Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.  (Przeczytany 8771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
[Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« dnia: Wrzesień 11, 2010, 15:55:31 »
Witam.
Nie mam dużej wiedzy na temat konstrukcji układu hydraulicznego w C5, więc jeżeli napiszę coś głupiego to mi darujcie. Mój problem pojawił się dwa dni temu. Zauważyłem na początku, że przy manewrowaniu na parkingu, podczas kręcenia kierownicą z komory silnika dochodzi bardzo głośny i nieprzyjemny dźwięk, coś jakby trzeszczenie, tarcie, brzęczenie. Najbardziej słychać to oczywiście na postoju. Dźwięk nasila się wraz z obrotami silnika, a najgłośniej jest gdy kierownica jest całkiem skręcona w jedną lub drugą stronę. Dodatkowo wczoraj zauważyłem, że podczas gdy samochód koryguje poziom zawieszenia (na postoju) pompa pracuje znacznie głośniej niż wcześniej. Wszystko to musiało się stać podczas trasy (ok. 300km). Gdy wyjeżdżałem wszystko było ok, natomiast gdy dojechałem na miejsce zauważyłem to, co opisałem wcześniej. Poza tymi niepokojącymi dźwiękami wszystko działa. Kierownica nie chodzi ciężej, a zawieszenie normalnie pracuje (chociaż mam wrażenie, że zmiana wysokości zawieszenia trwa odrobinę dłużej niż wcześniej, ale to może być autosugestia). Komputer pokładowy nie wyświetla żadnych błędów. Pytanie: Co mogło się stać? Czy konieczna może być wymiana pompy? Może chodzi tylko o płyn? Czy te objawy wskazują na coś konkretnego? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Piotrek

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2010, 19:38:26 »
Sprawdź poziom płynu LDS.
Przy zawieszeniu opuszczonym na maxa w dół płyn powinien sięgać do sitka we wlewie zbiornika.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2010, 20:05:05 »
sorry za lamerskie dla niektórych pytanie, ale sprawdza się go na zgaszonym silniku, czy odpalonym?

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2010, 20:52:13 »
Cytuj

Robert Urbański napisał:
sorry za lamerskie dla niektórych pytanie, ale sprawdza się go na zgaszonym silniku, czy odpalonym?


ja zawsze sprawdzam na wyłączonym, chociażby przez to, że chwilę zajmuje zdjęcie plastiku, który zasłania zbiornik z LDS.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:43:55 »
Rozumiem, że pierwsze podejrzenie to zbyt mało płynu LDS czyli jakiś wyciek, tak? Dzisiaj już tego niestety nie sprawdzę. Jeżeli faktycznie będzie go za mało, to powinienem dolać sam i dopiero udać się do mechanika, czy doczołgać się do warsztatu w takim stanie? Jeśli jednak poziom LDS okaże się ok, to gdzie dalej szukać przyczyny?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2010, 09:54:16 »
Sprawdź jak najszybciej ten płyn u mnie na początku też było mało po zakupie i nie wiedziałem jak się dolewa bo to było zasłonięte i pompa wspomagania zaczęła hałasować,pojechałem do mechanika wlał mi płynu i pompa ucichła,jeżeli będziesz dalej jeździł możesz wykończyć pompę,nie jedź do mechanika tylko sprawdź poziom lds kup w aso butelkę i dolej i poruszaj kierownicą do oporu raz w prawo raz w lewo,ot cała filozofia.Jeżeli dalej będzie coś nie tak to wtedy mechanik.Pozdro

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2010, 14:02:21 »
U mnie to samo dolanie pomogło wszystko ucichło
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2010, 14:25:41 »
Cytuj

Piotr Paździor napisał:
Rozumiem, że pierwsze podejrzenie to zbyt mało płynu LDS czyli jakiś wyciek, tak? Dzisiaj już tego niestety nie sprawdzę. Jeżeli faktycznie będzie go za mało, to powinienem dolać sam i dopiero udać się do mechanika, czy doczołgać się do warsztatu w takim stanie?


