Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wskaźnik rezerwy  (Przeczytany 1434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
wskaźnik rezerwy
« dnia: Maj 05, 2010, 10:13:09 »
Mam pytanie do posiadaczy xm v6.
Czy waszym xmom też brakuje paliwa na ostrych zakrętach w prawo?
Mój mnie już zaczyna denerwować, przy poziomie paliwa poniżej 1/3 na ostrych zakrętach w prawo zaczyna przerywać. To samo dzieje się na przechyle gdy lewa strona jest niżej.
Na początku myślałem że to przekłamanie wskaźnika i że pokazuje więcej niż tak naprawdę jest, jednak wczoraj gdy wlałem do bolidu 20l benzyny a coś tam jeszcze w baku było bo przecież do stacji dojechał, po zaparkowaniu na lekkim przechyle nie mogłem go odpalić zapchałem kawałeczek na prosto i pali od kopa.
Czy da się źle ustawić pompkę paliwa czy xm tak po prostu ma.
Może jest to pierdoła, ale po co mi prawie ponad 20l benzyny zawsze w rezerwie? to ogranicza zasięg prawie o 200 km.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: wskaźnik rezerwy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2010, 10:29:10 »
Wyjmij smoka i zobacz czy nie ma on czasem zapchanego sitka... ;)
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Maciej Mielniczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: podkowa lesna
  • Posiadany samochód: citroen XM 2.1 td 92r HA1 XM 3.0 V6 12v 95r HA2 automat
  • Miejscowość: podkowa lesna
Re: wskaźnik rezerwy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2010, 14:08:06 »
ja bym bardziej obstawial ze pompa wypiela sie z mocowania i nie wybiera paliwa
pozdrawiam

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wskaźnik rezerwy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2010, 00:38:29 »
Równie dobrze mógł się wypiąć smok z sitkiem od pompy.Zamocowany jest tylko na wcisk. Jest on przedłużeniem korpusu a nieszczelność podniesie w górę poziom zasysanego paliwa.Nie ulega wątpliwości,że trzeba się dobrać do całego zespołu.Na szczęście dostęp i komfort pracy jest wyjątkowo przyjazny (no może za wyjątkiem taplania się w paliwie).Proponuję zabrać się do roboty po dłuższym postoju, np rano . Dobry zawór zwrotny długo utrzymuje ciśnienie paliwa w przewodzie zasilającym.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: wskaźnik rezerwy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2010, 09:26:55 »
Pompa była niedawno wymieniana wiec raczej syfu tam być nie powinno, ale złe ustawienie lub wypięcie się sitka jest możliwe.
Na poprzedniej pompie nie zauważyłem takich numerów dlatego właśnie zastanawiałem się nad tym czy mogłem źle zamocować pompę.
To cóż w sobotę daję nura do baku, zobaczę co tam ciekawego.
Bo rozumiem że wasze xmy pobierają paliwo w miarę do końca.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wskaźnik rezerwy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2010, 00:22:33 »
Prawie do sucha podczas jazdy z zakrętami. Nie jest to wskazane , ale... no cóż była siła wyższa trzeba było wyregulować rezerwę i wskaźnik zarazem. Gdy wyciągnąłem pompę w zbiorniku była pustynia,może z litr paliwa. Po korekcie mogę określić zasięg na podstawie wskaźnika co do +/-  15 km.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )