Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii  (Przeczytany 2071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Polczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Swarzędz
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi 2004 [MkI]
  • Miejscowość: Swarzędz
2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« dnia: Lipiec 26, 2010, 13:28:07 »
Od 3 lat jestem posiadaczem C5. Gdy ją kupiłem zauważyłem na łączeniach relingów (i z przodu i z tyłu) dziwną rzecz. Otóż zaczyna schodzić lakier a pod tym tak jakby utlenianie się aluminium wygląda to jak "biała korozja". Pewnie bym to odpuścił, bo relingi to relingi, często ulegają uszkodzeniom, np. podczas zakładania bagażnika. Ale zajrzałem pod wybrzuszoną uszczelkę przy lusterku bocznym od strony kierowcy. Nie mogłem uwierzyć w to co zobaczyłem. Spod uszczelki wysypał się biały proszek a pod nim skorodowany na biało metal. Zacząłem oglądać inne uszczelki i prawie na każdych drzwiach wokół szyb widać już wybrzuszenia, tak jakby tam również zaczynały się te dziwne reakcje chemiczne. Pokazałem to w ASO, to goście powiedzieli mi, że to od myjni. Oczywiście dla mnie to trochę śmieszne wytłumaczenie. Może ktoś mi coś poradzi zanim rozsypie mi się samochód.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2010, 14:31:05 »
Szkoda że ci nie powiedzieli że ten typ tak ma bo ma jak by była szukajka a nie ma, to zalazłbyś kilka postów na ten temat .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2010, 14:34:02 »
Witam swarzędzaka. Widać tutejsze powietrze nie sprzyja aluminium. ;)
A poważnie mam tak samo. Relingi całe w bąblach, przy wielu uszczelkach z rdzenia aluminiowego pozostał tylko proszek. Można ten proszek wykruszyć śrubokrętem, to bąbel znika lub prawie znika.
Relingi chyba po tej zimie dam do piaskowania i pomalowania. Z uszczelkami raczej nic nie będe robił.
Ten problem nie jest taki rzadki, w części C5 Mk1 się pojawia.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2010, 18:20:58 »
Masz rację Andrzeju,
U mnie w MK I też są bąble ale tylko przy lusterkach na uszczelkach...

Jest jakiś sposób na tą przypadlość ?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2010, 22:23:39 »
Chyba nie ma ratunku,aluminium sie utlenia i powstaje biały proszek,po jego zniknieciu nie ma już aluminum w uszczelce i zostaje sama guma,wiele jest aut które mają podobne rozwiązanie i mają ten sam problem,jedynym chyba sposobem zminimalizowania zjawiska jest garażowanie auta,ja mam garażowane i występuje tylko w jednym miejscu z prawej strony przy lusterku.Pozdrawiam wszystkich

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: 2,2 HDI 2004 Biała korozja karoserii
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 27, 2010, 14:01:49 »
W takim razie, póki nie ma tragedii trzeba z tym jeździć... jak będzie gorzej to czeka mnie wymiana uszczelek w przednich szybach.