Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Chip Tuning  (Przeczytany 3393 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
[MkI] Chip Tuning
« dnia: Kwiecień 17, 2010, 21:42:19 »
witam
zastanawiam się nad poprawą osiągów mojej Cytrynki (2,2 HDI) - pytanie czy ktoś z Klubowiczów modyfikował swoje autko i jaki zakres modyfikacji będzie bezpieczny dla całokształtu - silnik, turbina, układ przeniesienia napędu ?

Pozdrawiam
Sławek
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2010, 00:36:01 »
Jeżeli masz w dobrym stanie technicznym samochód i nie oczekujesz wzrostu mocy/momentu + 40-50% czy więcej to nie chiptuning nie wpłynie on negatywnie na ten model.
Ja wirusuję moje diesle i mam taki model jak Ty tylko o rok starszy. Link do mojego pomiaru: http://chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=332
Wiele firm nie będzie chciało postawić C5 na pomiar na hamownię.

Kiedyś myślałem, że chip tuning to tylko silnik, a tu trzeba pamiętać i o skrzyni. Chciałem przesiąść się na używane C4 GP, ale większość to zautomatyzowane "małe" skrzynie. Przeprowadzenie chip tuningu w tych modelach rozwaliłoby skrzynię, bo fabrycznie nie jest ona przystosowana do przenoszenia dużych momentów (tu ukłony do Piotra Sobczaka).


Michał

Offline Krzysztof Krawczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2 HDI Citroen C5 MkI 2001,XM 2100 Mk II 1995,BX 1,9 1994
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2010, 08:48:31 »
A możesz podać ile cię to kosztowało

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2010, 10:52:56 »
Nie za bardzo pamiętam - na 100% poniżej 2 tys, Chyba ciut powyżej 1,5 tys.
Robiłem w Chojancki Motor Sport, bo zgodził się postawić auto na hamownię. Firma jest w katalogu firm, powinien dać 10% upustu na hasło klubu cytrynki.

Michał

Offline Krzysztof Krawczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2 HDI Citroen C5 MkI 2001,XM 2100 Mk II 1995,BX 1,9 1994
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2010, 11:38:01 »
A jakie masz wrażenia po tuningu? jak teraz wygląda spalanie i czy zadowolony jesteś że poddałeś go tuningowi ?

woytasmi

  • Gość
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2010, 12:28:15 »
Można tez poprawić osiągi przez zastosowanie tzw powerBOX-a - jest to takie cudo zakładane samodzielnie na elektrowtryskiwacze. LINK
Ja sobie zamontowałem i jestem zadowolony.
Auto się dużo lepiej zbiera i ładnie przyspiesza przy większych prędkościach.
Mój kolega ma takie do sprzedania jakby ktoś chciał za 500zł - renomowanej firmy. Pasuje do wszystkich silników 2.0HDI Citroena i Peugeota. gg1658027

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2010, 13:50:28 »
Po zawirusowaniu lepiej się zbiera i mniej pali.
Przejechałem 50 tys i problemów technicznych z tego powodu nie maiłem. Innym samochodem przejechałem 200 tys i też bez kłopotu.

Ja akurat za boxami nie przepadam, ale wszystko to kwestia gustu.

Michał

ps a w naszmy silniku największy wzrost dynamiki miałem po skróceniu linki gazu, dzięki czemu przepustnica otwierała się na maxa, a nie na 50%. :)

Offline Piotr Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: c5 exclusive 2.2 kombi
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2010, 20:44:48 »
Ja kupiłem z power-boxem +25% o czym nie wiedziałem :D
Auto ma 213tyś i póki co żadnych ubocznych zjawisk.
Efekt hmmm przyspieszenie w granicach 10sek, TDI nie stanowi problemu ;)
Spalanie nie wiem jakie jest normalnie ale w mieście 8.2 - 8.8.
Generalnie jestem zadowolony.

Offline Krzysztof Krawczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2 HDI Citroen C5 MkI 2001,XM 2100 Mk II 1995,BX 1,9 1994
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2010, 22:45:09 »
I teraz to dopiero mam zagwozdkę co zrobić , bo z jednej strony box to niska cena, a z drugiej tuning u Chojnackiego to jednak jest pewność że wiedzą co robią i krzywda się silnikowi nie stanie.
Ośiołkowi w żłobie dali (:

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2010, 00:36:58 »
Box ma sens w samochodach na gwarancji z uwagi, że ingerowanie w oprogramowanie silnika oznacza jej utratę.
Masz boxa to wyjmujesz, jedziesz na przegląd i ponownie wstawiasz.

Chcesz opinii które rozwiązanie i w jakim przypadku jest lepsze to pogadaj z osobami, które zajmują się tym zawodowo i nie są tanią firmą garażową (choć są zapewne chlubne wyjątki).
W W-wie i okolicach np Mastes Tuning (specjalizacja grupa VW, ale chyba jeden z lepszych. Niestety nie chciał postawić C5 na hamowni), V-tech (z nimi współpracuje Chojnacki), Kreator Mocy.

Jak chcesz tylko poczytać to zajrzyj tu: http://www.tdi-tuning.pl/chiptuning_modyfikacje.htm

Michał

woytasmi

  • Gość
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2010, 17:16:14 »
Na pewno jest to kwestia ceny - 500zł a 2000 lub 2500 to trochę drogo.
Boxa można zawsze zdemontować jak coś bedzie nie tak.
Zmodyfikowany chip już nie - przy awarii już tylko do miejsca gdzie został zamontowany. Inny mechanik już nie pomoże.

Ja zdecydowałem się na BOX-a i jest nieźle - dużo lepiej niż było. Na początku dzieciak 2 razy zwymiotował bo moment jest sporo wyśszy i ciągnie autkiem ale już się przyzwyczaił :)

Wybór należy do każdego z nas a post powyżej brzmiał trochę jak reklama :)

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 20, 2010, 15:57:19 »
Wojtku, Każda sroczka swój ogon chwali :)

Oceńcie sami propozycję Toyota Motor Polska
Nowy model Toyoty Land Crusier z silnikiem diesla 3,0D ma moc 173 KM, 410 Nm i waży (niestety) od 2,1 do 2,4 tony.
Z tego powodu dilerzy proponuję podać samochód tuningowi i podnieść osiągi do 201 KM i 500 Nm.

Cena to okazyjne 9,9 tys zł (jeżeli wcześniej mieliście od 193 do 291 tys zł na sam samochód).

Michał

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 20, 2010, 22:47:22 »
A z jakiego powodu nie chcą zabrać c5 na hamownię?

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] Chip Tuning
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2010, 11:15:00 »
Cytuj

Łukasz Zarzec napisał:
A z jakiego powodu nie chcą zabrać c5 na hamownię?


Na hamowni samochód jest stawiany na rolkach i przypinany mocno linami, aby "nie wyskoczył".
Zawieszenie w C5 samoczynnie obniża się o kilka centymetrów po osiągnięciu 110 (lub coś w okolicy - dokładnie nie pamiętam).
Reasumując stojący na hamowni C5 przy wyższych prędkościach nie jest dobrze "przypięty".
Takie wytłumaczenie mi sprzedano, ale może jest jeszcze inna prawda


Michał