Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kontrolka silnika  (Przeczytany 1189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Kontrolka silnika
« dnia: Maj 13, 2010, 21:24:22 »
Stało się, zagazowali mi XMa, niestety nie sekwencja, a zwykła, prosta instalacja.
Do tej pory żółta kontrolka zapalała się tylko jak np. włączyłem xenony (ale to nie zawsze), wtedy też spadały obroty, potem gasła i wszystko wracało do normy.
Po założeniu gazu, przejechaniu może 200m zapaliła się kontrolka, i świeci teraz za każdym razem kiedy przejadę tak z 200-300m. Da się coś z tym fantem zrobić?

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Kontrolka silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2010, 22:16:38 »
Jeśli jest to żółta kontrolka  engine to zastanawia mnie dlaczego się zapalała przy xenonach. Czy przypadkiem nie umieściłeś przetwornicy zbyt blisko komputerów ?
Pole magnetyczne przez nią wytworzone jest w stanie skutecznie zakłócać pracę innej elektroniki .
Co do przełączenia na gaz to kontrolka zapali Ci się zawsze ,bo zostaje odłączony układ wtryskiwaczy i sygnalizuje awarię.Jest sposób aby tego uniknąć ale trzeba się troszkę znać na elektryce danego auta. Przeważnie panowie gazownicy nie zadają sobie trudu aby zrobić coś do końca jak należy - "paaanie ,świeci bo tak ma " Szybkie wpięcie instalki w kilka punków i skasowanie gotówki to pewnie jara najbardziej.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Kontrolka silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2010, 22:42:51 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
...
Po założeniu gazu, przejechaniu może 200m zapaliła się kontrolka, i świeci teraz za każdym razem kiedy przejadę tak z 200-300m. Da się coś z tym fantem zrobić?

Najlepiej to udaj się do panów fachowców od gazu i powiedz żeby zrobili robotę jak należy.
Nie są to żadne czary-mary tylko zwykły przekaźnik podpięty do sterowania elektrozaworów LPG i obwodu wiadomej kontrolki.
Jest tylko jeden minus tego rozwiązania- gdy powrócisz w czasie jazdy na benzynę kontrolka zapali się zgłaszając wystąpienie problemu z wtryskami - ECU zapamiętuje błąd odłączenia wtrysków i sygnalizuje to aż do wyłączenia zapłonu.Zostaje to również odnotowane w pamięci komputera.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Kontrolka silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2010, 10:01:31 »
Po pewnym czasie pamięć komputera zapełni się, a auto nie będzie chciało jeździć na benzynie. Będzie szarpać, kaszleć, nie będzie wchodził na obroty. Więc albo wróć do gaziarzy niech poprawią, albo szykuj się, że jak Ci się skończy gaz i będziesz chciał jechać na benzynie to pierwsze będziesz się musiał zatrzymać, wykasować błędy z komputera ..
Sam tego doświadczam ...
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Kontrolka silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 18, 2010, 11:59:33 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Po pewnym czasie pamięć komputera zapełni się, a auto nie będzie chciało jeździć na benzynie. Będzie szarpać, kaszleć, nie będzie wchodził na obroty. Więc albo wróć do gaziarzy niech poprawią, albo szykuj się, że jak Ci się skończy gaz i będziesz chciał jechać na benzynie to pierwsze będziesz się musiał zatrzymać, wykasować błędy z komputera ..
Sam tego doświadczam ...

Jeśli zdarzenie jest przypisane do kolejności w ECU zachodzi taka możliwość. Każde przełączenie generuje błąd przekaźnika pompy następnie po kolei każdego wtryskiwacza. I tak "W kółko Macieju".
Na szczęście  ten problem nie dotyczy wszystkich komputerów.
U mnie jest to zdarzenie jednorazowe i zapisane jest jako suma.
Błąd może być generowany mimo tego,że już dawno nie występuje.Odnotowany raz i koniec niezależnie od kolejności.
Paweł - w dwu słowach- masz przechlapane .
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )