Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie  (Przeczytany 4326 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
[MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« dnia: Styczeń 23, 2010, 21:35:02 »
Witajcie.
Obserwuje ostatnimi czasy dziwne zachowanie zawieszenia. Przeważnie jeżdżę sam ale ostatnio przyszło mi zabrać na pokład 4 dość ciężkie osoby i.. gdy 3 osoby usiadłu na tylnej kanapie  tył przysiadł bardzo, właściwie to przysiadł do samego dołu, nie wiem nawet czy nie oparł się o glebę. Dopiero gdy otworzyłem drzwi kierowcy samochód się wyrównał. Dodatkowo zawieszenie jest twarde:(
Co do twardości - stawiał bym na sfery ale jak już kiedyś pisałem - korzystając z Lexii - po usunięciu ciśnienia z ukłądu i jego ponownym wytworzeniu samochód przez pewien czas amortyzuje bajecznie, tak jak nigdy dotąd po czym po pewnym czasie znów twardnieje. Zatem jesli samochód jest w stanie tak ladnie amortyzować to co może być przyczyną, że jest na codzień taki twardy???
No i co z tym opadającym przy obciążeniu tyłem??

Licze na Wasze doświadczenie...:)
Pozdrawiam
Floating on ;)

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2010, 21:49:15 »
kolego, samochód się podniósł po otwartciu drzwi... a czy silnik pracował ??? jeśli nie pracował jest to jego normalna reakcja po kilkunastominutowym postoju
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2010, 22:04:35 »
Silnik nie pracował. Mówisz, że to normalna reakcja, że po załadowaniu 3 cieżkich osób tył siada na glebe i podnosi sie dopiero jak odpalam silnik albo jak wykonam jakieś ruch typu otwieranie drzwi? Wczesniej nie pamiętam, żeby tak było. Tzn wiem, że po tym jak otwieram drzwi samochód się poziomuje itp, chodzi mi jedynie o to że tak brutalnie opada na glebe tył.
Rok temu wywoziłem piec żeliwny i inne żeliwne śmieci na złom i ważyło to nie mniej niż te 3 osoby i nie było takiej sytuacji:(

A jeszcze dodam, że po tym jak usunąłem ciśnienie, pompa pracowała podnosząc auto znów do góry i przód podniósł sie normalnie a tył pozostał na glebie. Podniósł sie dopiero chyba po odpaleniu silnika albo jakiejś innej czynności. Też dośc dziwne zachowanie - troche mnie to niepoki.

A co z tą twardością? czy to możliwe, że to jednak sfery? co innego jeszcze może odpowiadać za sztywność zawieszenia?
Floating on ;)

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2010, 22:22:46 »
tak kolego... Zauważ że jak postoi autko kilka godzin gdy je otworzysz odzywa się pompa... i nie dlatego że tak jej się podoba czy sie wita tylko wzbudzasz sieć VAN a ona resztę świata...
co do twardego zawieszenia... nie mam pojęcia...ale twardnieje tył czy przód ?? na lexi masz odczyt stanu elektrozaworów HA
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2010, 23:45:15 »
Trudno powiedzieć co twardnieje, na postoju wszystko jest miekkie a podczas jazdy mam wrazenie ze tyl wlasnie jest twardy chociaż sam nie wiem, ogólnie cały samochód stwardniał. Najdziwniejsze jest to ze testując poszczególne elektrozawory na postoju wyraźnie czuć róznicę kiedy twardnieje i kiedy robi sie miekki. Nie rozumiem dlaczego podczas jazdy jest twardo;/
Floating on ;)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2010, 09:37:49 »
Cytuj

Artur Rybiński napisał:
kolego, samochód się podniósł po otwartciu drzwi... a czy silnik pracował ??? jeśli nie pracował jest to jego normalna reakcja po kilkunastominutowym postoju

Cześć.
Pozwolę się nie zgodzić z Arturem.Ja też mam HA3+ i u mnie jest tak:Gdy siądą na tylną kanapę 2 lub 3 osoby dość słusznej postury,to auto przysiada ,ale za chwilę podnosi się do normalnego poziomu bez uruchamiania silnika ,czy otwierania drzwi kierowcy.Według mnie nawet jak sam usiądziesz w bagażniku przy otwartej klapie,to auto zaraz się wyrówna.Tak jest w moim C5.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2010, 11:42:16 »
U mnie też nigdy tył nie opada całkowicie pod ciężarem ładunku przy wyłączonym silniku. Jak siądę na krawędzi pustego bagażnika to za chwilę się trochę podniesie. Tak samo po wyjściu pasażerów najpierw idzie do góry pod ciśnieniem a potem włacza się pompa i zaczyna opadać do standardowej pozycji. Być może jest problem z uszczelniem tylnych siłowników. Czy po dłuższym postoju tył masz wyraźnie opadnięty?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2010, 07:53:09 »
No właśnie, u mnie też tak było od początku, że po 1 nigdy, nawet po zasadzeniu cięzkiego ładunku, tył nie opadał aż do gleby a po 2 tak jak piszecie, cokolwiek dokładałem do bagażnika samochód na bieżąco korygował wysokośc.