Dolej sam, nie jeździj na zbyt niskim poziomie LDS!
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2010, 14:58:42 »
Sprawdziłem poziom. Opuściłem samochód na najniższy poziom. Odkręciłem korek wlewu i było widać płyn (ok. 15cm poniżej korka). Czy to oznacza, że poziom płynu jest ok? Teraz to już tylko mechanik?

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 12, 2010, 18:16:28 »
15 cm poniżej korka to za mało. Poziom płynu LDS powinien sięgać do zgrzewu zbiornika. Dolej i jest szansa że będzie OK.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 12, 2010, 20:00:45 »
Czy chodzi o ten zgrzew kilka cm poniżej korka? LDS można kupić tylko w ASO czy może gdzieś indziej dostanę taniej (Kraków)? Czy są różne rodzaje LDS, jest możliwość, że kupię nieodpowiedni?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 12, 2010, 20:39:17 »
Tak to ten zgrzew. LDS nie jest taki drogi i można go kupić w różnych sklepach nie tylko w serwisie.Musi być LDS,żeby czasami nie wciskali ci LHM.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Michał Siesicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 208
  • Skąd: wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 Hdi 92
  • Miejscowość: wroclaw
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 12, 2010, 20:47:51 »
Witam.

Z tego co wiem LDS jest tylko jeden. Uważaj, żeby nie kupić LHM to jest do starszych hydro.
Kolego jeśli 15 cm poniżej to na pewno za mało. W zasadzie to sitko które widać w zbiorniczku jest na wysokości opisywanego zgrzewu. Dolej płynu tak abyś widział, że jest on na wysokości mniej więcej tego sitka. Nie więcej. Powinno być OK.

Pozdrawiam
Była Xsara II VTR, C5 Break ...

Offline krzysztof jabłoński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: piotrków tryb
  • Posiadany samochód: citroen c5 (mk1)
  • Miejscowość: piotrków tryb
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 13, 2010, 08:53:31 »
Witaj.
Ja tez mialem taki problem. Dolanie plynu LDS nie zalatwilo sprawy. Sprawdz szczelnosc zbiorniczka i przewod bo jak poziom plynu spadl to jest mozliwe ze masz jakas nieszczelnosc ukladu. Ja mialem przetarty przewod. Po wymianie przewodu i uzupelnieniu plynu wszystko wrocilo do normy.
pozdro
Kris

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 13, 2010, 11:55:06 »
Właśnie miałem zapytać. Czy są jakieś wybitnie wrażliwe na uszkodzenia miejsca, które należy w pierwszej kolejności sprawdzić?

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2010, 13:08:25 »
Dolej LDS, podnieś samochód i obejrzyj. Jeżeli będą wycieki to z pewnością je zauważysz. Jeżeli nie zauważysz wycieków i pod samochodem będzie sucho, to znaczy że nie musisz się tym martwić.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 17, 2010, 22:16:38 »
Chciałbym zakończyć temat. Problemem okazał się wyciek z czujnika ciśnienia, który znajduje się tuż pod maską po prawej stronie mniej więcej pomiędzy zbiornikiem LDS a chłodnicą. Sprawę załatwiła wymiana tego czujnika na nowy i oczywiście dolewka LDS. Cała procedura trwała jakieś 5 minut. Koszt to nowy czujnik (130zł), LDS (33zł/litr) i robocizna (10zł). Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 17, 2010, 23:24:22 »
Super!! że udało się autko naprawić:) a swoją drogą podziękuję Ci osobiście i w imieniu innych cytryniarzy za to,że napisałeś co się stało ile kosztowały części robocizna itp. Wiele jest osób gdy mają problem to od razu pytają na forum i jak tylko dostaną odpowiedź to zrobią i wszystko śmiga i wtedy forum nie odwiedzą np po to jak Ty żeby napisać co się stało tylko wracają wtedy jak mają jakiś problem ponownie.Pozdrawiam i wszystkiego dobrego życzę Piotrze:)

