Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.  (Przeczytany 1326 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
"Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« dnia: Wrzesień 07, 2010, 21:59:00 »
Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem Citrena Xsary II. Pod moją uwagę wpadła działanie gazu a może nawet całego silnika. Już objaśniam.
We wcześniejszym moim samochodzie tj. Peugeot 106 92r. szybkie naciśniecie gazu oznaczało prawie że natychmiastowy wzrost obrotów. W Citroenie po dość mocnym naciśnięciu gazu oborty c prawda wzrastają ale nie jest to takie nagłe i z jakby takim "poslizgiem". Chodzi mi o to że obroty wzrastają tak jakby w starym romecie kręcić manetką od gazy na włączonym biegu przy ślizgającym sie sprzęgle.

Ciekawi mnie czy te silniki tak mają czy moze to jest jakiś problem. a może wystarczy jakoś przesamrować pedał gazu ( choć nie wiem jak to tam jest zrobione na linke czy coś innego). Dlatego prosze Was o jaką pomoc czy podpowiedź w tej sprawie.

PS: samochód jeździ normalnie, normalnie przyspiesza w czasie jazdy.

Pozdrawiam

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2010, 23:47:49 »
Moim zdaniem zasyfiona przepustnica,a moze bardzo brudny filtr powietrza/paliwa.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2010, 17:49:58 »
na wstępie zobaczę filtr powietrza bo zapewne do paliwa to dostęp za dobry nie jest.

Czy wymiana świec mogła by tu coś pomóc?

Nie wiem niestety jak zabrać sie do tej przepustnicy. Może jakas podpowiedź?

pozdraiwam

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2010, 19:34:25 »
Czyszczenie przepustnicy

Opis jest w FAQ.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2010, 15:10:36 »
Najpier przeczyściłem filtr powietrza i odczułem jakąs różnice ale to chyba bardziej moja podświadomośc i chęc żeby było lepiej tym kierowały. Dziś kupiłem nowy Filtron ale nic sie nie zmieniło.

Co z tymi świecami? Dadzą coś?

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2010, 21:53:03 »
Nie wiem jaki masz przebieg w tej Xsarze, kiedy ostatnio były zmieniane świece, jaki zostały założone etc. W tym silniku świece powinno zmieniać się co 60k km, a z doświadczeń klubowiczów (mojego zresztą też) wynika, że najlepiej sprawdzają się proste świece marki Eyquem - model sprawdź w dziale FAQ. Zatem jeżeli od ostatniej wymiany minęło ileś tam kilometrów, albo włożono inne świece niż Eyquem, a ty masz wolne jakieś 60 PLN - wymień i zobaczysz.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2010, 12:51:16 »
No to powiem tak. Samochód ma przejechane 110tys , był sprowadzony wiec nie wiem zbytnio o jego przeszłości....cóż zaryzykowałem ale nie wygląda na to żeby było coś oszukane.

o Tych świecach już doczytałem tylko nie wiem za bardzo  w jakich sklepach opórcz "allegro" można by je zakupic....

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2010, 15:30:41 »
frauto.pl – zniżka na Klub Cytrynki 10%.
V-MOT na Allegro.

Przy kupnie takiego auta pierwsze co bym zrobił to wymienił filtry, świece, olej, płyn chłodniczy, rozrząd etc.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Mułowatość" wzrostu obrotów, reakcji na gaz.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2010, 19:30:42 »
Wszystko to już wymieniłem razem z pompą wody. Zostały tylko te świece.Dzieki za linki