Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego  (Przeczytany 4231 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
[mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« dnia: Grudzień 25, 2009, 11:01:58 »
Witam!
Piszę ten post po raz drugi, gdyż za pierwszym razem mój temat został usunięty, z niewiadomych mi przyczyn. Nigdzie na forum nie znalazłem takiego problemu jaki ja opisuje, a forum jest chyba po to żeby sobie pomagać. Ale to już tyle moich żali i wracam do usterki.

Mam problem z moją cytrynką ( 2002r silnik 2.0 HDI). Od kilku dni nie mogę jej wogóle odpalić Początkowo myślałem że to akumulator gdyż był mróz -13 stopni i słabo kręcił. Pojechałem więc kupić nowy. Wstawiłem go, a tu dalej to samo. Następnie przyszło mi do głowy, że może zapchany filtr paliwa, więc też go wymieniłem na nowy. Osuszyłem osłonę włożyłem nowy filtr (układ Bosha z pompą paliwa) i zacząłem kręcić rozrusznikiem. Po kilku próbach zrezygnowałem ponieważ nadal nie mogłem odpalić silnika. Odkręciłem więc ponownie pokrywę filtra i wtedy ukazała mi się wewnątrz susza!!! Wogóle nie było paliwa. Może ktoś miał taki przypadek i wie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, więc proszę o pomoc. Na pewno nie dochodzi paliwo do filtra. Nie chcę rozkręcać narazie połowy samochodu, bo może jest to jakaś drobna usterka i ktoś już to przerabiał. Na koniec dodam, że sprawdzałem bezpiecznik i jest dobry, lecz wydaje mi się, że po przekręceniu zapłonu nie słyszę wogóle pracy pompy.
Pozdrawiam, Przemek.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2009, 11:15:54 »
I za chwile znowu zostanie usuniety a dlatego ze nie czytasz regulaminow i sie do nich nie stosujesz,brakuje w temacie prefiksu.

Offline Robert Stępniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Chrząszczówka
  • Posiadany samochód: Był Peugeot 4061,9td jest Xsara Picasso 2,0hdi 01r i Berlingo 1,9 02r multispace sun
  • Miejscowość: Chrząszczówka
Re: usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2009, 12:00:30 »
Po mojemu to masz spaloną pompkę w zbiorniku i nie kupuj żadnej chińszczyzny tylko orginał cena około 450zł
;-)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2009, 16:21:23 »
Zanim kupisz pompę sprawdź po wymontowaniu starej czy dochodzi napięcie.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2009, 17:39:01 »
Może ktoś z Was już wymontowywał pompę to mi podpowie jak to zrobić, żeby nie rozbierać pół samochodu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:03:43 »
Dostęp do pompy paliwa jest po podniesieniu siedzenia tylnej kanapy. Trzeba zdjąć gumową osłone, zdjąć przewody i odkręcić pokrywe baku. Największy problem jest z ponownym zakręceniem. Dobrze jest sobie zaznaczyć w jakim położeniu ona schodzi bo później ciężko jest trafić na właściwe miejsce. Przed tym wszystkim sprawdź czy po przekręceniu zapłonu na pompe podane jest napięcie. W niektórych modelach samochodów napięcie pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem, ale w C5 raczej jest od razu podawane po przekręceniu zapłonu (jest to dobrze słyszalne gdy układ jest pusty, np. po wymianie filtra).

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:37:28 »
Sprawdziłem dzisiaj pompę i jest sprawna. Po podłączeniu na krótko (12v) pracuje. Jednak napięcie które dochodzi na kostkę która jest podłączona do pompy ma tylko ok. 7,5 v. Co może być tego przyczyną? Bo przy takim napięciu pompa ani drgnie (zresztą jest to logiczne skoro jest zasilana przez 12v).

