Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK I Przepływomierz powietrza  (Przeczytany 1820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Pielecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Gryfino
  • Posiadany samochód: Citroen C5 [Mk I] 2003
  • Miejscowość: Gryfino
MK I Przepływomierz powietrza
« dnia: Sierpień 09, 2010, 15:26:14 »
Witam.
Przy okazji wymiany oleju w silniku i wkładu filtra powietrza postanowiłem umyć przepływomierz powietrza. W związku z tym, że jego budowa nie jest skomplikowana zauważyłem, że jedna z poziomych blaszek jest o połowę krótsza i nie łączy ze sobą dwóch innych pionowych blaszek czyli  nie tworzy jakby mostka. Zaraz obok jest taka sama konstrukcja, która tworzy mostek. Po założeniu przepływomierza wyskoczył mi komunikat "APF" a samochód stracił moc. Obawiam się, że to ja uszkodziłem to urządzenie w trakcie mycia pędzelkiem. Mam pytanie czy można samodzielnie połączyć jakimś drucikiem czy też blaszką te dwie pionowe blaszki czy czeka mnie już tylko zakup nowego przepływomierza.
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK I Przepływomierz powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2010, 17:04:40 »
APF to popularny błąd, było o nim setki razy ;) Generalnie jak nie ma innych efektów to jeździć i cieszyć się..

Sam w sumie jakiś czas temu ową blaszkę uszkodziłem przy czyszczeniu, APF wyskoczył mi po jakiś 800km, w deszczu.. nie wiedziałem czemu, ale teraz to by rozjaśniło trochę ;) Nie mniej po jakims tygodniu znikl i nie wrocil.. Generalnie przeplywomierz mi pada, ale dopoki dziala nie chce mi sie pakowac 200zl w niego.. Padnie, bede sie martwil, ew na wiosne jak bedzie nadmiar funduszy po oPITowaniu się.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Jacek Pielecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Gryfino
  • Posiadany samochód: Citroen C5 [Mk I] 2003
  • Miejscowość: Gryfino
Re: MK I Przepływomierz powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2010, 17:49:09 »
Jeździć trudno bo samochód ma problemy z podjazdem pod górkę, a wyprzedzać nawet nie próbowałem.  Jak już sie rozpędzi do 90 km/h to wykazuje nawet mniejsze spalanie. Poza tym daje oznaki ślizgania się automatycznej skrzyni biegów.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK I Przepływomierz powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2010, 09:33:08 »
No jak masz aż takie objawy to coś spietruszczone na pewno - jeździć miałem na myśli w przypadku gdy nic się nie dzieję - u mnie nie ma większych problemów, z przepływomierzem w obecnym stanie już leciałem 190km/h, więc na problemy z mocą nie mogę narzekać ;)

Jeżeli to stało się po uszkodzeniu przepływomierza to go wymień - co do "ślizgania się" skrzyni - jeżeli po wymianie przepływomierza będzie nadal, to opisz dokładnie w nowym wątku, koledzy z automatami już nie raz ze swoimi walczyli, więc coś pewnie doradzą.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)