Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] nierówna praca silnika  (Przeczytany 2485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[Mk1] nierówna praca silnika
« dnia: Wrzesień 16, 2010, 20:07:37 »
Pewnie dla niektórych to pytanie zabrzmi banalnie, ale je zadam bo już niejednokrotnie uzyskałam od Panów cenne wskazówki :-)
Otóż autko było zaparkowane pod chmurką przez kilka dni podczas deszczu, wsiadłam, uruchamiam silnik, a on tak dziwnie działa, trochę niczym traktorek, zrywa się przygasa, obroty się zmniejszają, lekko zwiększają, nawet mam wrażenie że moze zgasnie, ale nie gasnie.. wrzucam "1" dodaję gazu a jego trochę "szarpie" tak jakby się ślizgał no ale jak się już rozpędzę to jadę, a powyzej 2tys obrotów nie czuję tego "szarpania".. świece?- bo ja nei mam pojęcia..., czy to cos niebezpiecznego?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2010, 22:15:57 »
Czy tak dzieje się codziennie podczas uruchamianie silnika,czy to był taki wybryk auta?A jak zachowuje się silnik gdy jest już rozgrzany?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Jakub Luboński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Brno
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi Exclusive '03
  • Miejscowość: Brno
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2010, 00:35:08 »
U mnie dziwne zachowanie silnika było spowodowane zawilgoceniem przepływomierza. Po prostu poprzez filtr powietrza dostała się woda i spowodowało to utworzenie jakiegoś nalotu na blaszkach przepływomierza, co skutkowało błędnymi odczytami parametrów. Po przeczyszczeniu przepływomierza objawy ustąpiły. Trzeba tylko uważać, z tymi blaszkami, bo są bardzo delikatne i łatwo je przerwać.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2010, 09:44:32 »
Cytuj

Jakub Luboński napisał:
U mnie dziwne zachowanie silnika było spowodowane zawilgoceniem przepływomierza. Po prostu poprzez filtr powietrza dostała się woda i spowodowało to utworzenie jakiegoś nalotu na blaszkach przepływomierza, co skutkowało błędnymi odczytami parametrów. Po przeczyszczeniu przepływomierza objawy ustąpiły. Trzeba tylko uważać, z tymi blaszkami, bo są bardzo delikatne i łatwo je przerwać.


no co do wody to ja 1go września miałem swoją przygodę na trasie w góry :/ jechałem cały czas w deszczy i jak chciałem wyprzedzać auto słabło i grzała się podłoga oraz z rury szedł biały dym. Zjechałem do pierwszego lepszego mechanika i poprosiłem o sprawdzenie katalizatora. Powiedział, że wszystko ok więc poprosiłem go o sprawdzenie przepływki bo po ostatniej diagnozie były błędy. podpięli swój komputer i stwierdzili błąd przepływki, zdjeli ją i okazało się, że jest pełno wody! W obudowie filtra powietrza było ze 2l wody. Co się dało to osuszyli, przeczyścili, założyłem nowy filtr powietrza i pojechałem dalej. Aha odczepili jeszcze rurę która jest podłączona do obudowy filtra bo to ona zaciągała wodę. Do dzisiaj jeżdżę bez niej i powietrze jest zaciągane z komory silnika. Przepływkę wymieniłem po powrocie

Offline Marcin Krysik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: była C4 2.0 VTS,jest PEUGEOT 208 1.6 e-HDI ALLURE; CITROEN C5 EXCLUSIVE 2.0 HDI 163KM 2010R. CITROEN C2 1.4 VTR 2006
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2010, 09:58:32 »
zassanie przez filtr powietrza mogło się skończyc naprawde tragicznie dla silnika z powyginaniem korbowodów włącznie. Należy uważac podczas ulewy na to.

A propos nierównej pracy nilnika koleżanki to stawiam zgodnie zresztą z przedmówcami na przepływomierz,bo swiece wykluczam.
części do samochodów francuskich
www.jadexim.com.pl
zapraszam!

pa2008

  • Gość
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2010, 10:58:07 »
Autko tak się zachowuje tylko przy zimnym silniku.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2010, 16:21:43 »
Jeżeli po wyczyszczeniu przepływomierza nie będzie poprawy, to myślę że zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.Ale najpierw podjedź do kogoś niech delikatnie przeczyści przepływomierz.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Roman Przybyło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: k/Łańcuta
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI
  • Miejscowość: k/Łańcuta
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2010, 20:32:04 »
Ponieważ mówimy o nierówności pracy silnika proszę o pomoc. Tylko przy uruchamianiu silnika czsami pracuje on tak jakby palił tylko na jeden cylinder. Muszę natychmiast wyłaczyć zapłon odczekać chwilę i znowu odpalić Na 5 odpaleń 4 razy pomaga. A jeżeli nie to jeszce raz trzeba odczekać i odpalić. Co to jest?

A przy okazji drugie pytanie.
Co to jest że mam w kole zapasowym wodę (i to nawet 20cm)?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Roman425A

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 17, 2010, 20:42:36 »
Cytuj

Dariusz Niedziółko napisał:
Jeżeli po wyczyszczeniu przepływomierza nie będzie poprawy, to myślę że zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.Ale najpierw podjedź do kogoś niech delikatnie przeczyści przepływomierz.


Jeśli stawiacie na przepływke a czyszenie nic nie zmieni to nie koniecznie mozna wykluczyc ze to nie przeplywka bo akurat w moim przypadku okazalo sie ze przeplywka wogole nie dziala.

  • Gość
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2010, 16:26:33 »
komuter "pokazał " bląd przepływomierza... a apropos wody w kole hihi tez miałam...

  • Gość
Re: [Mk1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2010, 16:32:06 »
Odnosnie tej wody w bagazniku http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=60273 Albo otwórz bagażnik, polej cieńkim strumieniem wody po zderzaku blisko uszczelki i zobaczysz jak "ładnie" w część spłynie do zagłębienia koła zapasowego :-(