
Tak ajk Józef napisał moja walka ze szwedami zakończyła się wymianą przełącznika zespolonego tam tkwił problem
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bogumił Piwowarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C5 Kombi Exlusiv 2001r 2.2 automat
  • Miejscowość: Chorzów
Re: [Mk 1] Deaktywacja swiateł "szwedzkich "
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 02, 2012, 16:53:25 »
Witam

Pozazdrościłem koledze i też se zamontowałem :)

Efekt na fotkach

Jak ktoś mo deko zamiłowania do rzeźbienia to nie bydzie mioł problemu z montażem u mnie otwór mioł ino 5 centów podciąłem wyżynarką jedynie trza uważać na zaślepkach tutaj jest wymagana precyzja :)
Po prawej przy przycięciu trza uważać bo sie jakiś kabel pałęta :)
Co do podłączenia plusa po stacyjce najlepszy jest miernik bo co model to inna para kaloszy :(
Plusa z postoju wziołem z lewej strony lepsze dojcie tylko trza deko kabel przedłużyć !!