Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Kombi zawieszenie tył  (Przeczytany 2002 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
[mk1] Kombi zawieszenie tył
« dnia: Lipiec 13, 2010, 23:16:48 »
Witam

Zawieszenie tył, brak obniżania podnoszenia - przyczyna wiązka.

Pozdrawiam Az
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [mk1] Kombi zawieszenie tył
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2010, 16:46:18 »
Odpowiem w kwestii piszczącego lub trzeszczącego tylnego zawieszenia to rzeczywiście problem leży w tych łożyskach z Twojego linku. Tylko miałbym zastrzeżenia do jakości tego zestawu naprawczego.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mk1] Kombi zawieszenie tył
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2010, 19:45:17 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Tylko miałbym zastrzeżenia do jakości tego zestawu naprawczego.


Witam.
Jakie masz zastrzeżenia co do jakości tego zestawu??
Ja kupiłem i montowałem do swojej poprzedniej C-piątki, a mechanik mój stwierdził że zestaw jest dość dobrze wykonany i spasowany. Jedynym mankamentem to są dość cienke bieżnie łożysk, ale najważniejsze że koszyk od wałeczków jest metalowy bo spotkałem się z plastikowymi.
Czekam na Twoje uwagi i spostrzeżenia Marku.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [mk1] Kombi zawieszenie tył
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 14, 2010, 20:08:45 »
Opinie wydaję na moim przykładzie. W zeszłym roku, październik typowy "cytryniarz" wymienił mi obie strony i w kwietniu pojawiły się pierwsze potrzaskiwania z tyłu. Nie mogę do końca stwierdzić, czy zawinił mechanik, czy zestawy. Macieju powiedz, czy można coś sknocić podczas wymiany tych łożysk? Chcę następnym razem być bardziej uczulony na mojego machera.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mk1] Kombi zawieszenie tył
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 14, 2010, 20:25:17 »
Można sknocić nawet najlepszy zestaw naprawczy jeżeli przed zamontowaniem wahacza do auta nie wykonamy wstępnego sprawdzenia luzu na łożyskach. Nie wspomnę o stanie gniazd pod bieżnie łożysk. Zazwyczaj są tam wżery które należałoby napawać a póżniej roztoczyć. Wielu mechanikow tego nie robi, a nawet chyba nie wie o czymś takim i później są takie efekty, że łożysja nie wytrzymują nawet pół roku.
Powiem z własnego doświadczenia, że wymiana tych łożysk nie należy do łatwej sprawy, a w szczególności gdy na naprawę jest juz za późno bo tylne koła stały okrakiem i po demontażu nie wiele zostało ze starych rzeczy.
Dobre spasowanie całości i nieżałowanie smaru to podstawa żeby całość wytrzymała ok 80 - 100 tys. km.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [mk1] Kombi zawieszenie tył
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:11:16 »
Problem sterowania rozwiązany.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.