Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: uklad chlodzenia jeszcze raz  (Przeczytany 2578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
uklad chlodzenia jeszcze raz
« dnia: Luty 10, 2010, 15:40:36 »
witam.
przewalilem temat z Silnik i Okolice- jakos nie uzyskalem pomocy i nie wiem co robic:(

mam pytania dotyczace ukladu chlodzenia. awaria zauwazona pare dni temu- przegrzewanie silnika i czeste wlaczanie wentylatorow(kontrolka zolta mowiaca o podwyzszonej temperaturze plynu chlodzacego i czerwona- niski poziom plynu). sprawdzilem ilosc plynu chlodzacego(malo)- dolalem i nic. wiec:
1- gdzie jest w tym zbiorniczku czerwona skala mowiaca o 2 cm dolania powyzej(latalem 2 min z latarka i nic)?
2- po dolaniu plynu i przejechaniu paru kilomatrow poziom plynu jest taki sam(czyzby by trzeba odpowietrzyc uklad?- przed dolaniem wygladalo na to, iz brak plynu w pojemniczku)- ewentualnie prosze o lopatologiczne wyjasnienie odpowietrzania.
3- nalalem plynu ciut powyzej pionowej przegrodki w pojemniczku- dobrze(moze skale mi zjadlo)?

za jakiekolwiek sugestie dziekuje.
szkoda, ze warszawa spotyka sie w ta sobote- nie moge.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2010, 17:16:55 »
Termostat może być walnięty, może mieć nieszczelności w układzie i może nie być odpowietrzony przez co się grzeje i wyrzuca płyn przez korek zbiornika. A czy układ jest pod ciśnieniem podczas pracy czy nie?.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2010, 17:35:13 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Termostat może być walnięty, może mieć nieszczelności w układzie i może nie być odpowietrzony przez co się grzeje i wyrzuca płyn przez korek zbiornika. A czy układ jest pod ciśnieniem podczas pracy czy nie?.

dziekuje.
ilosc plyny po kazdorazowym przejechaniu jest stala- tzn. tyle ile nalalem po zauwazeniu braku jest caly czas. nie zauwazylem wycieku/plam pod samochodem. przy odkrecaniu korka slysze syk nadcisnienia i korek jest suchy/bez cech wycieku/wywalania. auto nagrzewa sie na wskazniku ciut ponizej 90 stopni celsjusza, nawet po przejechaniu wolno na 1nce na automacie diametralnie temperatura nie podskakuje. kontrolki na panelu nie swieca sie permanetnie tylko czasem sie zapalaja. nasuwa mi sie pytanie choc jestem laikiem- moze bylo tak malo plynu przed dolaniem, ze sie sam zapowietrzyl?
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2010, 13:08:34 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Termostat może być walnięty, może mieć nieszczelności w układzie i może nie być odpowietrzony przez co się grzeje i wyrzuca płyn przez korek zbiornika. A czy układ jest pod ciśnieniem podczas pracy czy nie?.

dziekuje.
ilosc plyny po kazdorazowym przejechaniu jest stala- tzn. tyle ile nalalem po zauwazeniu braku jest caly czas. nie zauwazylem wycieku/plam pod samochodem. przy odkrecaniu korka slysze syk nadcisnienia i korek jest suchy/bez cech wycieku/wywalania. auto nagrzewa sie na wskazniku ciut ponizej 90 stopni celsjusza, nawet po przejechaniu wolno na 1nce na automacie diametralnie temperatura nie podskakuje. kontrolki na panelu nie swieca sie permanetnie tylko czasem sie zapalaja. nasuwa mi sie pytanie choc jestem laikiem- moze bylo tak malo plynu przed dolaniem, ze sie sam zapowietrzyl?
pozdrawiam.
maciek janowski.

Nie mieszałbym do tego zapowietrzenia, jeżeli w ogóle wystąpiło to poczatkowo (potem pompa sobie z nim poradzi) i na ogół dotyczy tylko "peryferyjnych" urzadzeń jak np. nagrzewnica. Też radziłbym sprawdzić termostat (wrzucić na chwilę do niemal wrzącej wody i zmierzyć stopień otwarcia), potem zrobić jazde próbną bez niego. Jeżeli temp. nie padnie głęboko poniżej 70 st. C to coś jest nie tak z układem chłodzenia (pompa, chłodnica?)
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2010, 16:06:29 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:

Nie mieszałbym do tego zapowietrzenia, jeżeli w ogóle wystąpiło to poczatkowo (potem pompa sobie z nim poradzi) i na ogół dotyczy tylko "peryferyjnych" urzadzeń jak np. nagrzewnica. Też radziłbym sprawdzić termostat (wrzucić na chwilę do niemal wrzącej wody i zmierzyć stopień otwarcia), potem zrobić jazde próbną bez niego. Jeżeli temp. nie padnie głęboko poniżej 70 st. C to coś jest nie tak z układem chłodzenia (pompa, chłodnica?)


