Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wkażnik temperatury wskazuje prawie 110 stopni!!! Gdzie znajdę czujniki temperatury silnika!  (Przeczytany 5522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
[color=0033FF]Witam Mam ponowny problem.Silnik niechce mi trzymać stałej temperatury,niedość ze nagrzewa sie juz po 20 minutach do 90 stopni i tempertaura rosnie ,do 110 i w zwyrz.Układ chłodzenia odpowietrzony jest prawidłowo. Obieg wody wystepuje.Tylko ta temperatura.Jak ktoś ma zx 1.4 to niedaleko termostatu są 2 czujniki Jeden wiem ze jest od płynu chłodzącego bo wybija nim płyn po odkręceniu ( zielony) natomiast drugi wykręca sie normalnie ...ale nie wiem do czego on służy czy ma on za zadanie wskazywać temperature silnika i pokazywać ja na wskazówce na desce ..nie mam zilonego pojęcia co temu jest ,walczę z tą temperatura od dłuższego czasu...Moze ktoś z was mi coś pomoże.Pozdrawiam[/color]

Offline Grzegorz Mendel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Łęczna
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i + gaz
  • Miejscowość: Łęczna
Masz tam dwa czujniki temperatury płynu chłodniczego. Jeden daje sygnał do ECU drugi na licznik.
Czy przypadkiem nie ubywa Ci płynu chłodzącego podczas jazdy? Czy jak odpowietrzyłeś układ to po jakimś czasie nie zapowietrza się on ponownie? Czy załącza się wentylator przy chłodnicy?

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
wentylator normalnie sie załącza ,płynu mi nie ubywa .Tylko ta temperatura skacze jak głupia i niewiem co z nia jest.Te ECU to ta brązowa kostka pod maska?Po prawej stronie??

Offline Grzegorz Mendel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Łęczna
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i + gaz
  • Miejscowość: Łęczna
Czujnik temperatury dający sygnał do wskaźnika w desce ma kolor niebieski a do ECU kolor zielony (chyba że ktoś coś tam namieszał). Czujniki te możesz sprawdzić poprzez pomiar zmiany rezystancji tych czujników pod wpływem nagrzewania się silnika. A dokładnie mówiąc odłączasz od czujnika wtyczkę,uruchamiasz silnik żeby sobie pracował i podłączasz omomierz to czujnika. W określony sposób opór powinien Ci spadać w miarę wzrostu temperatury silnika. Gdzieś mam taką tabelkę która pokazuje jaka jest rezystancja w zależności od temp. silnika. Jak ja znajdę to Ci napiszę. Ewentualnie gdzieś na forum może jest takie coś. Jak to zbadasz będziesz wiedział czy to wina czujnika czy trzeba szukać problemu gdzieś indziej.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
musisz wymienić ten niebieski, ten który jest bliżej chłodnicy, jak odkręcisz ten zielony to faktycznie wypływa płyn. Czujnik kosztuje około 25 zł.
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
hmmm ostatnio wymieniałem czujnik i to własnie ten niebieski ,ale niebieski czujnik po wykręceniu nie wypuszcza wody, natomiast zielony jak sie wykreci to plunie niezle wodą i jest znacznie innych.Zamieszczę foto jak to wygląda.Te czujniki .



To jest czujnik NIEBIESKI z wiekszym gwintem natomiast gdzie wypływa woda po odkręceniu  to jest czujnik zielony



Tak wiec niewiem gdzie szukac przyczyny.. nie mam jak narazie zielonego pojęcia.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Jadąc na 5 biegu przy predkosci 70 - 80 temperatura opada z 110 na 90 i mniej po chwili powraca spowrotem do temperatury 110 s.A jak przekroczy 110 to silnik sie wyłacza.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Noo a propo ceny tych czyjników to 25 zł to chyba nie relane za pierwszy u góry płacilem 80 zł po rabacie 72, ten drugi kosztuje w granicach 40 zł

Wojciech_Siwek

  • Gość
Cos mi sie wydaje, ze to nie czujnik jest przyczyną Twoich kłopotów: trudno winic termometr za to, ze na dworze jest gorąco. Sprawdź jeszcze raz termostat, moze sie nie otwiera całkowicie. Moze masz zamulowny układ, przepłucz go kilkakrotnie z uzyciem specjalnego srodka do płukania chłodnic, potem dobrze odpowietrz i sprawdzaj ponownie. Skoro czujnik niebieski steruje wskaźnikiem a ten wskazuje temp. 110 st i przy tej temperaturze komputer wyłacza silnik to oznacza, ze ten drugi czujnik - zielony też tak samo odczytuje temperaturę a to swiadczy o tym, ze problem nie tkwi w czujnikach.
Poza tym sprawdź czy nie jest walnieta uszczelka pod głowicą albo jedź do dobrego mechanika, który mógłby to stwierdzić.
I jeszcze banał: sprawdź korek na wlewie płynu chłodzacego: moze nie trzyma cisnienia i układ staje sie nieszczelny.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Powiem tak głupi już jestem nie mam zielonego pojęcia co może być za przyczyna....A propo Cisnienia w hłodnicy.Powiem ci ze takie jest nie samowite i weże sa twarde...Ale mozna by było przeczyścić ten układ tylko jak sie nazywa ten preparat co mozna by było przczeczyścić chłodnice zeby szkód nie narobić?Kurcze juz rózne metody robiłem i dalej to samo i nawet czujniki poodpinałem na przemian i dalej to samo.chyba bez fachowca sie nie obejdzie

