Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.  (Przeczytany 1248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Biniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: zx 1.4i 94r.
  • Miejscowość: Warszawa
Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« dnia: Luty 20, 2010, 21:40:21 »
Ponieważ od długiego juz czasu cytrynka pożera ogromną ilość oleju, postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworów gdyż na 99% jestem pewny, że to ich wina. Niestety naprawa ta ciągnie za sobą głowice itd.
Obecnie autko przekroczyło 200 000. Od jakis 20 000 km silniczek (nad czym ubolewam) pracuje na mineralnym.
I tu pojawia sie moje pytanie:
Czy po wymianie uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, simmeringa na wałku rozrządu i uszczelki pod deklem, zmiana oleju z mineralnego na jakis dobry półsyntetyk to dobry pomysł?


Mawiają ze lepszy olej wypłucze syf i poleje sie każdą szparą;]

Co o tym sądzicie?

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2010, 22:45:53 »
Ja tylko opowiem swoją historię... Zalałem silnik castrolem GTX 15w40 i spalanie oleju wynosiło max 200ml na 1000km. Pękła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i wylało się 2 litry oleju. Dolałem Lotosa i zaczął palić pół litra na tysiąc. 2000 temu zalałem Total 5w40 nie dolałem nic jeszcze. jakieś 600km temu patrzyłem i oleju nie ubyło od zmiany. Jak masz szczelny i zadbany silnik to nic Ci nie ucieknie :D U mnie jest 234800 przebiegu :)

Offline Marcin Biniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: zx 1.4i 94r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2010, 14:20:24 »
Optymistycznie :-) ktos jeszcze ma pozytywne doswiadczenia ze zmianą oleju na syntetyk/półsyntetyk z minerała?

Offline Tomasz Pietrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Wołczyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 Reflex limited ed. Flash `95 + LPG
  • Miejscowość: Wołczyn
Re: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2010, 17:54:35 »
Cytuj

Marcin Biniszewski napisał:
Ponieważ od długiego juz czasu cytrynka pożera ogromną ilość oleju, postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworów gdyż na 99% jestem pewny, że to ich wina. Niestety naprawa ta ciągnie za sobą głowice itd.
Obecnie autko przekroczyło 200 000. Od jakis 20 000 km silniczek (nad czym ubolewam) pracuje na mineralnym.
I tu pojawia sie moje pytanie:
Czy po wymianie uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, simmeringa na wałku rozrządu i uszczelki pod deklem, zmiana oleju z mineralnego na jakis dobry półsyntetyk to dobry pomysł?


Mawiają ze lepszy olej wypłucze syf i poleje sie każdą szparą;]

Co o tym sądzicie?


Mógłbyś kolego napisać ile kosztowała cię wymiana tych uszczelniaczy? Bo mnie też to czekam ale nie wiem do końca ile to może kosztować...

Offline Marcin Biniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: zx 1.4i 94r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2010, 20:53:42 »
Jeszcze nie są wymienione - dopiero sie zbieram. Będe robił sam pod blokiem ;-) wiec koszty to tylko czesci i planowanie głowicy. Moze sobie poradze.

Ceny przyblizone to bedzie wyglądało tak:
Uszczelka pod głowice pewnie koło 80 zł
uszelki przy kolektorach chyba tez są potrzebne wiec tutaj łącznie koło 30 zł za dolot. i wydech.
Uszczelniacze zaworów za komplet to max 25 zł i po drodze uszczelniacz wałka (25 zł).
plus profilaktyczne planowanie głowicy i docieranie zaworów licze maks 150 zł

do tego koszt kompletnego rozrządu (napinacz+pasek+pompa wody) u mnie niestety rozrząd wymieniałem bardzo niedawno wiec tylko pasek założe nowy...

i oczywiscie olej z filtrem
ew. sruby głowicy ale chyba nie bedzie potrzeby...

Jesli płyn chłodniczy stary to tez wypada zmienic.

łącznie za same materiały (liczone z małą górką) 400 zł plus rozrząd czyli pewnie z 600.
Ale z tych kosztów da sie zejsc, wystarczy dobry sklep.

  • Gość
Re: Zmiana rodzaju oleju przy okazji wymiany uszczelniaczy.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2010, 09:17:49 »
śmiało lej półsyntetyk a jak nie szkoda Ci kasy to zalej go full syntetykimem ;)