Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara 2.0 VTS . Pytania.  (Przeczytany 1962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Waldek Skalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: planowana xsara vts
Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 18:36:52 »
Witam was posiadacze cytrynekk. :)
Nadchodzi przełom w moim krótkim życiu a mianowicie odebranie prawa jazdy i zakup samochodu. :)
Chciałbym kupic xsare vts 163km. :))
Teraz pare pytan.
Jak jest z awaryjnością samej Xsary lub też silnika czy wszystkiego co w niej jest zawarte.?
Na co zwrócić przede wszystkim uwage przy ogledzinach tego wynalezionego samochodu. :)
Jak tu jest ze spalaniem? Warto inwestować w gaz?( nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiazania)
Z góry dziekuje i czekam na wasze opinie.

Offline Maciej Połeć

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 456
  • Skąd: Warszawa-Śródmieście
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI 138 FAP Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa-Śródmieście
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2010, 22:51:56 »
Wg. mnie nie ublizajac Twoim umiejetnosciom, to jest za mocne auto na pierwszy pojazd, czesto potrafi przy szybkim winklu wyjechac [color=ff0000]piii[/color]...


Ceny czesci jak i awaryjnosc sa na znosnym poziomie..


Przy tym Vtsie trzeba miec na uwadze ze gumy przedniego zawieszenia przy pelnym korzystaniu i gwaltownym ruszaniu beda dosc czesto wymieniane...
http://motopartner.pl/ zapraszam na zakupy :)

Offline Waldek Skalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: planowana xsara vts
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:05:01 »
Cytuj

Maciej Połeć napisał:
Wg. mnie nie ublizajac Twoim umiejetnosciom, to jest za mocne auto na pierwszy pojazd, czesto potrafi przy szybkim winklu wyjechac [color=ff0000]piii[/color]...


to że zdałem prawo jazdy nie znaczy ze nie umiem jezdzic. :)
i ze mam w głowiee "palenie gum" czy cos z tych rzeczy.
jak jest ze spalaniem? i belką o tym też coś czytałem ze bardzo kosztowna sprawa i nie załatwi tego w pierwszym lepszym warsztacie.

Offline Maciej Połeć

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 456
  • Skąd: Warszawa-Śródmieście
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI 138 FAP Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa-Śródmieście
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:16:01 »
spalanie roznie, ja jezdzac w korkach i w zaleznosci od stylu jazdy mam 12-15, bez korkow potrafie wykrecic 10 po miescie, w trasie w zime na ferie spalila mi 8 na setke, wiec roznie..


Belka kosztowna sprawa i nie ma lekko, ja swoja mialem robiona przed kupnem auta i potem jeszcze podnoszona i wsio bylo tak jak byc powinno...
http://motopartner.pl/ zapraszam na zakupy :)

Offline Adam Drzewososki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: XII VTS
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:20:35 »
Cytuj

Waldek Skalski napisał:

to że zdałem prawo jazdy nie znaczy ze nie umiem jezdzic. :)


Raczej powinienes napisać "to, że zdałem prawo jazdy nie znaczy, że umiem jeździć.

Cytuj

Waldek Skalski napisał:


jak jest ze spalaniem?


Swoim wynalazkiem zrobiłem dopiero kilka kkm. Ze spalaniem jest hmm.... od 7 do 17. W sporym mieście ~12.

Jako pierwsze auto poleciłbym coś  słabszego. Chyba, że wychowałeś się w okolicy toru, do butelki z mlekiem dolewali Ci octane boostera a kupując trampki na lato patrzysz czy maja agresywny bieżnik.

Offline Waldek Skalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: planowana xsara vts
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:27:13 »
Ojciec mechanik... brat startował w KSJ :) takze mam jakiś zwiazek z "koniami" a to że dopiero prawo jazdy zdałem nie znaczy ze jestem kompletnie zielony w prowadzeniu samochodu który ma "coś " pod maska. Wiec nie warto sugerowac sie wiekiem i odebranym niedawno prawie jazdy.

a jak jest z zuzywaniem sie belki dość czesto czy raczej nie?

Offline Maciej Połeć

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 456
  • Skąd: Warszawa-Śródmieście
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI 138 FAP Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa-Śródmieście
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:32:23 »
roznie bywa, srednio zyje na polskich drogach kolo 100-120 tysiecy..
http://motopartner.pl/ zapraszam na zakupy :)

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2010, 08:00:35 »
Xsara nie należy do mocno awaryjnych aut. Najczęściej problemy  sprawia elektryka: przepalające się bezpieczniki dmuchawy, łamiące się przewody w przewodach do drzwi czy klapy, słabo łączące kostki od poduszek czy ulegający zużyciu przełącznik zespolony. Co do silników to naprawdę nie ma się do czego przyczepić.
Może warto zastanowić się nad wersją 2.0 137 km?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2010, 09:41:10 »
Przez mój dom przewinęły się już 3 xsary, w tym X2 2.0 VTS. Był też ZX 2.0 16v, czyli poprzednik xsary. W żadnym z tych aut nie miałem jakiś większych problemów z ogólnie pojętą elektryką. Jedynym drobiazgiem, który mi niedawno doskwierał to wymagający czyszczenia przełącznik zespolony. Oprócz tego nic nie szwankowało z elektryki. U mnie głównym problemem jest słaba skrzynia biegów w 1.6 16v, jeżdżę już na trzeciej... Ale w 2.0 tego problemu nie ma.

Jeśli chodzi o X2 2.0 vts - to brat kupił takie w zeszłym roku, chyba najtańsza X2 z tym silnikiem z allegro, przebieg ponad 160 kkm i przy aucie od roku nie trzeba było nic robić. Po kupnie zrobiony został podstawowy serwis + kompletna regeneracja belki (660 zł, więc nie demonizujmy, to nie są duże pieniądze). Ale oglądał też inne VTS i generalnie sporo bardzo zmęczonych aut (i zarazem drogich) jeździ po naszych drogach, które będą wymagały mniejszych bądź większych nakładów. A to auto nie jest na tyle popularne na szrotach, żeby łatwo było o ewentualne tanie części używane (np. silnik, skrzynię).
 
Xsara
 

  • Gość
Re: Xsara 2.0 VTS . Pytania.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2010, 16:02:57 »
Witam.
Mam dwa pytania.
1. W mojej Xsarce mam zamontowane radio Citroena, kłopot w tym, że za każdym razem po odpaleniu autka musze wprowadzic kod pin. Czy mozna jakoś zaprogramować radio tak żeby nie trzeba było za kazdym razem wpisywać kod?
2. czy ktos wie co to za kontrolka, która swieci się na pomarańczowo, a wygląda podobnie jak ta, która świeci sie gdy są nie zapiete pasy bezpieczeństw.