Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Problemy z zawieszeniem  (Przeczytany 1481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[mk1] Problemy z zawieszeniem
« dnia: Lipiec 01, 2010, 10:24:34 »
Od wczoraj zauwazylem ze przy skreconych kolach w czasie jazdy jak dodam gazu to cos tak dziwnie chrupie z przodu. Dzwiek jakis takis metaliczny o stalej czestotliwości i tylko wtedy kiedy sa skrecone kola i dodam gazu w czasie jazdy (sybki skret w prawo lub lewo ) co to moze byc koledzy ??
Dodam tylko ze hydro jest ok

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Re: [mk1] Problemy z zawieszeniem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 01, 2010, 10:32:31 »
Przeguby mówią papa.

  • Gość
Re: [mk1] Problemy z zawieszeniem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 01, 2010, 12:15:14 »
Oj to nie fajnie :/ A można z tym jezdzic jeszcze jakos czy lepiej odrazu wymienic?? i czy ktos wymienial i wie jaki to koszt??

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Re: [mk1] Problemy z zawieszeniem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2010, 13:25:03 »
Najlepiej podjechać gdzieś na kanał do mechanika i niech oceni. Jeśli pęknięte są manżety (osłony gumowe przegubów) i widać na nich zielono-szary smar i długo się z tym nie jeździło, to same przeguby są jeszcze być może do uratowania. Jeśli dostało się do nich piachu i wody to do wymiany. Koszt nie jest mi znany, a roboty tak na 3-4h jak łatwo zbiją się z półosi. Jazdy  nie polecam.
A Może to coś innego w zawieszeniu, tulejki, sworznie, końcówki kierownicze, choć charakterystyczne chrupanie przy skręceniu to przeguby.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [mk1] Problemy z zawieszeniem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2010, 15:36:34 »
A propo wymiany to właśnie wczoraj przerabiałem temat wymiany osłony przegubu,wymiana przegubu to praktycznie to samo co w przypadku osłony,zacząłem ok 16.30 i zakonczyłem o 20.30 w międzyczasie  musiałem jeszcze jechać do sklepu po nową osłonę bo tą co mi sprzedali była za mała.Jeżeli masz zamiar robić to samemu to zaopatrz się w klucz nasadowy 34 i kawał dobrej rury do odkręcenia nakrętki piasty następnie 22 do odkręcenia suby tulei wahacza nr 16 końćowki drążka kierowniczego oraz 17 od łącznika stabilizatora.Przy czym radzę wybić wahacz z tulei na samym początku jak auto jest w wysokości do jazdy i najlepiej z kanału.Reszta kwestia wymiany to już z górki.Jakby co to piszcie pomogę w razie co.Pozdro