Witam.
Nie mam dużej wiedzy na temat konstrukcji układu hydraulicznego w C5, więc jeżeli napiszę coś głupiego to mi darujcie. Mój problem pojawił się dwa dni temu. Zauważyłem na początku, że przy manewrowaniu na parkingu, podczas kręcenia kierownicą z komory silnika dochodzi bardzo głośny i nieprzyjemny dźwięk, coś jakby trzeszczenie, tarcie, brzęczenie. Najbardziej słychać to oczywiście na postoju. Dźwięk nasila się wraz z obrotami silnika, a najgłośniej jest gdy kierownica jest całkiem skręcona w jedną lub drugą stronę. Dodatkowo wczoraj zauważyłem, że podczas gdy samochód koryguje poziom zawieszenia (na postoju) pompa pracuje znacznie głośniej niż wcześniej. Wszystko to musiało się stać podczas trasy (ok. 300km). Gdy wyjeżdżałem wszystko było ok, natomiast gdy dojechałem na miejsce zauważyłem to, co opisałem wcześniej. Poza tymi niepokojącymi dźwiękami wszystko działa. Kierownica nie chodzi ciężej, a zawieszenie normalnie pracuje (chociaż mam wrażenie, że zmiana wysokości zawieszenia trwa odrobinę dłużej niż wcześniej, ale to może być autosugestia). Komputer pokładowy nie wyświetla żadnych błędów. Pytanie: Co mogło się stać? Czy konieczna może być wymiana pompy? Może chodzi tylko o płyn? Czy te objawy wskazują na coś konkretnego? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Piotrek