Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprzęgło z 2,1D w 2,1TD  (Przeczytany 1151 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kostrubiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Biłgoraj
  • Miejscowość: Biłgoraj
Sprzęgło z 2,1D w 2,1TD
« dnia: Maj 27, 2010, 08:24:39 »
Witam.
W swoim aucie ( '91 ) mam silnik 2,1TD i skrzynię z 2,1D. Mam duży problem ze sprzęgłem. Po przekładce silnika z 2,1D na 2,1TD zmuszony byłem zostawić starą skrzynię. Zmieniłem koło zamachowe i całe sprzęgło ( z 2,1D ) i jakoś to wytrzymywało. Wiem, że sprzęgło jest słabsze od 2,1D, ale parę lat pojeździłem. Gdy sprzęgło zaczęło padać zakupiłem nowy komplet Sachsa, przetoczyłem koło zamachowe, wymieniłem wszystkie uszczelniacze i na jakiś czas było ok. Teraz gdy sprzęgło zaczynało znowu się kończyć, mechanik wymienił sprzęgło na takie samo Sachs ( tarcza, docisk, łożysko ) i kicha. Zaraz po wymianie, na 5 biegu przy ok 3000 obrotów sprzęgło się ślizga. Na niższych biegach tego na razie nie ma. Objawy narastają w dłuższej trasie. Majster twierdzi, że wymienił wszystkie uszczelniacze w środku skrzyni i olej nie ma prawa się dostawać. Zmywa mnie z reklamacją i twierdzi, że jest jakieś felerne sprzęgło. Czego się czepić, bo już sam nie wiem co robić ( koszty sprzęgła, robocizna ). Czego wcześniej sprzęgło takiej samej firmy wytrzymywało, a teraz zaraz po założeniu nie ma jazdy. Wiem, że najlepiej wymienić całą skrzynię do 2,1 TD, ale nie stać mnie na wymianę, bo musiałbym zakupić jeszcze wiele elementów ( półośki, koło zamachowe itp. ) Jest jakaś rada żeby uratować jeszcze to nowe sprzęgło i co może być przyczyną usterki skoro wcześniej sprzęgło wytrzymywało?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Sprzęgło-pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2010, 08:57:14 »
Wolnossący Xud11 to 145Nm , Xud11T to 235 Nm , tak więc różnica to 90Nm .
Teraz zapewne kolej na rozsypkę skrzyni - cudów nie ma i chyba nie będzie , czas na dedykowaną skrzynię i sprzęgło albo lekka kastracja osiągów Xud11T.
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Jacek Kostrubiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Biłgoraj
  • Miejscowość: Biłgoraj
Re: Sprzęgło-pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2010, 10:30:19 »
Wiem, o tej różnicy, tylko czego takie samo sprzęgło od 2,1D przy tym silniku 2,1TD wytrzymało parę lat, a teraz zaraz po założeniu już się ślizga. Z taką hybrydą już jeżdżę 9 lat.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Sprzęgło-pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2010, 21:01:58 »
kolo zamachowe tez sie wyciera ...
Ale jeżeli kolo zamachowe jest od TD to założ sprzęgło od TD może spasuje, lub można przekuć tarczę na inne okładziny...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...