Offline Arkadiusz Bienias

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2009, 16:38:56 »
Po mojemu to jak wyjąłeś akumulator to immobilizer się uzbroił:D

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2009, 16:52:04 »
Ale immobiliser rozbroiłby się chyba po kilkunastokrotnym otwarciu i zamknięciu samochodu z pilota. Ponadto wyświetlałby się komunikat komputera. Chyba, że źle rozumuje, to może ktoś mnie nakieruje.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2009, 17:11:07 »
Otwórz skrzynkę z elektroniką pod maską silnika i poruszaj przewodami przy szarej wtyczce wkładanej od góry ewentualnie kilkakrotnie ją wyjmij i włóż. Przy okazji zobacz jak wyglądają styki. Sprawdż jeszcze bezpiecznik pompy paliwa. Nie pamiętam jego nr, ale jest w instrukcji.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2010, 21:59:12 »
Witam po dłuższej nieobecności!
31 grudnia stał się cud i odpaliłem wieloryba. A tak na serio to zacząłem początkowo sprawdzać wszystkie kostki w skrzynce bezpieczników pod maską (to znaczy kilka razy wyciągałem je i wkładałem spowrotem), ruszałem każdym przewodem przy kostkach, jak i czujnikach przy silniku. Po tych zabiegach nadal nic się nie działo. Pompa ani drgnęła. Wobec tego wpadłem na pomysł aby na krótko z drugiego akumulatora ją podłączyć i podpompować paliwo żeby odpalić samochód. Poskutkowało to i po odpaleniu potrzymałem pompę podłączoną na krótko około minuty, po czym wyłączyłem silnik. Po wyłączeniu silnika podłączyłem kostkę do pompy i tu wydarzył sie ten cud. Samochód najnormalniej w świecie odpalił i jak do tej pory nie mam z tą czynnością żadnych problemów. Tak na 100 procent to nie wiem co było przyczyną tych niedomagań, ale na 90 procent to mi się wydaje, że masa uciekała na którymś połączeniu.

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2010, 20:19:32 »
Pompa i wiele elementów układu zasilania jest sterowane przez przekaźnik podwójny,możliwe,że on się klei lub zawiesza ,albo masz nadpalone styki w kostce tego przekaźnika i stąd spadek napięcia na zasilaniu pompy.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2010, 22:36:40 »
Witam!
A gdzie jest ten przekaźnik podwójny i jak on dokładnie wygląda, bo znowu miałem taki przypadek z pompą paliwa.

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2010, 11:33:24 »
Powinien być w pobliżu komputera silnika przykręcany śrubą M6. Jest koloru czarnego lub brązowego szerokości ok.5cm.Często się zdarza,że ma wypalone styki.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2010, 00:31:22 »
Dzięki za informację! Jak trochę pogoda się poprawi to go sprawdzę.

Offline Mirosław Ciesielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDi Break, 2003
  • Miejscowość: Lublin
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 20, 2010, 17:48:28 »
Spotkał mnie podobny przypadek. Otóż kilka dni wstecz podczas odpalania cytryny ... cisza. Za kilka minut maszyna odpaliła. Potem znowu to samo. Znajomy poradził,  mi bym postukał w pokrywą  obudowy pompy paliwa ( pod siedzeniem). Przy ponownym odpalaniu silnika postukałem w obudowę pompy  i.. odpalił. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że to na 100% silnik pompy iże trzeba wymienić. Jutro posprawdzam styki i zajrzę do przekaźnika  bo być może to on fiksuje??? Pompa kompletna w serwisie kosztuje ok 800 zł więc to ostateczność.

Offline Mirosław Ciesielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDi Break, 2003
  • Miejscowość: Lublin
Re: [mk1 2002 2.0 HDi]usterki układu paliwowego
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2010, 18:49:15 »
Wymieniłem pompę paliwa kpl. ( Bosch za 457 zł) i... . Odpaliłem . Jednego dnia ok. Później  znowu cisza. Nie słychać pompy. Za chwilę załącza się i jest ok.   Może jeszcze ten przekaźnik podwójny tylko gdzie się on znajduje? Może ktoś ma schemat, rysunek.. ( co do pompy to i tak należała się wymiana. Mam przejechane 230kkm.)