Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6  (Przeczytany 1372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« dnia: Kwiecień 28, 2010, 15:58:58 »
Koledzy możecie napisać jakie końcówki posiada ww przewód w V6? Poprzedni właściciel dorobił takowy z miedzi, z tym że spęcznienie było na końcu przewodu. Niestety zaczeło mi ostro lecieć przy konżektorze. Miałem oryginalny zapasowy z 2.1td i tam za spęcznieniem jest jeszcze ok 1cm przewodu. Zamówiłem sobie przewód firmie WP z Pruszkowa z dwoma końcówkami 1cm-spęcznienie-przedwód, ale człowiek z którym rozmawiałem powiedział, że w którymś z citroenów jeden koniec kończył się spęcznieniem a drugi po spęcznieniu miał 1cm przedwodu. Ten z 2.1td pasuje z tym, że nakrętki wkręciły mi się całkowicie, w uszkodzonym miedzianym nieco wystawały a był dokręcone bardzo dobrze. Teraz nic nie cieknie, ale odrobinę obawiam się przedwody z wszystkich XMów są zamienne.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2010, 23:07:29 »
Wszystkie przwody maja "banieczkę" i za nią jeszcze kawałek przewodu. To jest celowe rozwiazanie aby nie pękały. Ponadto uszczelnienie dokonywane jest poprzez dociskanie gumki nakrętką. Dodam że wcale nie trzeba tego "na siłę" skręcać. Przeróbki dopuszczalne ale trzeba znać zamysł przerabiającego co do spasowania niektórych końcówek.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2010, 23:08:12 »
Wszystkie przwody maja "banieczkę" i za nią jeszcze kawałek przewodu. To jest celowe rozwiazanie aby nie pękały. Ponadto uszczelnienie dokonywane jest poprzez dociskanie gumki nakrętką. Dodam że wcale nie trzeba tego "na siłę" skręcać. Przeróbki dopuszczalne ale trzeba znać zamysł przerabiającego co do spasowania niektórych końcówek.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2010, 11:42:44 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Wszystkie przwody maja "banieczkę" i za nią jeszcze kawałek przewodu. To jest celowe rozwiazanie aby nie pękały. Ponadto uszczelnienie dokonywane jest poprzez dociskanie gumki nakrętką. Dodam że wcale nie trzeba tego "na siłę" skręcać. Przeróbki dopuszczalne ale trzeba znać zamysł przerabiającego co do spasowania niektórych końcówek.

Jesteś absolutnie pewien, że na przewodach z pompy do konżektora i przewodach przy siłownikch hydracive sa jakies uszczelki? Mnie się wydaje że tam sa jedynie uszcznienia mimośrodowe meta-metal. Żadnej gumy tam nigdy nie widziałem.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2010, 17:19:42 »
Przy pompie jest uszczelka na 100% nie pamietam ale nie zwróciłem uwagi czy jest na konżektorze. Na przewodach hydroactivu nie ma, ale tam końcówka jest zupełnie inna.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2010, 22:16:21 »
Paweł,jeżeli masz w obydwuch pompę 5-cio tłokową to musi być ta banieczka ok 1 cm od końcówki + uszczelka gumowa, tak samo na konżektorze jak i na rozdzielaczu wydatku.Gwint na nich to 12x1,25,natomiast przy pompie 6+2 jest uszczelnienie stożkowe metal na metal i gwint 12x1.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2010, 23:32:12 »
Mam pompę 5-tłoczkową, chyba tylko takie były w mkI.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Przewód pompa-akumulator ciśnienia V6
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 30, 2010, 08:35:10 »
Cytuj

Roman Suchara napisał:
Paweł,jeżeli masz w obydwuch pompę 5-cio tłokową to musi być ta banieczka ok 1 cm od końcówki + uszczelka gumowa, tak samo na konżektorze jak i na rozdzielaczu wydatku.Gwint na nich to 12x1,25,natomiast przy pompie 6+2 jest uszczelnienie stożkowe metal na metal i gwint 12x1.

To by sie zgadzało bo ja nie macałem żadengo samochodu z pompa jednosekcyjną.