wiatm.
tymczasem auto stoi- zle warunki pogodowe(szkoda mi go) i nie mam jak go przetestowac.
jak cos sprawdze to dam znac.
p.s. gdzie jest termostat?- prosze o dokladny opis.

pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2010, 13:42:47 »
Żeby dostać się do termostatu musisz odkręcić podporę silnika i go podeprzeć. Jak odkręcisz podporę to wystarczu ją odsunąć i dojście do termostatu masz jak na dłoni - no prawie- Termostat umieszczony jast po lewej stronie silnika pod podporą opierającą się na poduszce - koniecznoś podparcia silnika. Zadzwoń 509253058 Pozdrawiam.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2010, 19:48:45 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Żeby dostać się do termostatu musisz odkręcić podporę silnika i go podeprzeć. Jak odkręcisz podporę to wystarczu ją odsunąć i dojście do termostatu masz jak na dłoni - no prawie- Termostat umieszczony jast po lewej stronie silnika pod podporą opierającą się na poduszce - koniecznoś podparcia silnika. Zadzwoń 509253058 Pozdrawiam.


witam.
dziekuje Grzegorzu za odpowiedz.
niestety jaestem w pracy do poniedzialku.
w poniedzialek odpale Xm'a i sie przejade i zobacze co i jak z temperatura silnika(kontrolkami).
jak cos sie bedzie dziac to pozwole sobie do Ciebie zadzwonic.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2010, 12:41:13 »
witam.
dzis udalo mi sie troche pojezdzic, trasa i oplotki.
nie zauwazylem by cos niepokojacego sie dzialo- kontrolki wygaszone, temperatura silnika w porzadku.
tymczasem zamykam watek.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2010, 20:07:59 »
Czyli zrobił Ci psikusa.W pełni przyłączam się do opinii Grzegorza .
Gdy się to powtórzy ( oby nie ) masz już plan działania.
Dzięki za info o przeniesieniu wątku.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2010, 15:08:12 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Czyli zrobił Ci psikusa.W pełni przyłączam się do opinii Grzegorza .
Gdy się to powtórzy ( oby nie ) masz już plan działania.
Dzięki za info o przeniesieniu wątku.


witam.
tak- to byl psikus.
niestety jest jeszcze pare innych ale nie wplywajacych na bezpieczenstwo jazdy wiec pozostawiam je do reperacji na bardziej przyjazne czasy.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Jacek Błaszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: C5 II, 2.0 HDI, 2005r, złociutki /był Xm 3.0 V6 mk1
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2010, 23:46:52 »
panowie, a czy wentylatory powinny od razu włączać się dwa ? czy najpierw jeden a później dołącza się drugi ?? bo mi ciągle włączają się, dopiero przy temp. powyzej 100st. tak okolo 110. i wydaje mi się to troszkę nienormalne ;) termostat wymieniony, jeden czujnik tez, jakieś propozycje ? ;)

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2010, 08:04:07 »
dlaczego nie normalne 2 wentyle włącza sie odrazu jak włączysz klime

a normalnie to chodzi jeden
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2010, 08:19:05 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
witam.
tak- to byl psikus.
niestety jest jeszcze pare innych ale nie wplywajacych na bezpieczenstwo jazdy wiec pozostawiam je do reperacji na bardziej przyjazne czasy.
pozdrawiam.
maciek janowski.


moim skromnym zdaniem wygląda mi to na nadszarpnięte przewody na wtyczce/wtyczkach które znajdują się na obudowie termostatu,
gdyby znów się tak działo to poruszaj nimi (szczególnie z brązową obudową), może trafisz odrazu w dziesiątkę
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Jacek Błaszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: C5 II, 2.0 HDI, 2005r, złociutki /był Xm 3.0 V6 mk1
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2010, 15:48:07 »
Cytuj

Mateusz Marcinkowski napisał:
dlaczego nie normalne 2 wentyle włącza sie odrazu jak włączysz klime

a normalnie to chodzi jeden

nienormalne, gdyż włączają się dopiero przy ok 110st. temperatura spada do 90-moze troszke ponizej i znowu do 110. na trasie utrzymuje się poniżej 90st. wydawało mi się, że wczesniej załącza się jeden zeby nie dochodziło do 100st. a ewentualnie później 2 jeśli temperatura wzrasta.
To panowie jak to jest ? jakie temperatury powinny się utrzymywać i jaka powinna być praca wentylatorów ??

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: uklad chlodzenia jeszcze raz
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2010, 18:01:27 »
noto mamy podobny problem bo mi tez 2 wentyl włancza sie przy 100°C do 110°C stopniach a normalnie oscyluje przy
 90°C i chodzi tylko jeden wentyl
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI