Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] C5 kombi falujący tył  (Przeczytany 3141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
[MkII] C5 kombi falujący tył
« dnia: Kwiecień 26, 2010, 21:53:00 »
Witam serdecznie wszystkich forowiczów.

Forum cytrynki czytam od lat, jednak w końcu pojawił się problem którego nie umiem rozwiązać a mianowicie:

    Niedawno przesiadłem się z Xantji na C5 2.2 HDI kombi w automacie. Na początek wymieniłem łożysko prawego tylniego wachacza 4 godziny i po temacie chociaż jedno z łożysk rozpadło się chyba z rok temu ale sposobem wybiłem je. A teraz mój problem:

   Po złożeniu okazało się że tylne zawieszenie na postoju cały czas faluje tzn. leko się unosi i zaraz lekko opada i tak w kółko przy podnoszeniu słychać pracę pompy chyba elektrycznej pod zbjornikiem LDS podczas jazdy jest OK.

   Myślałem że to problem z odpowietrzeniem gdyż odpiołem wężyk od siłownika aby przy okazji sprawdzić stan tłoka - okazało się że ma rysy i stosunkowo duże przecieki na przelew chyba będę musiał go wymienić. Przejechałem parę kilometrów aby samo się odpowietrzyło ale nic z tego. Zauważyłem że zbjornik LDS jest ciśnieniowy chciałem sam wytwożyć ciśnienie jednak twoży się samo po krótkiej pracy silnika.

   Podejrzewam że jest coś czego nie wiem o układzie hydrauliki jakiś dodatkowy czujnik, może coś z funkcją opuszczania tyłu przy załadunku albo coś z regulatorem położenia ( nim też trochę kręciłem) albo coś zepsułem.

  Proszę o sugestie za wszystkie z góry dziękuje, przy okazji jak ktoś chce sam wymienić łożyska wachacza służę pomocą tel 667 62 30 30. Przestrzegam przed kupowaniem tanich zestawów naprawczych u mnie tuleja plastikowa była o 2 mm za krótka co uniemożliwiało uzyskanie  prawidłowego napięcia bieżni łożyskowych - dobrze że nie pojechałem do jakiegoś warsztatu watpię czy któryś ma pojęcie o ustawieniu luzu w dwóch łożyskach stożkowych.

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2010, 12:01:33 »
Gdzieś jak czytałem to może wariować czujnik położenia i dlatego raz unosi raz opada . Tu jest na filmiku falujący przód http://www.youtube.com/watch?v=8ekoRvfrtsA&feature=related . O takie falowanie chodzi?
Niech się jeszcze wypowiedzą inni obeznani bardziej w temacie :)
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2010, 23:58:56 »
Tak mam dokładnie takie falowanie tyłu tylko z trochę większą czestotliwością ale amplituda jest taka sama.

Dzięki za wyszukanie filmiku może ktos już rozwiązał ten problem?

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2010, 08:50:03 »
Kolego a byłeś na diagnostyce komputerowej?. Może po podłączeniu pod kompa wyjdzie co nawaliło .
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2010, 22:52:49 »
Nie na komputerze nie byłem. Postanowiłem że najpierw wymienię cieknacy tylny siłownik. Podejżewam że on nie trzyma ciśnienia więc tył opada a korektor wysokości to koryguje.

Na razie korektora wysokości nie podejrzewam w końcu to zwykły potencjometr elektryczny i jak by nawalił to w ogóle nie trzymał by wysokości. Jak znajdę rozwiązanie dam znać.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 30, 2010, 08:04:50 »
Cytuj

Daniel Rutkowski napisał:
Nie na komputerze nie byłem.

A szkoda , tak to dalej lecisz w ciemno.
A prawdopodobne, że "sygnał" z korektora pływa i tak steruje komputer zawieszenia jaki sygnał dostaje....

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
Re: C5 kombi falujący tył
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2010, 22:43:30 »
Problem rozwiazany

Kolega Grzegorz miał racje, przyczyną był potencjometr regulacji wysokości zawieszenia, wymiana siłownika chociaz konieczna nie rozwiazała problemu.

Koszt nowego regulatora wysokości w ASO Toruń 160 zł jednak w moim przypadku pomógł demontaż oraz smarowanie dzwigenki + pokręcenie potencjometrem parę razy o 360 stopni i popsikanie WD.

Temat do zamknięcia