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
A apropo nowego termostatu to mam nowy termostat ale ten to sie wogóle nie otwierza niewiemco jest muszę go chyba w garnku wziąść zagotować i zobaczyć czy sie odtworzy.A do mechanika jechać to napewno koszty beda spore .Ale postaram sie.A ustrzelki nie mogę mieć wydmuchanej bo silnik by mi wariował zreszta mechanik ogladał i mówi ze jest dobrze.Zreszta było by widać wycieki jakiekolwiek a takowych nie ma.

Wojciech_Siwek

  • Gość
Cytuj

Krzysztof Mroczkowski napisał:
A apropo nowego termostatu to mam nowy termostat ale ten to sie wogóle nie otwierza niewiemco jest muszę go chyba w garnku wziąść zagotować i zobaczyć czy sie odtworzy.

Jak ten termostat masz zamontowany to gdzie jeszcze szukasz rozwiązania ?

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
A czy termostat ma coś do temperatury silnika?wiem ze pod wpływem ciełej wody powinien sie zamknąć a jak go mam w samochodzie to porostu woda korkiem wybija

Juz sam niewiem.Ale jeszcze zobacze go w garnku zagotować z gorącą woda

Wojciech_Siwek

  • Gość
Cytuj

Krzysztof Mroczkowski napisał:
A czy termostat ma coś do temperatury silnika?wiem ze pod wpływem ciełej wody powinien sie zamknąć a jak go mam w samochodzie to porostu woda korkiem wybija

Juz sam niewiem.Ale jeszcze zobacze go w garnku zagotować z gorącą woda

Termostat ma bardzo dużo do temperatury silnika, jak sie nie otwiera to płyn krąży w małym obwodzie z pominięciem chłodnicy lub przy niecałkowitym otwarciu chłodnica tylko częściowo jest wykorzystywana. Efekt: przegrzewanie się silnika i nieprzyjemne nastepstwa.
A zamyka się nie pod wpływem ciepłej wody tylko schłodzonej. Wymień termostat na nowy albo przed zakupem sprawdź ten co masz czy pracuje prawidłowo tzn czy w stanie zimnym jest zamknięty a przy podgrzewaniu sie otwiera.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Własnie nowy termostat mam ,zagotowałem go w garnku z wodą i pięknie sie otworzył.Natomiast stary podejrzewam ze sie otwiera ale słabo i słabo  zamyka.W sobotę zabiorę sie do wymiany tego termostatu i Ci napiszę jakie efekty będą po wymianie.Tak więc czekam ... mam nadzieje ze to bedzie ten [color=ff0000]piii[/color]ny termostat.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Powiem tak nowy termostat tylko lekko sie zagotował w garnku a stary zanim sie zaggotował to woda musiała pogotować sie z 5 min zanim sie otworzył :)
Teaz temperatura jest 95 stopni:) dalej zobaczymy

Offline Grzegorz Pietryka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Sanok
  • Posiadany samochód: brak
  • Miejscowość: Sanok
mam podobny problem wymieniłem już prawie wszystko co tylko możliwe została mi tylko pompa wody cały czas trzyma mi 110 termostat działa prawidłowo gotowałem im cieplejsza woda tym bardziej się otwiera  zanim woda zdążyła się zagotować to zdążył się otworzyć temp otwarcia jest 89 wiec prawidłowo czujnik temperatury wymieniony, chłodnica wymieniona, 2 razy płukany układ chłodzenia specjalnym środkiem i nadal bez zmian mierzyłem dodatkowo innymi termometrami i to samo pokazują co wskaźnik temp na zegarze uszczelka dobra brak wycieku płynu nie muszę go uzupełniać, odpowietrzony.
Pompa wody ze nie ma wpływu mechanik mówił że się ją wymienia z powodu uszczelnień a nie z zużycia łopatek.
Jedynie co mi przychodzi to że jednak musi być przytkany kanalik.
jeszcze jedno po okręceniu jednego czy drugiego czujnika temperatury z żadnego mi cie nie wylewała ciecz myślałem ze są zaślepione na pewno ma się wylewać?

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Po wykręceniu jedengo czujnika musi wylecieć ciecz.... u mnie to jest zielony i właśnie z niego wyleci ci płyn...u mnie te objawy co jest napisane konczą sie na wymianie uszczelki ,brak kompresji jest poprostu wydmuchana uszczelka na jednym z garów a na bagnecie woda:(

Offline Grzegorz Pietryka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Sanok
  • Posiadany samochód: brak
  • Miejscowość: Sanok
wykręcałem obydwa i nic uszczelkę wymieniałem i nic bez zmian, mam wadę odnośnie oleju puszcz wciąż mi olej sączy blisko rozrządu już 3 razy a z cieczą żadnych problemów nie wiem czy w typie silnika kfx nie są zaślepione otwory