Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Mam problem z automatyczną skrzynią biegów typu tiptronik C5 2002 rok 2.0 Hdi  (Przeczytany 2076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Czarnota

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Zimnodół 29
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Zimnodół 29
Cześć wszystkim
Mam problem. Jak zagrzeje mi się skrzynia to fauluje i niechce zmieniać biegów. Myślałem że to olej i zmieniłem go statycznie u pierwszego lepszego mechanika 3 litry oleju. I problem nadal. Zna ktoś może dobrego i w realnej cenie mechanika z okolic Katowic lub Krakowa. A może miał ktoś taki sam problem. Jak jest zimny jest wszystko ok. Każda rada jest na wagę złota.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Na szczęście uchowało się to co pisałem przed wywaleniem wątku, więc wklejam ponownie.

Oj posypały sie automaty po tej zimie, to już któryś post w tym temacie.
Moim zdaniem powinieneś w jakims serwisie znającym się na automatach, lub w sensownym ASO:
1. spuścic olej, ocenić jego stan, jak mocno jest czarny, czy jest spalony i przede wszystkim czy nie ma opiłków. Zczytać kody błędów i dane ze skrzyni. Zweryfikować działanie elektrozaworow sterujących.
2. jeśli nie ma opiłków, to zmienić olej statycznie, obserwować zachowanie skrzyni, jesli jest OK to za kilkaset km zmienić olej drugi raz. Ponownie zczytac kody błędów i wszystko dane które elektronicznie da się odczytać (ciśnienia itp). Jeśli elektrozawory nie pracują prawidłowo - wymienić. Koszt to 150-250 za elektrozawór. Jesli olej jest mocno spalony, to najlepiej wymienić chłodnice oleju która pełni rolę filtra.
3. jeśli sa opiłki to rozbiórka i weryfikacja stanu i wymiana elementów w skrzyni.
U mnie skończyło się na punktach 1 i 2.

p.s.
- dodaj prefix w temacie, zobacz jak inne wątki są oznaczone

p.s. 2
- trochę niepokojąco brzmi "wymieniłem olej u pierwszego mechanika". To znaczy jaki olej został nalany ?. Oby nie zwykły ATF !!. Do tej skrzyni tylko oryginal PSA lub Esso 71141.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm