Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] stuki w tylnym zawieszeniu po nieumiejętnym uniesieniu auta  (Przeczytany 2085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Wasilewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2004r 2.0 HDI
  • Miejscowość: Białystok
[mk1] Witam, mam pytanie odnośnie mojego citroena. Kilka dni temu w nieumiejętny sposób wymieniono mi prawe tylne koło, tzn, podniesiono prawą tylną stronę za próg na normalnej wysokości zawieszenia. Przy opuszczaniu samochodu, cytrynka mocno opadła do ziemi i po zapaleniu przez pewien czas miała problem z podniesieniem się. Po ruszeniu zauważyłem ze tylne zawieszenie po pokonywanych nierównościach zaczęło stukać. Dzieje się tak np. po przejechaniu przez "policjanta" (w momencie zjeżdżania tyną osią za próg na równą powierzchnie).
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?? Czy mam się szykować na wysokie koszta?

pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz.
wesołych świąt

Offline Robert Komander

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2006
  • Miejscowość: Zabrze

Offline Karol Wasilewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2004r 2.0 HDI
  • Miejscowość: Białystok
Re: [mk1] stuki w tylnym zawieszeniu po nieumiejętnym uniesieniu auta
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2010, 20:34:16 »
Od dwóch dni dużo, a nawet bardzo dużo czytałem odnośnie zawieszenia. I proszę o potwierdzenie moich spostrzeżeń. Jako że cały tył auta jest bardzo twardy (jak w wozie drabiniastym) to  domniemam ze uszkodzone są kule. (auto szybko reaguje na naciśniecie przycisku zmiany położenia, podnosi się i opada szybko, bezszelestnie, tylko praca pompy). Dziś spróbowałem odpowietrzyć tył. Zrobiłem to w taki sposób: silnik zapalony, zawieszenie w położeniu standard-do jazdy, upuszczenie jakiś 0,3-04 lds, (samochód w trakcie opadał i podnosił się), po ukończeniu czynności jakby delikatnie lepiej ale nadal mocno łupie z tyłu (twardy i nie komfortowy). A drugie jest następujące, jeżeli ta czynność nie wyleczyła mi zawieszenia to czy raczej na pewno mam do wymiany Sfery? Posiadam spore zaplecze techniczne, oraz zdolności manualne więc ewentualną wymianę przeprowadzę sam.
1. Moje pierwsze pytanie brzmi, czy dobrze przeprowadziłem czynność odpowietrzenia?  
2. Czy do wymiany mam sfery?
3. Gdzie najlepiej kupić sfery (nowe czy używane), koniecznie do C5 czy mogą być do xantia?
4. Czy sfery mają gwint prawostronny? Żebym nie ciągał w przeciwnym kierunku?
5. Dodatkowo dziś zdjąłem opaskę na osłonie tylnego siłownika, lekko odchyliłem i polał się LDS,  czy tam powinien on być? Czy to znak że uszczelniacze siłownika są do wymiany?

dodam że auto z 2004 roku i przebieg 160 mil, 260 tys km. Hydroactive 3 (4 sfery).

dziękuję za odp.

Offline Robert Komander

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2006
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [mk1] stuki w tylnym zawieszeniu po nieumiejętnym uniesieniu auta
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2010, 23:20:42 »
zrobiłem ostatnio ok 150km na trybie "sport" zawieszenia i stuki bardzo wyraźnie się zmniejszyły praktycznie nie słychać ot taka ciekawostka