Arturze, samochód teraz mało jeździ( mam blisko do pracy) i po tygodniu stania w garażu jest równy, tył nie opada wcale.
Nie wiem jak to u Was jest, ja siadając w bagażniku powoduje dość mocne ugięcie samochodu tzn jest on wg mnie bardzo miękki może za miekki? Sam już nie wiem.

No i ciekawostka z wczoraj. Znów upuściłem ciśnienie i po ponownym jego wytworzeniu samochód jak był twardy tak jest dalej więc chyba to o czym pisałęm w 1 poście już  nie zdaje egzaminu:(
Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2010, 10:07:10 »
Po sprawdzeniu sfer okazało się, że 2 skrajne z przodu z fabrycznych 52 czy 57 bar. miały niespełna 30 więc wymieniłem na nowe. Po wymianie na postoju samochód jest wyraznie bardziej miękki z przodu natomiast podczas jazdy jest zaledwie  minimalnie lepiej:( Wszystkie elektrozawory pracują normalnie, nic sie nie zacina, podejrzewam już nawet, że komputer otrzymuje jakies nieprawdziwe dane z czujników i niepotrzebnie utwardza zawieszenie.
Wiecie może jakie to czujniki gdzie się znajdują??

Zaczynam mieć tego już serdecznie dosyć!
Floating on ;)

Offline Adrian Brama

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Exclusive 1.8+LPG,Citroen Berlingo 1.8D,Citroen C5 1.6HDi MKII
  • Zainteresowania: motoryzacja,wędkarstwo,militaria,
  • Miejscowość: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2010, 21:31:08 »
A może trzeba wymienić LDS?
Podobno trzeba wymienić po 200tyś km albo 5 latach.



Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2010, 09:06:00 »
tak, lds na pewno też wymienię ale narazie o dziwo wszystko się unormowało. Wydaje mi się, że to bardziej kwestia odpowietrzenia ale nie mam obecie warunków a skoro i tak będę LDS wymienial to poczekam do tego czasu.
Jako ciekawostkę powiem Wam, że unormowało się po tym jak któregoś wieczoru mocno rozdrażniony twardością zawieszenia, na postoju w garażu chwyciłem "byka za rogi::) czyli za jeden reling dachowy , i robujalem mocno moją cytrynę, potem podniosłem go do położenia srodkowego, znów rozbujałem, potem max wysokośc , znów bujanie, potem wróciłem do poziomu normalneg, pobujałem, zgasiłem silnik, poszedłem. Po kilku dniach wróciłem i o dziwo od tamtej pory jest już dobrze:) Nie idealnie ale to mam nadzieje wyeliminuję wymieniając LDS. Metoda dośc niekonwencjonalna ale dla mnie skuteczna;)
Floating on ;)

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2010, 13:37:34 »
Też miałem tak ostatnio - nawet kilka razy że samochód stwardniał jakby jeździł na górnym położeniu. Elektrozawory ok, opuszczał się i podnosił prawidłowo, aczkolwiek miałem wrażenie że w pozycji nirmalnej stoi trochę wyżej. Po przejechaniu kilku kilometrów miałem wrażenie że trochę jest miększy. Już się zastanawiałem czy coś nie walnęło w całym systemie. Od kilku dni gdy jest ciepło na dworze wszystko wróciło do normy - miękutki jak kanapa. Dodam że wszelkie oznaki utwardzenia lub że jest coś nie tak odczuwałem zawsze tylko przy ujemnych temperaturach. Całe zeszłe lato, jesień i teraz jak ciepło samochód nie daje jakiś znaków że coś sie zmienia w zawieszeniu.

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Adrian Brama

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Exclusive 1.8+LPG,Citroen Berlingo 1.8D,Citroen C5 1.6HDi MKII
  • Zainteresowania: motoryzacja,wędkarstwo,militaria,
  • Miejscowość: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2010, 14:26:45 »
Jakby problem powrócił to mógłby to być jeszcze kolektor od zawieszenia ;)



Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2010, 14:35:41 »
Kolektor zawieszenia? tzn o co dokładnie chodzi?:)
Floating on ;)

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MKI] Zawieszenie HA3+ dziwne zachowanie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2010, 14:57:20 »
Cytuj

Adrian Brama napisał:
Jakby problem powrócił to mógłby to być jeszcze kolektor od zawieszenia ;)


Chodzi zapewne o korektory wysokości nadwozia z przodu i z tyłu pod podwoziem. Myślałem też o tych korektorach ale sądzę że wysokość zawieszenia zupełnie by wtedy głupiała. Z pewnością jednak je przekonserwuję jak będę miał okazję.

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165