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 18, 2010, 00:35:21 »
Dzięki bardzo. Ja też uważam, że forum powinno służyć nie tylko do zgłaszania problemów, ale przede wszystkim do opisywania rozwiązań. Również denerwują mnie wątki, które urywają się w połowie i [color=ff0000]piii[/color]a wie czy ktoś rozwiązał problem czy zezłomował samochód. Myślę, że można by nawet kiedyś stworzyć jakąś bazę problemów, które się powtarzają i informacji na ich temat i nie chodzi mi o taki FAQ jaki już mamy, ale raczej o zbiór informacji takich jak skala problemu, szkodliwość, czas i koszt naprawy itp itd. Niestety większość użytkowników forum jest mało aktywna, forum się średnio rozwija, a niektórzy ludzie oczekują, że będziemy naprawiać samochody przez internet i nie wnoszą nic od siebie. Mam nadzieję, że wszyscy będziemy pracować nad poprawą tego stanu rzeczy i sprawimy, aby nasze forum stało się prawdziwą skarbnicą (uporządkowanej) wiedzy.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 03, 2012, 15:10:52 »
No dobra, sorry że odkopuję ale nie będę zakładał nowego tematu.

Wczoraj było -26st C i wieczorem jak jeździłem to słyszałem takie dziwne chrobotanie pompy/głośno pracowała. Dziś rano tak samo więc lekko się przestraszyłem. Przejechałem kilka kilometrów, myśląc że głośna praca to sprawka mrozu.

Niestety po załadowaniu bagażnika auto się już nie uniosło. Pompa pracuje teraz dziwnie cicho. Tzn coś w niej pracuje, ale nie podnosi samochodu. Czy to o objaw zepsutej pompy?

Poziom LDS wygląda OK, jest minimalnie poniżej zgrzewu.

Co się tam mogło rozdupczyć?? Macie jakieś sugestie??
Szlag mnie trafi jak pompa padła.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 03, 2012, 15:42:43 »
Spróbuj odpowietrzyć układ. Ja przy ostatniej usterce musiałem wymienić cały LDS i po wlaniu nowego pompka głośno pracowała i nie podnosiło się albo podnosiło ze sporym opóźnieniem.
Opuść samochód na "glebę", daj 0,5bara powietrza w zbiorniczek LDSu i podnieś do najwyższej pozycji - i tak ze trzy razy.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 03, 2012, 16:06:47 »
Łukasz zanim spróbowałem odpowietrzyć to poszedlem do auta, które stoi teraz pod kątem, przodem do góry. Podłączyłem aku i pompa zaczęła pracować głośniej niż przedtem, słychać takie przerywane terkotanie i auto się podniosło. Pompę teraz odłączyłem, żeby jej do końca nie popsuć.

Czy to oznaka kończącej się pompy, takie przerywane terkotanie, czy jednak źle sprawdziłem poziom LDS i teraz jak auto krzywo stoi pompa zassała i jako tako podniosła wieloryba?
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Grzegorz Stelmasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 HDI Break 2002r
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 03, 2012, 18:24:21 »
Maciek ja mam identyczne objawy z pompą jak jest duży mróz,czyli jak pompa terkocze dosyć głośno to wszystko jest ok,a jak pracuje cichutko (odgłos pracy silniczka elektrycznego) to auto się nie podnosi a w czasie jazdy opada do najniższego poziomu.
Jak jest ciepło powyżej -8 to wszystko jest ok.Męczę się tak już
trzecią zimę,dwóch mechaników od cytryn nie wie co z tą pompą jest nie tak.Za te kasę co ze mnie zdarli kupiłbym ze 3 używki.
Teraz w te mrozy nawet do cytryny nie podchodzę żeby się nie drażnić.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 03, 2012, 18:56:55 »
No zobaczę co będzie, zamówiłem LDS i doleję na wszelki wypadek bo może jednak trochę mało i dlatego te problemy. Zobaczę co z tego wyniknie.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

  • Gość
Re: [Mk I] Głośna praca pompy zawieszenia i wspomagania.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 03, 2012, 19:53:24 »
ciekawe...